• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Veranderingen aan kolonisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Test nieuwe kolonisatiemogelijkheden op de beta!

Beste spelers,

Gisteren, 19 juni, hebben wij een gloednieuwe beta wereld geopend - Sandbox 7.
Deze wereld bevat de laatste wijzigingen aan het beginstadium van het spel dus zorg ervoor dat je op de hoogte bent!

Zoals aangekondigd in dit DevBlog artikel hebben wij het kolonisatieschip onderzoek in de academie verplaatst van level 22 naar level 13 zodat je eerder een tweede stad kunt bemachtigen.

Ook hebben we het stichtingsscherm helemaal vernieuwd!
Bekijk bijlage 1333 Bekijk bijlage 1334
Klik om te vergroten
In detail zijn de volgende wijzigingen toegepast en te testen op Sandbox 7:
- Het onderzoek 'kolonisatieschip' in de academie is verplaats van level 22 naar level 13.
- Vereist havenlevel voor het bouwen van een kolonisatieschip is verlaagd van level 20 naar level 10.
- Beginnersopdrachten en bijbehorende beloningen zijn ook aangepast naar deze wijzigingen.

Vind jij dit een goede veranderingen? Test het snel en laat ons weten wat je vindt in dit discussietopic.

Alvast bedankt voor je feedback en heel veel testplezier toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis team
Heb jij deze veranderingen getest? Laat ons weten wat je ervan vind!
 

DeletedUser25006

Gast
Ben nog volop aan het testen van dit nieuwe element maar het bevalt goed, het is fijn dat je eerder kunt stichten en dat er ook rekening is gehouden met de haven (level 10 voor de bouw van een kolonisatieschip). Door goed de bandietenkampen en de boerendorpen te benutten kun je vrij snel al richting een stichting werken.

Het voordeel hiervan is dat je in het begin wat sterker kunt staan als speler, en zeker als nieuwe speler wanneer het spel nog niet helemaal duidelijk is. Je bent niet meteen uit het veld geslagen als je wordt overgenomen.

Tot op heden ziet dit nieuwe element er volgens mij dus goed uit!
 

DeletedUser199

Gast
Duidelijk een verandering voor de minder actieve/goede spelers. Ondanks dat ik veranderingen die dit soort spelers bevoordelen toejuich, denk ik niet dat het goed is voor Grepolis als spel dat stichten zo snel mogelijk wordt (Met deze verandering kan in principe quasi iedereen op dag 1 stichten).
 

DeletedUser19210

Gast
Duidelijk een verandering voor de minder actieve/goede spelers. Ondanks dat ik veranderingen die dit soort spelers bevoordelen toejuich, denk ik niet dat het goed is voor Grepolis als spel dat stichten zo snel mogelijk wordt (Met deze verandering kan in principe quasi iedereen op dag 1 stichten).

Wellicht, maar als de 'sterkere' speler op dat eiland direct de nabije schiereilanden volsticht is het uiteindelijk nog steeds ten nadele van de kleine. Vind het maar een rare verandering die weinig goeds met zich meebrengt.
 

DeletedUser28080

Gast
Als ik mijn professionele mening mag geven wat betreft dit grandioze idee, en, pas op, ff niet schrikken.

Wat als we nou iets gaan doen met al die feedback of suggesties gegeven op dit forum, in plaats van het eerste de beste idee wat nergens op slaat of nergens mee te maken heeft, en waar niemand om gevraagd heeft, gaan toepassen?

Zouden dat 'verbeteringen' aan het spel zijn? Of denk ik dan outside the box gezien de focus van inno niet bepaald op verbeteringen van het spel voor hun spelers ligt? Ik gis maar wat hoor, ben namelijk net zo dom als degene die dingen als snellere stichtmogelijkheden bedenkt en direct nog gaat toepassen ook

Nog aanvullend: ik weet dat jullie van het team hiero er weinig aan kunnen doen, maar als iemand nou, zoals ik eerder gevraagd had, contactgegevens geeft van die waardeloze developers dan kan er heel misschien wat forse en oprechte kritiek gegeven worden in plaats van vermoedelijk subtiel gedoe waar toch echt een paar jaar lang niets mee opgeschoten is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9089

Gast
Dit is lood om oud ijzer..

Super.. je wordt minder snel veroverd.. ( nou vergeet het maar want de actieve goudspeler heeft nu nog meer troepen)
Pech als ze juist je hoofdstad pakken en je nog niet klaar bent met het bandietenkamp.

