• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

top/flop

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Grepolis Team
Flop: persoon die het nodig vond om onze ww-speler te hacken.
Dubbele flop: diezelfde persoon, we liggen nog steeds op koers voor winst.

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Mee eens!
Hoe in het spel de allianties en spelers onderling aan politiek doen valt tot op zekere hoogte te tolereren. Dat is part of the game. Maar hacken is fout! Doe je niet en is bijzonder jammer voor de alliantiegenoten die er veel tijd in steken, maar ook voor de tegenstanders die op een oneerlijke manier een voordeel krijgen. Zo wil je geen WW winnen. Gelukkig zijn die eerste 5 levels maar een fractie van wat er nog gestort moet worden en ik schat de kansen van Fatality nog steeds hoog in.

Hopelijk kunnen we het spel verder uitspelen op een eerlijke manier. Het zou helaas niet de eerste wereld zijn waar de WW naar de haaien gaat door een hacker. Je zult het maar eens op level 9 ofzo meemaken zoals op Iota meermaals is gebeurd...

Na deze gebeurtenis vraag ik me wel af hoe makkelijk het is om een account te hacken en wat er nodig is om dit te voorkomen/zeer lastig te maken. Is hacken echt een ding of heeft iemand ooit in het verleden zijn/haar wachtwoord gedeeld en is het zo in verkeerde handen terecht gekomen?

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Grepolis Team
Na deze gebeurtenis vraag ik me wel af hoe makkelijk het is om een account te hacken en wat er nodig is om dit te voorkomen/zeer lastig te maken. Is hacken echt een ding of heeft iemand ooit in het verleden zijn/haar wachtwoord gedeeld en is het zo in verkeerde handen terecht gekomen?
Weet de details van dit exacte geval niet en ga er ook niet over uitweiden.

Ik heb sowieso een zwaar gegenereerd wachtwoord (20+ karakters volledig random, cijfers, tekens,...), idem op mijn e-mail en 2step-auth op mijn e-mail dus het is praktisch onmogelijk om te hacken. Veel hangt af van hoe je zelf met jouw gegevens omgaat uiteraard.

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ik vind het een zeer goede tactiek dat je iemand gaat hacken bij een computer waar amper komt en dan de hele wereld op zijn kop zet. Ik ga het noteren voor de andere werelden.

Weet de details van dit exacte geval niet en ga er ook niet over uitweiden.

Ik heb sowieso een zwaar gegenereerd wachtwoord (20+ karakters volledig random, cijfers, tekens,...), idem op mijn e-mail en 2step-auth op mijn e-mail dus het is praktisch onmogelijk om te hacken. Veel hangt af van hoe je zelf met jouw gegevens omgaat uiteraard.
Ja dit heb ik dus ook. Ik vraag me dan af of ik dan ook nog risico loop of dat het is aan te nemen dat, zolang niemand me wachtwoord via mij te horen krijgt, of dat het relatief veilig is. Een risico bestaat natuurlijk altijd.

Ja dit heb ik dus ook. Ik vraag me dan af of ik dan ook nog risico loop of dat het is aan te nemen dat, zolang niemand me wachtwoord via mij te horen krijgt, of dat het relatief veilig is. Een risico bestaat natuurlijk altijd.
De tijd dat ze erover doen om jouw wachtwoord te kraken met zo'n wachtwoord is de kans onbestaand als je goed met je wachtwoord omgaat (geen huisdiernaam,geen specifieke dingen in je leven , nergens neergezet , etc)

Als je toch wilt zien hoelang een hacker over je wachtwoord zou doen kun je altijd hier testen VOLLEDIG VEILIG (maar de kans dat je me gelooft zal klein zijn xD)

https://howsecureismypassword.net/

Die site ken ik wel ja. Is altijd de vraag of die sites legit zijn. Maar als het goed is zou het niet moeten uitmaken of je je daadwerkelijke ww in vult of iets wat dezelfde lengte met dezelfde mogelijkheid cijfers/letters en andere zooi invult.

Wss had deze speler gewoon een simpel wachtwoord als azerty qwerty password 12345 genoeg om te proberen zeer dom als dit het geval zo is.
Veranderd niks aan het feit dat het anno 2020 nog steeds mogelijk is om te 'hacken' op grepo. Dit gezeik was op andere werelden ook al aan de gang, en je zou zeggen dat inno ondertussen iets aan de beveiliging deed van het account (een extra vraag om op het account in te kunnen loggen) die alleen jij kunt weten bijvoorbeeld: Wat was de naam van je eerste vrouw/vriendin, of welk land was je eerste vakantie land, iets in die richting. Het mag niet zo makkelijk zijn dat je met enkel het wachtwoord zo kunt inloggen op een account. En ja dan kun je iedereen wel verplichten om een wachtwoord te nemen van tig cijfers en letters en weet ik het allemaal, maar dat is te gek voor woorden en niet iedereen zit daar op te wachten.

Een extra vraag is nooit goed.

Zijn meestal vragen Waar woon je , Huisdiernaam , etc sommige zitten op facebook als je hun profiel afgaat kom je bepaalde antwoorden dan te weten.

Zelf zou ik dan meer opteren naar een twee-factor verificatie (via mobiel , mail , etc).
Maar dit als een optie instellen niet als verplichting natuurlijk :)

Erg sneu dat deze ongepaste zaken nodig zijn om een spel te doen kantelen.
Even sneu is het dat ik hier al lang niet meer verwonderd van ben...

Hopelijk komt er zo snel mogelijk hard bewijsmateriaal zodat de gepaste sancties (en vergoedingen) kunnen gedaan worden.