• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

TTA

DeletedUser7660

Gast
Ik had graag duidelijkheid erin gehad wat zijn de regels over TTA (TerugTrekAanval).
Momenteel ben ik geband hierdoor omdat ik deze heb gedaan hetgeen wat klopte.
Echter toen ik in het verleden een ticket aan maakte kreeg ik te horen dat dit mocht en dus in regel was met innogames en waar ze me aanraadde om de push notificatie uit te schakelen.



Wij gaan hier geen tickets van support op het forum plaatsen ;) Volgende keer zijn strafpunten.

Gr. Artifex :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bougenvilla

Medusa
sinds 2020 zijn de regels aangepast en is dit niet meer toegelaten
De laatst uitgebrachte spelregels zijn van januari 2015: https://nl0.grepolis.com/start/rules. De support gooit de meeste situaties van tta's onder "fairplay", wat een erg vaag en expres niet specifiek beschreven stuk is.

Wij hebben in 2020 erg veel situaties meegemaakt waarbij wij meerdere nachten achter elkaar tta's of pestaanvallen kregen en hierbij de spelersnaam hebben kunnen achterhalen. Echter deed de support in geen van de gevallen iets, want het was inderdaad "niet tegen de regels" en het was volgens de support pas voor verdere discussie mogelijk zodra dit 5 nachten aanhield (dus 4 nachten mag?). Dit is wel een interessant topic en ben benieuwd wat de support vindt van de spelregels, want het is idd gewoon niet duidelijk.
 

Janna

Hopliet
De laatst uitgebrachte spelregels zijn van januari 2015: https://nl0.grepolis.com/start/rules. De support gooit de meeste situaties van tta's onder "fairplay", wat een erg vaag en expres niet specifiek beschreven stuk is.

Wij hebben in 2020 erg veel situaties meegemaakt waarbij wij meerdere nachten achter elkaar tta's of pestaanvallen kregen en hierbij de spelersnaam hebben kunnen achterhalen. Echter deed de support in geen van de gevallen iets, want het was inderdaad "niet tegen de regels" en het was volgens de support pas voor verdere discussie mogelijk zodra dit 5 nachten aanhield (dus 4 nachten mag?). Dit is wel een interessant topic en ben benieuwd wat de support vindt van de spelregels, want het is idd gewoon niet duidelijk.
oh sorry ik dacht echt dat dat pas sinds 2020 niet meer mocht omdat het onder fair play viel ofzo
 

DeletedUser7660

Gast
Kreeg van de support donfrank te horen dat het eigenlijk wel mag maar met mate.
Hij heeft deze onder treiteren en irriteren geplaats maar dan kunnen we elke NB aanval ook daaronder plaatsen.
Want wie valt nu midden in NB aan, zijn spelers die niet op een nette manier kunnen winnen.
Persoonlijk gezegd zouden ze NB moeten instellen als vredes tijd en qua TTA zouden ze ook aan bannen moeten leggen dat je bijvoorbeeld maximaal 4 ofzo kan doen (niet om een tta te doen maar als er een aanval ofzo fout getimed is)
 

Bougenvilla

Medusa
Kreeg van de support donfrank te horen dat het eigenlijk wel mag maar met mate.
Hij heeft deze onder treiteren en irriteren geplaats maar dan kunnen we elke NB aanval ook daaronder plaatsen.
Want wie valt nu midden in NB aan, zijn spelers die niet op een nette manier kunnen winnen.
Aanvallen in de NB moet gewoon kunnen, dit is gewoon een tactiek die bijna iedereen tegenwoordig gebruikt. Als spelers 's nachts offline zijn is het prima, dan moeten de offliners gewoon hun app downloaden. Daarentegen als je 's nachts iemand online vindt weet je dat iemand een nachtalarm heeft en dat het daarom geen zin heeft om deze speler vaker die nacht aan te vallen. Dus zorg gewoon dat je een werkend alarm hebt, dan houden die checks snel op. Als iemand echt op pesten uit is in de NB heb je dat snel genoeg door en moet je het bespreekbaar maken met de leiding in beide allianties, meestal lost het dan snel op.

Persoonlijk gezegd zouden ze NB moeten instellen als vredes tijd en qua TTA zouden ze ook aan bannen moeten leggen dat je bijvoorbeeld maximaal 4 ofzo kan doen (niet om een tta te doen maar als er een aanval ofzo fout getimed is)
Dit hebben ze geprobeerd maar dit werkt simpelweg niet. Het idee was dat je maximaal 10 aanvallen per stad per x minuten kon sturen en als je hier overheen ging kon je een uur niet aanvallen. Als je gaat timen kom je vaak over die 10 aanvallen heen. Daarnaast kan je nu gewoon op de app zien wie je een tta stuurt.

Ik vind dat ze iig onderscheid moeten maken tussen spelers die "serieus" spelen en spelers die er puur zijn om te pesten. Wij hebben vaak genoeg meegemaakt dat we door een account die kleiner dan 1k punten is en x dagen inactief staat meerdere nachten achter elkaar wakker zijn gemaakt. Dat soort lui moet je gewoon direct een ban kunnen geven, change my mind. Ook in die situatie is niet direct wat gedaan btw.
 

DeletedUser7660

Gast
Ik had eigenlijk via hier graag iemand van de support gehad die eigenlijk exact zou kunnen vertellen wat kan of niet kan nu qua TTA.
Want het feit is zo als ik deze meld dan moet ik het maar accepteren en als iemand anders deze meldt dan krijg ik een ban.
Dus hopelijk kan iemand een duidelijk antwoord ermee geven
 

DeletedUser7660

Gast
Intussen zelf tta's van goudspelers terug gekregen alsook pest aanvallen van 1 VS.
Ik weet in iedere geval dit is den allerlaatste keer dat ik grepolis speelt.
Want fair play is een woord dat ze niet kennen bij de support.
Goud play dat wel ze doen alles in voordeel van een mega goud speler.
 

DeletedUser29621

Gast
Zoals bougenvilla hierboven omschrijft, zijn TTA's toestaan, mits deze niet 5 dagen lang aanhouden.
TTA's die puur werken als "treiter aanvallen" kunnen onder het nom van fairplay geplaatst worden. Support kan hier wat aan doen, maar zoals Bougenvilla al zegt. Deze regels zijn niet specifiek genoeg.
 

Posumljen

Hopliet
Intussen zelf tta's van goudspelers terug gekregen alsook pest aanvallen van 1 VS.
Ik weet in iedere geval dit is den allerlaatste keer dat ik grepolis speelt.
Want fair play is een woord dat ze niet kennen bij de support.
Goud play dat wel ze doen alles in voordeel van een mega goud speler.
unknown.png
 
Je weet dat die foto echt niks over je goudgebruik zegt bij een event als de bezweringscirkel.
Je aantal ingrediënten en punten op de laatste dag wel x)
 
Bovenaan