• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Tyches Rad van Fortuin

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
WOF_logo_new2.png


Tyche keert terug dit feestelijke seizoen, maar met een twist! Welkom bij Tyches Rad van Fortuin!

Wat is Tyches Rad van Fortuin?
Tyches Rad van Fortuin is een gloed nieuw type event, dat jou een unieke manier bied om fantastische prijzen te winnen! Dit event komt in de plek van Tyches Advent Kalender en is actief van 7 december tot 30 december. In dit nieuwe event hebben de goden tevreden en blij naar beneden gekeken naar de festiviteiten in jouw stad, en als beloning, is Tyche gearriveerd in jouw stad om aan haar rad van fortuin te draaien. Tyche is niet alleen gekomen hoor! Ze heeft de grootste illustrator van heel Griekenland mee genomen welke een prachtig schilderij gaat maken om de festiviteiten in jouw stad te vereeuwigen.

Hoe speel ik mee?
Om te beginnen, klik op Tyche in de hoek beneden in het scherm:

WoT_event_icon.png


Dit opent het Rad van Fortuin. Het rad heeft vele speciale krachten beschikbaar voor jou om te ontdekken, waarbij de begeerlijke Dagelijkse Specialiteit de meest unieke en waardevolle is. Natuurlijk veranderd de Dagelijkse Specialiteit elke dag, dus wees er zeker van dat je deze pakt voordat hij verdwenen is.

Dagelijkse BeloningEvent Inventaris
DailySpecial.png
EventInventoryRF.png

Je kunt aan het rad draaien door op de knop 'draaien' te klikken in het midden. Elke draai aan het rad kost 10 Tyche munten.

SpinReset.png


Je kunt op het
InfoButtonRF.png
symbool klikken om te zien welke prijzen er op het rad aanwezig zijn. Als je de prijzen bekijkt en er niks tussen zit dat je fijn vind, dan kun je het wiel resetten door op de 'reset' knop te drukken voor 15 tyche munten. Het resetten van het rad haalt alle huidige prijzen van het rad en vervangt deze met een partij nieuwe prijzen, ook wordt er al aan het rad gedraaid zodat je een nieuwe verse set aan prijzen krijgt als ook een prijs voor 15 munten. Het rad wordt ook iedere dag automatisch gereset en alle prijzen vervangen.

Wanneer je een prijs wint van het rad wordt deze verplaatst naar jouw Event inventaris. Dit is een tijdelijke opslag met ruimte voor 8 prijzen. Eenmaal vol kun je niet meer aan het rad draaien totdat je enkele van deze prijzen hebt gebruikt, opgeslagen of verwijderd uit je event inventaris.

WoFPainting2.png


Elke draai aan het rad zal jouw tekenaars inspireren en een deel het grote prijs schilderij vervolledigen. De balk onderaan het schilderij toont jouw huidige progressie voor het vervolledigen van dit kunstwerk, eenmaal klaar zal je een grote beloning ontvangen. Je tekenaars zullen dan het schilderij oprollen en het op een reis over zee sturen, terwijl ze starten aan een nieuw schilderij.

DoublePrizeRF.png

En er is nog iets dat zal verschijnen bij elke draai! Elke keer je deelneemt aan het rad zullen de goden je belonen met goddelijke mana. Vul de mana bar op om de dubbele beloning kracht te activeren. Wanneer deze kracht actief is zal de beloning, die je ontvangt bij je volgende draai, verdubbeld worden!

Hoe krijg ik Tyche munten?
Net zoals bij andere evenementen kan je munten ontvangen door acties uit te voeren in jouw stad, zoals bijvoorbeeld een bouw starten of eenheden rekruteren. Je kan ook munten kopen met goud!
TycheCoinsCollectRF.png


Wat kan ik winnen?!
Naast de vele beloningen op het rad zelf zijn er nog spannende en unieke beloningen beschikbaar! Ten eerste, hou je ogen open voor Goddelijke Gevechtsstrategie! Zoals jullie weten verhoogd deze spreuk het aantal gevechtspunten die je ontvangt. Je kan ook geweldige beloningen vinden zoals versterking spreuken voor je favoriete eenheden, zoals Manticoren!

Maar een nieuw evenement zou uiteraard niet compleet zijn zonder een gloednieuwe beloning, we presenteren jullie Soteria's schrijn!


Soteria's Shrijn
SoteriasShrine.png
De kracht van de schrijn stroom door jouw troepen!
Verdedigende troepen in deze stad zijn 0.7% effectiever per niveau van deze spreuk. Dit is een levelbare spreuk.
Wanneer je deze spreuk gebruikt, krijgt je geselecteerde stad 1 level van deze spreuk. Het maximale niveau is 10.

Deze spreuk is blijvend.*
*Net als Ares' razernij, verlies je deze spreuk als de stad is veroverd.

We hopen dat jullie dit gloednieuwe event leuk vinden! Vergeet alsjeblieft niet jouw feedback achter te laten in het feedbacktopic.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis team

Laat je mening horen.
 

