• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Turkijerel

DeletedUser23782

Gast
Beste community,
Het verbaast me dat er nog niks te vinden was op dit forum over de rel tussen Nederland en Turkije. Dus ik start de discussie maar. Even wat achtergrondinfo:

"De problemen begonnen zaterdagochtend toen het kabinet bekendmaakte dat de landingsrechten van het vliegtuig van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu waren ingetrokken. Hij wilde hier een campagnetoespraak houden voor Turken.

Die campagne draait om een referendum in Turkije op 16 april. Daarin kunnen de Turken zich uitspreken over het toekennen van meer bevoegdheden aan president Erdogan.

Cavusoglu vloog door naar Metz, in Frankrijk. De Franse autoriteiten zien geen bezwaar in zijn komst en een toespraak.

Maar daarmee was het niet afgedaan voor de Turkse president Erdogan. Hij reageerde woest op het besluit van Nederland om de minister niet toe te laten. "Nazi-overblijfselen en fascisten", zo betitelde hij de Nederlanders.

Erdogan stuurde als vervanging voor Cavusoglu de Turkse minister voor Familiezaken Fatma Betül Sayan Kaya, die vanuit Duitsland per auto naar Rotterdam vertrok om bij het consulaat Turken toe te spreken. Er verzamelden zich 's avonds zo’n 1000 Turken die haar speech wilden horen.

De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb was bang voor ongeregeldheden en vaardigde een noodbevel uit voor het gebied rond het consulaat en later voor het hele centrum.

Kaya mocht van Nederland het consulaat niet in toen ze daar aankwam. Aboutaleb verklaarde dat ze 'ongewenst vreemdeling' is en daarom Nederland zou worden uitgezet.

Volgens de burgemeester heeft de consul op schandalige wijze gelogen over wat de bedoeling was van het bezoek van Kaya. Het heeft volgens de burgemeester uren geduurd voordat de minister uit haar auto kwam.
De Turkse minister zelf reageerde ook boos, toen ze uit haar auto stapte: "We zijn niet welkom in het consulaat, ons eigen land. Maar Turkse mensen uit heel Europa zijn vanavond in gedachten bij ons. We zullen nooit toegeven aan onderdrukking."

Ze vindt dat de Nederlandse overheid de mensenrechten schendt door haar niet toe te laten. Op Twitter voegde ze daaraan toe: "Democratie, fundamentele rechten, mensenrechten en vrijheid. Ze zijn vanavond allemaal vergeten in Rotterdam. Het is grotendeels tirannie en onderdrukking."

Na middernacht werd de minister aangehouden en onder begeleiding in de auto gezet, om terug te rijden naar Duitsland. Toen de Turkse betogers vernamen dat ze inderdaad was vertrokken, kwam het korte tijd tot stevige ongeregeldheden."

-RTL nieuws, 12 maart 2017, Hoe de rel met Turkije in Rotterdam volledig uit de hand liep.

Dus wat vinden jullie, als community, van deze situatie?

Ik wil jullie graag voor het reageren wijzen op dat het forumregelement ook hier van toepassing is. Beledigingen worden dus gerapporteerd. Met andere woorden, discusseren mag maar beledigen niet.
 

DeletedUser23782

Gast
Alle toerkies terug naar Turkije
Is dat niet een beetje te makkelijk. En door dat te doen geef je de Turkse president nog meer voer om ons slecht te maken bij de rest van de wereld. En wanneer hij het dan doet, is het terecht. Dus alle Turken, ook degene die een aanzienlijke bijdrage leveren aan de samenleving, uitzetten is lijkt mij niet echt een optie.
 

DeletedUser23442

Gast
Mss kun je voor in de volgende Grepolis Times een "Meets Turkije" maken
 

DeletedUser22289

Gast
Heel het nut van deze discussie ook man man man, Ik ben het met "Nederland" eens dat president Erdogan niet meer bevoegdheden moet krijgen maar dat ze dat daar in Turkije eens gaan oplossen wat moet Nederland daar nu weer te maken hebben...

Dat ieder land zich eens binnen zijn eigen grenzen moeit en daar de problemen gaat oplossen vooraleer dat ze zich ergens anders gaan moeien. Vind het een kinderachtig spel want uiteindelijk slaagt het op "Ik doe dit want jij hebt dit gedaan"

Politiek = Kleine kinderen
 

DeletedUser18363

Gast
Heel het nut van deze discussie ook man man man, Ik ben het met "Nederland" eens dat president Erdogan niet meer bevoegdheden moet krijgen maar dat ze dat daar in Turkije eens gaan oplossen wat moet Nederland daar nu weer te maken hebben...

