Aankomende veranderingen aan de snelkoppelingsbalk
Op 12 november aanstaande veranderen we de welbekende snelkoppelingsbalk. Hieronder meer informatie hieromtrent.
Wat verandert er en waarom?
Onze huidige snelkoppelingsbalk kan alleen worden aangepast met code, wat het gebruik aanzienlijk bemoeilijkt. Het was ook een toegangspunt dat een beveiligingsrisico vormde voor scripts en bots. Om de bruikbaarheid, eerlijkheid en consistentie te verbeteren, verwijderen we alle scriptondersteuning uit de snelkoppelingsbalk en vervangen we deze door een eenvoudige, ingebouwde selectie van vensters en functies waaruit je kunt kiezen.
Wat je kunt verwachten:
Wat gebeurt er met mijn huidige snelkoppelingsbalk?
Deze wordt bij de uitrol teruggezet naar de standaardindeling.
Kan ik mijn scripts blijven gebruiken?
Nee. Alle scriptfunctionaliteit wordt uit de snelkoppelingsbalk verwijderd.
Voegen jullie later meer opties toe?
We houden de feedback van de bètaversie in de gaten en overwegen om de lijst in de loop van de tijd uit te breiden.
Hoe kan ik feedback delen of problemen melden?
Bètaspelers: gebruik het in-game supportkanaal of het bètaforum zodat we actie kunnen ondernemen vóór de wereldwijde release.
Bedankt voor jullie hulp om de snelkoppelingsbalk eenvoudiger, eerlijker, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.
Jullie Grepolis-team
Op 12 november aanstaande veranderen we de welbekende snelkoppelingsbalk. Hieronder meer informatie hieromtrent.
Wat verandert er en waarom?
Onze huidige snelkoppelingsbalk kan alleen worden aangepast met code, wat het gebruik aanzienlijk bemoeilijkt. Het was ook een toegangspunt dat een beveiligingsrisico vormde voor scripts en bots. Om de bruikbaarheid, eerlijkheid en consistentie te verbeteren, verwijderen we alle scriptondersteuning uit de snelkoppelingsbalk en vervangen we deze door een eenvoudige, ingebouwde selectie van vensters en functies waaruit je kunt kiezen.
Wat je kunt verwachten:
- Geen scripts meer in de snelkoppelingsbalk.
- Een overzichtelijke set vooraf gedefinieerde opties om aan elk slot toe te wijzen.
- Je snelkoppelingsbalk wordt bij de release teruggezet naar de standaardindeling.
- Het gedrag van de rest van de snelkoppelingsbalk blijft ongewijzigd.
- Klik op "Nieuw menu-item" en selecteer een optie uit de lijst. Sla deze op zoals gebruikelijk.
- Je kunt een item desgewenst hernoemen.
- Submenu's kunnen zoals voorheen worden aangemaakt.
Wat gebeurt er met mijn huidige snelkoppelingsbalk?
Deze wordt bij de uitrol teruggezet naar de standaardindeling.
Kan ik mijn scripts blijven gebruiken?
Nee. Alle scriptfunctionaliteit wordt uit de snelkoppelingsbalk verwijderd.
Voegen jullie later meer opties toe?
We houden de feedback van de bètaversie in de gaten en overwegen om de lijst in de loop van de tijd uit te breiden.
Hoe kan ik feedback delen of problemen melden?
Bètaspelers: gebruik het in-game supportkanaal of het bètaforum zodat we actie kunnen ondernemen vóór de wereldwijde release.
Bedankt voor jullie hulp om de snelkoppelingsbalk eenvoudiger, eerlijker, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.
Jullie Grepolis-team