• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

transportschepen

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

een gevecht verliezen houdt in grepolis meestal in dat je al je eenheden verliest. als er een paar blijven staan is dat meestal een gelijkspel :p

Als de vuurschepen die je meestuurt vernietigd worden, verlies je de zeeaanval.
Een deel van de meegezonden transportschepen wordt dan ook vernietigd, maar niet alle (over het algemeen).Dus worden dan wel alle vuurschepen vernietigd, en eventuele biremen van de aanval, maar niet alle transportschepen (en je hebt het zeegevecht toch echt verloren). De niet vernietigde transportboten zullen hun eenheden nog afzetten. Zo is het zelfs mogelijk om het landgevecht te winnen met een verloren zeegevecht.
 

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

Als de vuurschepen die je meestuurt vernietigd worden, verlies je de zeeaanval.
Een deel van de meegezonden transportschepen wordt dan ook vernietigd, maar niet alle (over het algemeen).Dus worden dan wel alle vuurschepen vernietigd, en eventuele biremen van de aanval, maar niet alle transportschepen (en je hebt het zeegevecht toch echt verloren). De niet vernietigde transportboten zullen hun eenheden nog afzetten. Zo is het zelfs mogelijk om het landgevecht te winnen met een verloren zeegevecht.
Klopt exact. Ik heb dit meermaals meegemaakt, zelfs eens toen ik een stad wilde veroveren. Ik nam wel buit mee, maar mijn kolo was gezonken. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

Nu ik dit zo hoor komt er ineens een vraag in me op.

Als je het zee-gevecht verliest, maakt het dan uit of je snelle of slome transportboten hebt? Waarmee ik bedoel, is het verlies in troepen hetzelfde of niet?
 

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

Dat hangt er vanaf hoeveel biremen overmacht de vijand bezit, hoeveel land er in de stad staat, de muur, academie onderzoek etc etc

bij een overmacht gaan er transporten dood in ieder geval :p
 

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

Dat hangt er vanaf hoeveel biremen overmacht de vijand bezit, hoeveel land er in de stad staat, de muur, academie onderzoek etc etc

bij een overmacht gaan er transporten dood in ieder geval :p

Alleen de laatste van de beweringen is juist! :p

Het ligt aan de verhouding tussen jouw aanvalskracht en de verdedigingskracht van de tegenstander. Des te groter de verdedigingskracht van de tegenstander is ten opzichte van jouw aanvalskracht, des te groter is het percentage van jouw transportschepen dat tot zinken wordt gebracht.

Als jij aanvalt met 0 vuurschepen en de tegenstander heeft 1 bireem, zinken al je transportschepen, want de verdedigingskracht van de tegenstander is oneindig maal zo groot als jouw aanvalskracht. Als de tegenstander verdedigt met 150 biremen en jij valt aan met 100 vuurschepen, zinken iets minder dan 10% van je transportboten, ongeacht of ze snel zijn of niet. Je kunt dit uittesten in de simulator.
 

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

als hij 1 vuurschipje heeft liggen zijn al je transportjes er ook aan
 

DeletedUser

Gast
AW: transportschepen

leg je TB bij een lege spook, schiet erop met VB, krijg je er ook nog GP voor terug.
 
Bovenaan