Dat ieder land zich eens binnen zijn eigen grenzen moeit en daar de problemen gaat oplossen vooraleer dat ze zich ergens anders gaan moeien. Vind het een kinderachtig spel want uiteindelijk slaagt het op "Ik doe dit want jij hebt dit gedaan"

Politiek = Kleine kinderen

Het gaat erom dat Turkije opzettelijk Europa aan het provoceren is. Denk je nou echt dat dit toevalligerwijs allemaal zo gelopen is?
 

DeletedUser199

Gast
Je moet je bovendien ook realiseren dat Erdogan dit in het buitenland (Nederland) af probeert te handelen zodat zijn geëmigreerde landgenoten geen zicht hebben op de enorme problemen die momenteel in Turkije zelf plaats vinden.
 

DeletedUser25180

Gast
Erdogan heeft mijn kampf gelezen en herschreven .
je gaat die vent toch niet meer macht geven zodat ie nog meer bevolking groepen kan uitmoorden in eigen land ?
sorry dat ik het zeg maar het iq gehalte van die betogers is ook niet echt bijzonder hoog , erdogan noemt ons fascisten en nazi's terwijl die betogers roepen dat we joden zijn .
en als ze toch zo veel van hun land houden wat doen ze hier dan ?
 

DeletedUser20586

Gast
Sowieso al die Turkjes die zoveel van hun land houden/hier betogen voor Turkije en toch in NL wonen eruit flikkeren, wat doen ze überhaupt hier?
 

DeletedUser21356

Gast
Sowieso al die Turkjes die zoveel van hun land houden/hier betogen voor Turkije en toch in NL wonen eruit flikkeren, wat doen ze überhaupt hier?
Wat stel je dan voor? Iedereen in zijn eigen land laten zitten? Alle Syriërs gebombardeerd laten worden, alle Irakezen vermoord? Ja, klinkt als een goede oplossing, prachtig nagedacht.
 

DeletedUser18363

Gast
Wat stel je dan voor? Iedereen in zijn eigen land laten zitten? Alle Syriërs gebombardeerd laten worden, alle Irakezen vermoord? Ja, klinkt als een goede oplossing, prachtig nagedacht.

Dat zegt hij niet, hij heeft het over al die Turken die in Nederland wonen en soms zelfs hier geboren zijn en met een Turkse vlag staan te zwaaien. Dan voel je je blijkbaar geen Nederlander en kan je wat GeS betreft beter terug naar Turkije.
 

DeletedUser21356

Gast
Dat zegt hij niet, hij heeft het over al die Turken die in Nederland wonen en soms zelfs hier geboren zijn en met een Turkse vlag staan te zwaaien. Dan voel je je blijkbaar geen Nederlander en kan je wat GeS betreft beter terug naar Turkije.
Ik veronderstel dat de meeste allochtone Nederlander nog sympathie voelen voor hun vaderland. Dus moeten we dan alle mensen die dit hebben wegsturen, GeS' logica volgend?
 

DeletedUser199

Gast
Ik veronderstel dat de meeste allochtone Nederlander nog sympathie voelen voor hun vaderland. Dus moeten we dan alle mensen die dit hebben wegsturen, GeS' logica volgend?
direc
Er zit een verschil tussen sympathie voelen voor je vaderland en je (huidige) gastheer in het gezicht spugen. Op het moment dat allochtonen, van welke nationaliteit dan ook (geldt dus ook voor Oost-Europese, Aziatische, whatever) trachten een Nederlandse vlag te verbranden en zich verschillende keren negatief uitlaten over Nederland er een duidelijk grens getrokken mag worden. Persoonlijk ben ik van mening dat er geen enkele vorm van tolerantie hoort te zijn voor immigranten die geen directie toevoeging zijn voor de Nederlandse samenleving en er bij een misdrijf in het eerste jaar direct over uitzetting gesproken mag worden. Ik realiseer me dit in de praktijk, helaas, niet zal gebeuren, maar desalniettemin hoop ik wel dat de Turken die zo hard zaten te schreeuwen direct teruggezet mogen worden, dit is niet hoe je een gastheer behandelt. Bovendien kan je jezelf de vraag stellen; als Turkije zoveel beter is dan Nederland, wat houdt ze dan tegen om daar naar toe terug te gaan?
 

DeletedUser18363

Gast
Ik veronderstel dat de meeste allochtone Nederlander nog sympathie voelen voor hun vaderland. Dus moeten we dan alle mensen die dit hebben wegsturen, GeS' logica volgend?

Als jij hier in Nederland woont, of zelfs hier geboren bent, dan verwachten we enige binding met het land. Wij hebben hier te maken met Turken die hier een uitkering trekken en genieten van ons sociale stelsel die vervolgens Erdogan gaan supporten en met de Turkse vlag staan te zwaaien. Wat doe je hier dan? Als je zo pro-Turkije bent, dan ga je toch mooi naar Turkije? Het gaat hier echt om de mensen die geen enkele band met Nederland hebben.
 
Bovenaan