• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Troepen onderzoeken

DeletedUser26986

Gast
hoi,
Dit is een discussie die is ontstaan in de groeps app en nu wil ik graag duidelijkheid.

Stel ik heb stormram onderzocht en ik word ondersteund door iemand die dat niet heeft met biremen. Hebben die ondersteunende biremen dan 10% extra kracht omdat IK stormram in de stad heb onderzocht? Ik ben altijd vanuit gegaan van niet. Dat die 10% extra kracht alleen gelt voor de troepen die zijn gebouwt in de stad waar het is onderzocht. Zelfde vraag voor Falanx en goddelijke selectie.
Er staat immers bij alle drie de onderzoeken JE schepen/mytische wezens/troepen worden 10 % sterker

Hoor graag van iemand hoe het zit.
 

DeletedUser25975

Gast
Ja, als de stormram/falanx/goddelijke selectie heeft onderzocht dan krijgen alle OS die voordelen.

Zelfde met de voordelen van bestuurders.
 

DeletedUser26986

Gast
maar met overname systeem belegering kan je dan dus beter geen falanx onderzoeken ...?
 

DeletedUser25975

Gast
Wel onderzoeken, voor overnames wordt rekening gehouden met de stad van waaruit de kolo komt dus als je uit stad A zonder falanx legt in stad B met falanx onderzocht dan zal je als verdediger geen falanx krijgen op je troepen
 

DeletedUser26986

Gast
Maar als speler A met adviseurs een kolo legt bij speler B dan geniet degene die de stad overneemt (speler A) + alles OS van de ally die adviseurs boost?

Ik vind het wel raar dat het zo werkt. Ging er altijd vanuit dat falanx gelde op de troepen die uit de stad kwamen.
 

DeletedUser25975

Gast
Klopt wat je zegt, alle OS krijgt bestuurdersbonus dan :D over het logische ervan spreek ik mij niet uit, maar het is vooral technisch gezien een pak makkelijker als niet voor alle OS moet nagekeken worden welke OS dan wel falanx, welke niet, welke commandant, welke niet, ... krijgt
 

DeletedUser26986

Gast
Ja dat lijkt me ook heel kut, maar een programma moet dat toch makkelijk kunnen uitrekenen? Daarnaast mogen ze wel wat duidelijker bij de onderzoeken zeggen hoe die werken. Nu staat het er alsof de troepen die gebouwt worden in de std alleen die bonus hebben. Speel nu al 3 jaar met deze 'fout' xD
 

DeletedUser28050

Gast
En wie maakt dat programma jij?
Gaat niet zo makkelijk allemaal :)
En indd wel redelijk onduidelijk
 

DeletedUser26986

Gast
Lijkt me beter als in dat niet maak, maar een bedrijf als inno mag met al dat goud dat ze verkopen wel iets beters produceren dan ze nu doen. Of ze moeten minder events doen, maar dat is weer een hele andere discussie.

Tenzij iemand nog iets nieuws toe te voegen heeft is mijn vraag beantwoord =)
 

DeletedUser25975

Gast
De beste scheepslui staan aan wal, misschien is dat een nieuwtje voor je
 

DeletedUser26986

Gast
Hoop niet dat ik de beste game developer ben dan zou het heel sneu zijn.
Inno games is gewoon een commercieel bedrijf dat geld wilt verdienen aan ons/het spel. En dat is helemaal prima als je het mij vraagt, maar dan is er toch niks mis met eisen stellen aan het spel? Ze verdienen er immers geld aan.
 
Bovenaan