"vroeger" kon je dan tenminste gewoon resetten zonder ook nog eens diverse spoken te sponseren aan je vijand..
 

DeletedUser26715

Gast
ik ben meer tegen al die nieuwe veranderingen....
vroeger (nog zelfs voor de helden) was het prima en ik snap dat nieuwe spelers moeten blijven maar constant events, snellere stichtingen, helden, extra goden, bandietenkampen (hoewel ze goed zijn is het totaal overbodig), nieuwe boerendorpen en zo kan ik nog wel ff doorgaan, ze veranderen het spel op een manier waar het voor mij en vele anderen niet leuk meer door wordt. Verder zijn die veranderingen juist overbodig of heel irritant.

Als je nieuwe spelers wilt aantrekken zorg dan voor normale werelden, snelheid 2-3 en een wat grotere nachtbonus. Geen snelheid 4 met een nachtbonus van 05-08 daar moet je veel te actief voor zijn. Zorg voor een leukere tutorial die snel alles uitlegt en daarna je missies geeft. Leg ook allianties enz uit en het belang daarvan. De meeste spelers haken eerder af omdat ze compleet overrompeld worden omdat ze zichzelf niet goed kunnen verdedigen en in een eenmans alliantie zitten. Zodra ze een goede alliantie hebben en ook echt het spel willen spelen, dus minstens 2x per dag actief willen zijn, dan blijven ze echt wel spelen. Mensen die maar 1x per week willen spelen houd je toch niet en hoef je je ook niet eens op te richten. Die kolomaatregel zal volgens mij geen hele grote inpact hebben op het aantal nieuwe spelers die ook blijven doorspelen. De meeste zullen waarschijnlijk toch wel stoppen als ze net een 3k stad zijn verloren en met zo'n kut dorpje zitten zonder de beginnersopdrachten.
 

DeletedUser28355

Gast
Als ik mijn professionele mening mag geven wat betreft dit grandioze idee, en, pas op, ff niet schrikken.

Wat als we nou iets gaan doen met al die feedback of suggesties gegeven op dit forum, in plaats van het eerste de beste idee wat nergens op slaat of nergens mee te maken heeft, en waar niemand om gevraagd heeft, gaan toepassen?

Zouden dat 'verbeteringen' aan het spel zijn? Of denk ik dan outside the box gezien de focus van inno niet bepaald op verbeteringen van het spel voor hun spelers ligt? Ik gis maar wat hoor, ben namelijk net zo dom als degene die dingen als snellere stichtmogelijkheden bedenkt en direct nog gaat toepassen ook

Nog aanvullend: ik weet dat jullie van het team hiero er weinig aan kunnen doen, maar als iemand nou, zoals ik eerder gevraagd had, contactgegevens geeft van die waardeloze developers dan kan er heel misschien wat forse en oprechte kritiek gegeven worden in plaats van vermoedelijk subtiel gedoe waar toch echt een paar jaar lang niets mee opgeschoten is

Er is een vacature, solliciteer en je kan ze het face-to-face gaan zeggen
 

DeletedUser28080

Gast
Haha... ze zullen vast op me te zitten wachten bij het team
 
Als jullie nieuwe spelers willen aantrekken moeten jullie minder commercieel zijn en werelden openen zonder die goudfratsen.
Ga maar aan 'n beginneling uitleggen dat iemand die veel goud gebruikt en/of met meerdere accounts speelt meer kan bereiken.
Dan hebben ze er geen zin meer in en stoppen met 't spel.
Bovendien zullen er weer spelers terugkeren die na jaren lang spelen inmiddels zijn gestopt met grepo vanwege die goudfratsen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser28380

Gast
Ik heb het niet getest, maar de theorie van sneller koloniseren vind ik wel leuk. Ik ben net opnieuw gestart (Eergisteren geland op Helorus) en ik zit nu in de fase waarbij ik met deze wijzigingen al zeker 2 nieuwe steden zou kunnen hebben (in vergelijking moet ik nu wachten tot morgen vooraleer ik mijn eerste nieuwe stad kan stichten.
 

DeletedUser23382

Gast
Enigste wat ik zie gebeuren is dat de top straks voor de bb uitgebouwde steden heeft .. meer dan normaal.
En dat beginners enof slow spelers overlopen worden . Je verbeter er niks mee en verslecht het juist.
Maar prima .. ik gooi er gewoon 40 k goud in (met ervaring) met begin straks en moet je eens kijken wat er gebeurt met die beginners en niet goud spelers enof slow spelers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan