• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Peiling Uitbreiding van in-/uitschakelen rapportmeldingen

Ben je voor of tegen dit idee?

• Voor

Stemmen: 17 100,0%
  • Tegen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    17
  • Enquête gesloten .
Hallo,

Heel kort en simpel ideetje waar ik al een tijdje mee loop (maar steeds vergeet te posten). Ik wil graag meer soorten rapporten kunnen uitschakelen dan op het moment mogelijk is, namelijk:
A) Teruggestuurde ondersteuningen (i.e. jouw troepen elders die worden teruggestuurd)
B) Terugtrekken van ondersteuningen (i.e. andermans troepen bij jou die worden teruggetrokken)
C) Aanvallen op jouw ondersteunende troepen
D) Het ontvangen van ondersteuningen
E) Binnenkomende spionnen

Afbeelding
Het gaat dan om het uitbreiden van dit optiescherm:
2qvwgap.jpg

Voordelen
Na een overname ligt er vaak veel OS in een nieuwe stad (andere scenario's zijn ook denkbaar natuurlijk).
A) de "veroveraar" stuurt alles in 1 keer terug, alle "ondersteuners" krijgen een zee aan redelijk onzinnige rapporten. Kan lekker zijn om dit uit te zetten.
"Jouw gestationeerde troepen zijn teruggestuurd uit stad X" o.i.d.
B) de "ondersteuners" trekken hun eigen troepen terug. In dit geval krijgt de "veroveraar" een zee aan meestal redelijk onzinnige rapporten.
"Speler Y trekt zijn gestationeerde troepen terug uit jouw stad X"
C) Zeker wanneer je zelf verovering doet (oud systeem) zijn deze rapporten irritant. Je krijgt dan 2 rapporten per inkomende aanval: het aanvalsrapport en een rapport dat je OS is aangevallen. Die laatste mag best uit kunnen worden gezet.
"Stad...(Speler Y) valt je ondersteunende troepen in Stad X (Speler X) aan"

De andere punten hebben niet echt een raakvlak met veroveringen
D) Doorgaans is het misschien fijn om te weten dat steden van je worden ondersteund, maar met het plaatsen van tripjes, grootschalige projecten en het schuiven van troepen kan het ook veel onzinnige rapporten opleveren. Het kan handig zijn om deze optie te hebben om mee te spelen.
"Stad ... (Speler Y) steunt jouw stad X"
E) Hiermee kan je jezelf beschermen tegen spionnenoorlogen die je hele spel vertragen. Kunnen je tegenstanders gewoon op een normale manier je grotten legen ipv 100.000 keer spionnetjes van 1.000 te sturen. En misschien kan het je wel gewoon niet verrekken dat tegenstanders proberen mee te kijken. Deze optie kan een boel ellende besparen
"Spion in jouw stad X uit stad ... (Speler Y) ontdekt"

Minpunten/Misbruik
Geen misbruik, er is natuurlijk wel wat op aan te merken op sommige opties. Zo kan je bijvoorbeeld denken dat een stad van je goed ondersteund is en vervolgens niet doorhebben dat je ondersteuners alles hebben teruggetrokken (wanneer B is uitgeschakeld). Of gaan je tripjes/OS alarmen niet meer af (wanneer C is uitgeschakeld).

Maar uiteindelijk is de afweging van de risico's aan de speler zelf.

==> ik sta open voor aanvullingen op dit idee!

Laatst bewerkt:
Nee hoor prima idee, toch zit er wel een gedachte achter 1k spionnen namelijk de grot leeghalen :p
Met grotten leeghalen heb ik natuurlijk geen moeite, dat kan ook nog altijd (technisch gezien kan dat ook met eerst grotere spionnen en daarna kleine spionnetjes). Maar het is jammer dat dat zoveel rapporten en lag veroorzaakt.

Dus vandaar dit idee
smiley_emoticons_biggrin.gif

zebia

Winnaar Bingo 2018
In principe is vrijwel alles wat -xxx- in uitgewerkt idee wel goed, waarom zou ik hier tegen zijn? Ik kan alleen maar positief blijven over -xxx- en zijn/haar ideetjes.

In principe is vrijwel alles wat -xxx- in uitgewerkt idee wel goed, waarom zou ik hier tegen zijn? Ik kan alleen maar positief blijven over -xxx- en zijn/haar ideetjes.

*zijn.

Ter verheldering, als 15 of 16 jarige (zo'n 8 jaar terug dus) kon ik geen nick bedenken en kwam ik niet verder dan drie x-jes achter elkaar. Niet mijn meest briljante moment, zeker niet met het oog op de xxx-sites van tegenwoordig
smiley_emoticons_hust.gif

In-game heb ik al jaren een andere nick, maar op het AF doe ik het er maar mee
smiley_emoticons_smilenew.gif

Voorstander van dit idee. Al wordt de lijst van alle "uit te schakelen items" er weer langer door.

Bij een start op een wereld tegenwoordig (ook omdat de wereld geheel op nieuw moet laden) zeker 5 min. bezig om alle bagger uit te zetten.

Daar benoem je inderdaad wel een klein minpuntje, had ik nog niet over gedacht. Niets aan te doen denk ik, ik heb er iig even geen oplossing voor, helaas dus wat meer verwarrend voor met name de nieuwe grepolis spelers.

p.s. excuus voor de dubbelpost, had even niet gezien dat er meerdere reacties waren :)

DeletedUser29205

Gast
Gestemd VOOR dit idee.
Ik hoop dat het daadwerkelijk het bureau haalt van inno en niet in een stoffige bureaula verdwijnt zoals zo vaak gebeurt met goede ideeën

Bovenaan