• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

troepen: off en def

DeletedUser

Gast
ik heb een vraag (eerder discussierbare vraag, daarom niet onder vragen forum)
welke troepen zijn nu eigenlijk goed in de aanval en welke in de verdediging?
je moet me niet de pagina van de wiki sturen met de waarden, want die ken ik
ik wil dus eigenlijk weten welke troepen jullie als off en welke als def gebruiken
alvast bedankt

mvg the-w
 

DeletedUser

Gast
Zwaard & Boog: Def
Slinger & Hopliet: Off

Verder heb ik nog niet ontwikkeld:(
 

DeletedUser

Gast
Elke eenheid heeft zijn eigen voordelen qua verdediging.. Zo volstaat een dorp niet met alleen boog. Waarom niet? Boog verdedigt beter dan steekwapens (25) en matig tegen afstandswapens (12) en zeer slecht tegen slagwapens (6). Zo verdedigt elke eengeid (behalve de aanvallende!) tegen een ander soort aanvallen.

Een hopliet, ruiter en strijdwagen zijn uitzonderingen, want die doen het zowel defensief als offensief goed.
 

DeletedUser

Gast
off: hopliet en ruiter
def: zwaard en boog
en die ruiters zijn echt machtig om mee te farmen! je verliest geen troepen op een muur van level 5 eens je er een aantal hebt. Met andere eenheden kost je dat al gouw 1 of 2 eenheden per aanval
 

DeletedUser

Gast
offensive:
Slinger / ruiter / hoplite
slinger / ruiter / strijdwagen

Defensive:
Zwaardvechters / Boogschutters / Strijdwagen

Hoeveel je van alles nodig hebt en wat wanneer beter is, moet je zelf maar uitzoeken ;)
 

DeletedUser

Gast
Elke eenheid heeft zijn eigen voordelen qua verdediging.. Zo volstaat een dorp niet met alleen boog. Waarom niet? Boog verdedigt beter dan steekwapens (25) en matig tegen afstandswapens (12) en zeer slecht tegen slagwapens (6). Zo verdedigt elke eengeid (behalve de aanvallende!) tegen een ander soort aanvallen.

Een hopliet, ruiter en strijdwagen zijn uitzonderingen, want die doen het zowel defensief als offensief goed.



ruiters zijn offensief sukkel
 

DeletedUser3865

Gast
mmm, nog niet echt goede antwoorden hier, zal ik me er ook even mee bemoeien:

Landdef:
Zwaard, Boog, Strijd, Hops, en sommige mythische (zoals Pega's en Serberus)

Landoff:
Ruiter, Hops, Slinger, en sommige mythische (zoals Manti's en Erinyes)

Zeedef:
Biremen.

Zeeoff:
VS, zou eventueel ook hydra's kunnen maken, maar raad ik niet aan.
 

DeletedUser12972

Gast
1
mmm, nog niet echt goede antwoorden hier, zal ik me er ook even mee bemoeien:

Landdef:
Zwaard, Boog, Strijd, Hops, en sommige mythische (zoals Pega's en Serberus en centaur voor steek)

Landoff:
Ruiter, Hops, Slinger, evt. ook nog strijd en sommige mythische (zoals Manti's en Erinyes en harpij, hebben goede slag in verhouding voor de aantal inwoners)

Zeedef:
Biremen.

Zeeoff:
VS, zou eventueel ook hydra's kunnen maken, maar raad ik niet aan.

Een paar kleine aanpassingen, ze staan in het vet ;)
 

DeletedUser11295

Gast
Slingeraars:
Voordeel: Goedkoop, hoge aanvalskracht ten opzichte van GSkosten, heel snel
Nadeel: Alleen goed tegen hopjes die als minste als verdedigende eenheid word gebruikt

Over het algemeen een goede aanvaller, is in het begin handig als je een dorpje gecleard hebt om te farmen omdat ze best snel zijn en redelijke buit kunnen dragen. Toch denk ik dat je bij een aanvalsdorp meer je focus moet leggen op hoplieten en vooral op ruiters.

Hoplietten:
Voordeel: Is heel erg handig tegen zwaard wat de goedkoopste en meest gebruikte verdedigende eenheid is
nadeel: Duur, lage aanvalskracht ten opzichte van GSkosten, langzaam.

De hopliet of kortweg hop is het omgedraaide van de slingeraar, doch vind ik hem beter dan de slingeraar omdat hij beter is tegen een zwaardje dan de slingeraar.

Ruiters:
Voordeel: HEEEEEEEEL SNEL!!!, kan enorm veel buit dragen, hoge aanvalskracht ten opzichte van kosten
Nadeel:geen

De ruiter is volgens mij de beste aanvallende eenheid die er is. Hij kan namelijk veel buit dragen dus handig als farm en kan de 3 basis verdedigende eenheden met gemak verslaan omdat ze alle 3 weinig tot geen verdediging hebben tegen slagwapen. Echter krijg je later in het spel te maken met pegasus dorpjes of kortweg pega dorpjes. Een volle pegasus dorp kan 2,5 volle ruiter dorpen aan. Natuurlijk is dit niet voordelig maar als je ervoor zorgt dat het hoofd van je aanvalsdorp bij de ruiters ligt en je daarnaast wat hop hebt komt het helemaal goed. SW is hier ook handig tegen maar die raad ik af.

