• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Twitter

DeletedUser

Gast
AW: Twitter

er is nu ook een meisje van 17 opgepakt omdat ze getweet had:k gooi een bom op die ***school
Ja, ik hoorde het vanochtend op de radio :p

Ik zou dat trouwens wel echt willen doen, alleen heb ik geen bom bij de hand. :(

DeletedUser

Gast

Ja maar zeggen 'ik vind school ***' is wat minder extreem dan een Nazische club. IMO moet de school gewoon rustig doen.

Ik denk eerder dat die leerlingen gewoon normaal moeten doen. Ze kunnen beter nu leren dat ze zich moeten gedragen dan later.

DeletedUser5621

Gast

hangt ervan af wat dat *** is.
Pm het even naar pluis en mij.

DeletedUser

Gast

Je hoeft het naar mij niet te PMen, ik kan me er wel een voorstelling bij maken en dat is simpelweg niet gepast om op een publieke, persoonlijke twitter te melden over een school.

DeletedUser5621

Gast

Ah, kijk dat is minder erg dan ik dacht.
Dat vind ik niet genoeg voor zo'n schorsing, dat kan ik in een bui ook roepen, dat is nog geen schorsing waard.

DeletedUser6728

Gast
Raar zeg. Wat voor een *** school heb jij zeg :p

Even serieus: ik ken iemand die (met een groepeje) een andere jongen op marktplaats hadden gezet voor €5.

DeletedUser

Gast

Toen ik dit las waren er zoveel vragen.

1. Waarom zou iemand dit willen twitteren? Er zitten altijd minder leuke schooldagen tussen.

2. Waarom staat iedereen te kijken dat deze persoon geschorst word? Dit soort dingen gooi je uit principe de wereld toch al niet in?

3. Waarom is deze persoon niet gewoon van school gestuurd?

4. Als deze persoon het niet leuk vind op deze school? Waarom ga je dan niet gewoon weg? Zoek een leukere school, of ga iets doen wat je zelf leuk vind? Wanneer je met je ouders/school overlegt, vinden ze het waarschijnlijk niet erg als je andere dingen gaat doen. Het is uiteindelijk voor jouw eigen toekomst, en als je die zelf wilt vergooien. Doe je best.

Dit vindt ik een actie waar niet over nagedacht is. De leraren proberen jouw wat bij te brengen. Daar hoef je niet op te schelden. Er wordt vaak echt op een hele gekke manier naar leraren gekeken, terwijl het meestal hele aardige mensen zijn.

F

DeletedUser

Gast

De meeste mensen die dom genoeg zijn om dit soort dingen te twitteren zouden, als ze van school weggingen, alleen maar de hele dag achter de tv hangen of in een park op een bankje zitten.

Er is een reden dat je verplicht bent op school te blijven tot je een diploma hebt, en mensen die liever niks doen dan op school zitten zijn die reden.

DeletedUser

Gast

Ze weten nu nog niet beter. Later ben je blij dat je op school hebt gezeten. Soms is school niet altijd even leuk. Over een aantal jaar doe je iets van je interessant vind, en dan ben je blij dat ze jouw niet van school hebben gestuurd.

F

DeletedUser

Gast

Ja dat zeg ik. Daarom moet je die mensen niet zelf laten kiezen, want dan doen ze niks tot het te laat is, en dan is het te laat en doen ze nog meer niks.

DeletedUser

Gast

Dan gaat het onze belastingscenten verbruiken, omdat wij niet hebben ingegrepen. Ik vind het goed dat ze het zo doen.

F

DeletedUser

Gast

er is nu ook een meisje van 17 opgepakt omdat ze getweet had:k gooi een bom op die ***school

tjonge jonge
overdrijven is ook een vak
1 een bom gooien doen ze toch niet
2 (vies woord)school kan ik een beetje snappen maar 't is beter dan leraren/leerlingen!!!

DeletedUser

Gast

Ze kwam ook bij de wereld draait door. Die mensen daar namen haar wel heel erg in bescherming hoor. Alsof ze niks gedaan had.

DeletedUser9842

Gast

Ze kwam ook bij de wereld draait door. Die mensen daar namen haar wel heel erg in bescherming hoor. Alsof ze niks gedaan had.

Ze heeft ook niet echt heel veel gedaan. Ik zeg dat soort dingen vaak genoeg alleen niet via twitter. Wat maakt het nou uit of je iets zegt of twittert?

PS: een twitterbericht heet een tweet, je kunt niet tweeten, das gewoon twitteren

DeletedUser

Gast

Ik zeg dat soort dingen vaak genoeg alleen niet via twitter. Wat maakt het nou uit of je iets zegt of twittert?

In het ene geval zeg je het en is het weg, hoogstens in de gedachten van degenen die in je buurt waren, en in het andere geval staat het permanent op een duidelijke plek waar iedereen die het zien wil het kan zien.

Das hetzelfde als je broertje die zegt "je bent een kneus" en je broertje die het in de krant laat drukken, met een grote foto van je hoofd erbij.

DeletedUser

Gast

Ze heeft volgens mij ook niks gedaan ;)?

off topic: tristiano is back :D

on topic: nou sorry hoor maar ik zit ook wel eens het woord *** te zeggen hoor maar tja dat zegt iedereen bijna hier in brabant maakt niet veel uit.

maar ik durf zelfs voor een leraar te zeggen school is *** is dat dan erg? ik wed dat de leraar er samen met mij erom gaat lachen...

DeletedUser

Gast

Er is een groot verschil tussen iets zeggen tegen iemand en iets op papier zetten waar iedereen het kan lezen.

Bovenaan