• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Twitter

DeletedUser

Gast
Bij ons op school zijn er kinderen geschorst. Dit omdat ze op Twitter hadden gepost: 'Ik heb genoeg van die -vulgaire taal- school'

Vind je dit eerlijk? Mag dit?

Ik persoonlijk vind het de grootste onzin. Omdat mensen school wat minder leuk vinden, en hun mening geven in ietwat informelere taal, worden ze geschort. Dit gaat tegen onze vrijheid van meningsuiting in!

DeletedUser

Gast
AW: Twitter

Dat slaat nergens op idd.

Misschien afspreken dat iedereen op twitter dat nu gaat zeggen, ze kunnen niet iedereen schorsen :p

DeletedUser

Gast

Idd,, dit slaat echt nergens op.
Volgens mij KUNNEN ze de leerlingen niet schorsen voor "buiten de school" gepleegde feiten. Denk je niet ?

DeletedUser

Gast

Tegenwoordig betekent het eigenlijk helemaal niets meer als je scheld. Ik scheld zelf ok wel eens (maar niet met ziektes of dat soort dingen).

DeletedUser

Gast

Ach, dan leren ze tenminste dat je niet zomaar alles op internet posten, en al helemaal niet als je naam er mee verbonden is. Nu is het een schorsing, dat is nog te overzien.

Volgende keer kost het je je droombaan omdat je toekomstige werkgever besluit je Twitter even door te nemen en dat soort dingen ziet.

DeletedUser

Gast

iets over je school zeggen vind ik idd niet zo erg
bij ons zijn er 9 kinderen 1 dag geschorst en 1 3 dagen omdat ze een haathyve voor een leraar hebben opgericht... daar moeten ze idd voor gestraft worden, maar omdat ze zeggen ik haat die ********school vind ik wel erg streng... ze zeggen toch niks persoonlijks? ze konden het ook over specifieke leraren zeggen, wees blij dat ze dat niet hebben gedaan, want iedereen heeft wel is wat leuks op school...
zonder school zou het maar saai zijn!!!

DeletedUser

Gast

Idd,, dit slaat echt nergens op.
Volgens mij KUNNEN ze de leerlingen niet schorsen voor "buiten de school" gepleegde feiten. Denk je niet ?

Jawel, dit was bij mij op school ook. Net als wwg hierboven mij zegt; haathyves naar leraren en leerlingen.

DeletedUser

Gast

Onze klas heeft een fanhyve van een van onze leraren :)

Maar die gast is ook echt heel gaaf.

DeletedUser

Gast

En zo hoort het :p

Over haat-hyves gesproken, je kunt blij zijn als het blijft geschorst worden op school, gezien je daar ook opgepakt voor kunt worden.

DeletedUser

Gast

er is nu ook een meisje van 17 opgepakt omdat ze getweet had:k gooi een bom op die ***school

DeletedUser

Gast

En terecht ook :) Dat soort dreigementen hoor je niet publiekelijk te maken.

DeletedUser

Gast

Ik vind niet dat de school ze mag schorsen. Er kwam bijna een rechtzaak tussen de ouders van de geschorsten en de school. Alleen de advocaat van die ouders raadde het af, omdat de school sterker stond.

Dit was dus Smaad, en geen meningsuiting.
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

DeletedUser

Gast

Wat was smaad? Dat iemand zoiets zegt over school? Want dan mag ze blij zijn dat ze alleen geschorst wordt en niet aangeklaagd ;)

DeletedUser

Gast

Ik heb iig alle respect voor mijn school verloren. Omdat mensen hun meningen delen met hun vrienden worden ze geschorst..

DeletedUser

Gast

Uh, als iedereen het kan lezen deel je het niet meer met je vrienden maar met de hele wereld. Op dat moment ben je dus gewoon de school zwart aan het maken.

Als je het achter een private screen zet op een sociaal netwerk waar alleen je vrienden er bij kunnen doen ze een stuk minder moeilijk (en kunnen ze het niet eens lezen)

Dat is net als stellen dat je "alleen je vrienden wat wilde vertellen" toen je een artikel in de krant liet publiceren over wat een rot school je hebt en hoe je een hekel aan een bepaalde leraar hebt.

DeletedUser

Gast

Ja maar zeggen 'ik vind school ***' is wat minder extreem dan een Nazische club. IMO moet de school gewoon rustig doen.

Bovenaan