• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goedgekeurd Twee Factor Authenticatie

Ben je voor of tegen dit idee?

• Voor

Stemmen: 10 83,3%
  • Tegen

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een voorstel om twee factor authenticatie toe te voegen voor iedereen die dit wilt, niet verplicht.

Voor de mensen die dit niet kennen:

Het systeem gebruikt meerdere vormen om je te authenticeren: het vraagt om iets wat je weet (je wachtwoord) en iets wat je hebt (unieke tijdelijke code).
Buiten je wachtwoord wordt er ook optioneel een unieke code gevraagd bij het inloggen op Grepolis. Deze code wordt om de zoveel tijd gegenereerd in een authenticatie app op je mobiel. Zo heb ik om de minuut codes voor Facebook, Google, Twitter, Github en dergelijke. De codes zijn tijdgebaseerd en vervallen na een minuut weer, maar dan heb je al een nieuwe code.
Als je geen toegang hebt tot je mobiel kan je nog altijd inloggen met eenmalig bruikbare reservecodes die je offline ergens veilig opslaagt. Zo kan je toch op Grepolis mocht je je mobiel vergeten zijn of als hij kapot is en je nooit meer codes kan ontvangen. Ik gebruik dit systeem bij alle diensten die dit aanbieden en heb er nog nooit last mee gehad.

Meer informatie over dit systeem vind je op de engelse Wikipedia.

Waarom we dit kunnen gebruiken:

Dit zorgt ervoor dat als mensen je wachtwoord kunnen raden ze toch geen toegang krijgen tot iemand zijn account. Ook krijgen we altijd een waarschuwing van Grepolis als we een link volgen van iemand die misschien je wachtwoord probeert te stelen: ook al hebben ze je wachtwoord dan nog kunnen ze niets doen.
Kortom: we zouden de veiligheid van spelers die dit willen kunnen verhogen!

Het zou me verbazen mocht Innogames hier nog niet aan gedacht hebben maar toch stel ik het voor want het is er niet momenteel.
Wat denken jullie?
Groet,

Cyllos x

Status
Niet open voor verdere reacties.