• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Troepen terug trekken met kolo in je stad?

ries01

Slingeraar
Hoi,

Ik kreeg te horen van een alliantie lid dat als je je aanval troepen uit je stad stuurt voor een kolo en dan weer terug haalt. Met de kolo in je stad. Dat zij de kolo aanvallen in plaats van als ondersteuning aankomen. Is dit waar?

Alvast bedankt voor de reacties!

groetjes Ries01 (Richard)
 

DeletedUser29138

Gast
Dat klopt! Deze tactiek heet 'backsnipen'. Als je een kolo ziet aankomen kan je jouw offensieve troepen bijvoorbeeld 2:00 minuten voor de kolo aankomt wegsturen als ondersteuning of aanval. Als je die aanval dan terugtrekt na 1 minuut zal deze in dezelfde seconde als de kolo terugkomen (en er dus achter zitten) en geef je de vijand geen kans om ondersteuning in jouw stad te leggen (tenzij deze ook in dezelfde seconde als de kolo aankwam, bij aanvallen op dezelfde seconde geldt de regel 'eerst verstuurt = eerst aankomen').

Belegeringsspelers verbeter me als ik hier fout ben, ben ook maar een opstandsspeler... ;)

Ik hoop dat dit je helpt!
 

DeletedUser23442

Gast
Dat klopt! Deze tactiek heet 'backsnipen'. Als je een kolo ziet aankomen kan je jouw offensieve troepen bijvoorbeeld 2:00 minuten voor de kolo aankomt wegsturen als ondersteuning of aanval. Als je die aanval dan terugtrekt na 1 minuut zal deze in dezelfde seconde als de kolo terugkomen (en er dus achter zitten) en geef je de vijand geen kans om ondersteuning in jouw stad te leggen (tenzij deze ook in dezelfde seconde als de kolo aankwam, bij aanvallen op dezelfde seconde geldt de regel 'eerst verstuurt = eerst aankomen').

Belegeringsspelers verbeter me als ik hier fout ben, ben ook maar een opstandsspeler... ;)

Ik hoop dat dit je helpt!
En ook dit klopt helemaal :D

Dat geldt dus wel alleen voor troepen uit de stad die belegerd wordt zelf.
Als je vanuit andere steden een kolo kapot wil maken moet je je eigen stad wel echt aanvallen. Als je dan zou ondersteunen komt het wel gewoon als ondersteuning aan en werk je jezelf (vaak) tegen
 

DeletedUser29205

Gast
Mocht je niet genoeg legers hebben en je het toevallig op dat eiland waar de stad op ligt een eilandopdracht staan die je stad aanvalt kun je die ook activeren vlak voor de kolo land in je stad.
De eenheden van de eilandopdracht vallen dan je stad aan en kunnen samen met jou troepen, alle aanwezige troepen in de stad verslaan en de kolo dus doen zinken. De gp die je krijgt van de eilandopdracht is niet bijster veel maar het belangrijkste is dat je stad kolo-vrij is

Veel mensen kennen deze truc niet.
 

DeletedUser16083

Gast
moet je wel zo'n eiland opdracht hebben staan.

Tevens kun je beste aanval inzetten ipv ondersteunen, met aanval kun je er ook een spreuk opzetten.
 

DeletedUser29205

Gast
moet je wel zo'n eiland opdracht hebben staan.

Tevens kun je beste aanval inzetten ipv ondersteunen, met aanval kun je er ook een spreuk opzetten.
dat zeg ik toch
ondersteunen is gp jatten als bekent is dat je aanvalt met vliegers en je hebt bir en vs op korte afstand liggen gooi je die in de haven neer om gp te jatten
 

DeletedUser26399

Gast
Yep, val je over land een kolo aan, leg er dan zelf birr en VS neer, omgekeerd ook.

Idd, eilandopdrachten kolo laten knallen is altijd grappig
 
Bovenaan