DeletedUser27170

Gast
Wellicht een goed idee om, naast het feit dat je wat aan je taalgebruik mag doen, je argumenteert waarom je zo negatief bent over dit event. Daar hebben wij en je medespelers tenminste wél iets aan. ;)

Allereerst, beste Kroenuh, kan ik beargumenteren wat ik wil, maar jullie hebben inmiddels vaak genoeg bewezen dat jullie nooit iets met de feedback van de grepo community doen. Speciaal voor jou zal ik het toch even toelichten. Om te beginnen wordt er gesproken over een goddelijke scherpzinnigheid (dat is nu aangepast naar gevechtsstrategie), wanneer gaan jullie eens stoppen met die OP scherpies? Daarnaast is de nieuwe wereld net aan een week open en is er al een event, hoe snel wil je een wereld verpesten? Overigens is de Soteria's Schrijn spreuk ook nutteloos.

Het enige relatieve ''voordeel'' van dit event is dat het niet super pay2win is, maar het is nog steeds 3x niks.
 

DeletedUser27456

Gast
Allereerst, beste Kroenuh, kan ik beargumenteren wat ik wil, maar jullie hebben inmiddels vaak genoeg bewezen dat jullie nooit iets met de feedback van de grepo community doen. Speciaal voor jou zal ik het toch even toelichten. Om te beginnen wordt er gesproken over een goddelijke scherpzinnigheid (dat is nu aangepast naar gevechtsstrategie), wanneer gaan jullie eens stoppen met die OP scherpies? Daarnaast is de nieuwe wereld net aan een week open en is er al een event, hoe snel wil je een wereld verpesten? Overigens is de Soteria's Schrijn spreuk ook nutteloos.

Het enige relatieve ''voordeel'' van dit event is dat het niet super pay2win is, maar het is nog steeds 3x niks.

Zolang je scherpjes gewoon kan kopen in pakketten heb ik er geen probleem mee dat deze ook in events zitten.

& over dat dit een kutevent is, aan je argumentatie te zien is gewoonweg elk event kut. Zit namelijk elke x wel iets om te abusen. Enige wat dit event idd beter doet, is zoals je zelf al vermeld had, dat het niet heel p2w is.
 

pope76

Boogschutter
wat een negativiteit allemaal, ik zeg top event en inderdaad gratis zooi waar krijg je nog iets gratis wees er blij mee en doe je voordeel ermee.
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Misschien is het beter om de aankondiging volgende keer wat later te doen en een feedbacktopic te pakken uit 2012.
 

DeletedUser12309

Gast
Toch vriendelijk dat er op het feedback-gedoe ook wordt gereageerd.

Op Messina werkt mijn rad niet... de G blijft draaien.
 

jac248

Slingeraar
Nu het event opnieuw draait en ik al enige dagen in gesprek ben via een supportaanvraag met Kroenuh over een probleem bij goudaankopen, meld ik hier toch maar dat het rad bij mij prima draait maar dat ik het spel (op Achilles) zelf niet meer normaal kan spelen zonder bij elke klik op de wereldkaart midden in beeld een grote pop-up te zien verschijnen met het aanbod (48 uur) voor gratis Tyche munten bij de eerstvolgende goudaankoop. Zowel in de Chrome browser als in de Edge browser werkt de link "naar de winkel" niet. Maar als ik gewoon de winkel aanklik om een nieuwe goudaankoop doen zie ik soms wel en soms niet in een flits het aanbod van gratis Tyche munten oplichten. Ik heb overigens wel een goudaankoop kunnen doen waardoor ik weer een klein positief saldo heb maar zal de resterende tijd wel afwachten tot het aanbod is verlopen. Het is Ok dat er aanbiedingen worden gedaan maar het is hoogst irritant dat je die reclame na elke spelhandeling moet wegklikken.
 

zelway

Hopliet
niet alleen bij jou hoor bij mij het zelfde probleem en er zal wel weer pas na het event na gekeken worden en sorry gezegd worden voor de gemiste munten voor het rad
 

DeletedUser29229

Gast
niet alleen bij jou hoor bij mij het zelfde probleem en er zal wel weer pas na het event na gekeken worden en sorry gezegd worden voor de gemiste munten voor het rad
exact hetzelfde probleem hier...
 

DeletedUser12309

Gast
Gelieve hier een supportaanvraag voor in te dienen met wat meer informatie en een screenshot. Dan kunnen wij gerichter met je meekijken en samen een oplossing zoeken.

tis al opgelost dankzij iemand die vroeger Grepolis heeft gespeeld, maar ik vind wel dat er mag gereageerd worden in een Feedback-topic... ook al si die van jaren terug :) ... ipv dat je gestoord wordt in pb ;)

De info van m'n maat:
Als je een incognito venster opent en via daar inlogt werkt het denk ik wel.

Vaak ctrl+shift+n voor de browser dan opent hij het venster
 
Bovenaan