Strijdwagen:
Voordeel:confused:nel, hoge buit, hoge aanvalskracht
Nadeel:Lagere aanvalskracht dan zijn opponent de hopliet

De strijdwagen of kortweg SW heeft veel voordelen ten opzichte van de hopliet. Hij is goedkoper per aanvalskracht en kan sneller geproduceerd worden per aanvalskracht, maar als het op een gevecht neerkomt delft de SW het onderspit. Ik raad aan om in plaats van de 9 hop in de verdedigings tutorial 2 SW en een hop te maken. Zo bespaar je kosten en heb je een hogere verdedings kracht.
 

DeletedUser10488

Gast
Ja, dit vind ik duidelijk. Ik vind zelf ook ruiter de beste aanvallende eenheid samen met medusa en manticore.
 

DeletedUser11295

Gast
Hoe vind je het, heb hem zelf gemaakt dus geen copy paste, wil er binnenkort ook nog een gaan maken voor def eenheden
 

DeletedUser10488

Gast
Mmm, ja ziet er goed uit. Misschien ook iets vertellen over mythische wezens?
 

DeletedUser11295

Gast
Ik denk dat ik daar nog even mee wacht met de komst van Artemis op de heldenwereld, ik speel op Kappa dus ik zal snel genoeg met deze god te maken krijgen.
 

DeletedUser

Gast
Aanval:
Land:
In de aanval gebruik ik altijd slinger-hopliet-ruiter, en ik zorg ervoor dat het evenwichtig is: bvb. 250 slinger, 100 ruiter en 300 hopliet, en een minimum van 45 vuurschepen bij landaanvallen over de zee.
Hoplieten kan je vervangen door strijdwagens omdat deze sneller zijn, maar als je via de zee aanvalt, raad ik je hopliet aan omdat die meer kracht hebben per inwoner. Je kan deze aanvallende steden ook aanvullen met wat katapulten.
Je kan hoplieten ook vervangen door Manticores, want, net zoalsHarpijen, hebben deze geen transportschepen nodig, helaas hebben ze heel wat gunst nodig.
Ruiters kan je vervangen, door Harpijen, want Harpijen hebben meer kracht per inwoner, en eisen geen transportschepen, wat dus eigenlijk ideaal is, maar ik gebruik ze niet omdat mijn gunst voor andere doeleinden bestemd is.
Medusa's zijn ook nog nuttig in de aanval; meer kracht per inwoner dan hoplieten, maar ze verlangen veel te veel gunst.

Zee:
Vuurschepen, heel eventueel, maar ik gebruik ze niet vanwege de vereiste gunst en de snelheid.
Triremen zijn hier volgens mij niet echt op hun plaats.

Verdediging:
Land:
In de verdediging gebruik ik altijd zwaard-boog-hopliet, maar dan iets minder evenwichtig: bvb. 600 zwaard, 600 boog en 500 hopliet, weliswaar voorzien van de benodigde snelle transportschepen.
Soms gebruik ik ook pegasi, die kunnen dienen als vervanger van de zwaardvechters, met het voordeel dat ze kunnen vliegen en dus geen transport nodighebben. Cerberussen kun je ook als vervanger voor zwaard/pegasi gebruiken, maar ze gebruiken helaas ook weer wat gunst.
Strijdwagens worden soms ook gesignaleerd in de verdediging, waar ze het niet eens zo slecht doen, maar ze zijn zwakker dan zwaardvechter; ze hebben minder verdedigende kracht per inwoner.
De Minotaurus lijkt mij ook geen slechte verdediger, maar hij vereist ook weer gunst, dus prefereer ik toch andere troepen.
Medusa's komen eigenlijk overeen met Minotaurussen, vind ik.

Zee:
Biremen, zeker geen triremen, want ze zijn trager en minder verdedigend.
Branders, zijn opzich wel handig, omdat je met 50 branders evenveel vuurschepen kunt slopen en je er 500 gevechtspunten aan verdiend en je aanvaller slechts 400, maar ik gebruik ze niet vanwege hun snelheid, en soms heb je zelfs minder verliezen met biremen.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat ik daar nog even mee wacht met de komst van Artemis op de heldenwereld, ik speel op Kappa dus ik zal snel genoeg met deze god te maken krijgen.
Artemis is zeer handig ;)
ik heb op de bèta heldenwereld gespeeld, en deze heeft ook een myth eenheid vergelijkbaar met manti en harpij (vliegend dus)
 

DeletedUser

Gast
ik heb nog niet 1 keer de erinys en de cerberus (ik noem hem: hellehond) voorbij horen komen
deze 2 hebben een zeer sterke aanval en verdediginswaarde!

:bol_groen:ik zal de erinys aanraden voor OFF
:bol_groen:en de hellehond voor DEF
 
Bovenaan