• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Verbeterde aanval van vuurschepen

DeletedUser

Gast
Ik zag net ineens deze staan in de simulator:

Verbeterde aanval van vuurschepen
De kapitein van je vuurschepen is dol op de geur van een groot grieks vuur in de ochtend. Het ruikt naar een overwinning!
Aanvallende vuurschepen zijn gedurende 1 dag 10%/20%/30% efficiënter

Ik weet niet of ik wat heb gemist maar kan iemand uitleggen wat de **** dit is XD

34g4sit.png
 

DeletedUser24788

Gast
Ik denk dat het met het aankomende paas event te maken hebt, al weet ik dat niet zeker hoor, klein gokje
 

DeletedUser19428

Gast
is een nieuwe spreuk die bij het paasevent te krijgen is.
 

DeletedUser19428

Gast
weer voor de goudnoobs die alles kopen wat los en vast zit om zo de award binnen te halen
zeer slecht idee dus
 

DeletedUser19555

Gast
weer voor de goudnoobs die alles kopen wat los en vast zit om zo de award binnen te halen
zeer slecht idee dus

Hoezo een slecht idee? Alle events zijn altijd prima te halen zonder het gebruik van goud en niemand verbied je om ook goud te gebruiken hoor. Door die goud'noobs' zoals jij ze zo achterlijk noemt, kun jij het spel gratis blijven spelen.
Beetje minder zeiken dus, en gewoon het spel blijven spelen en anders lekker stoppen en je mond hier houden verder. De crew doet hun best om wat leuks op te zetten, iets anders dan voorgaande jaren met leuke beloningen en dan heb je weer van die zeikerds die alles af gaan kraken. BAH!:(
 

DeletedUser19428

Gast
heb jij het event al doorgelezen in de wiki??
Zo te zien niet want anders geef je niet zo'n dom antwoord.
En weet je dat ik gelijk heb.
 

DeletedUser9104

Gast
heb jij het event al doorgelezen in de wiki??
Zo te zien niet want anders geef je niet zo'n dom antwoord.
En weet je dat ik gelijk heb.

Ik heb het doorgelezen en ik snap dat sommige dingen je misschien niet aanstaan, maar wat is wat jou betreft het grootste probleem?
Als het gaat om het feit dat je met goud sneller dingen kunt bereiken, dan is bovenstaand antwoord absoluut niet dom.
En als het probleem is dat spelers veel geld in het spel steken voor goud, daar kunnen we ook niets aan veranderen, immers dat doen spelers zelf en dat zorgt er ook voor dat je Grepolis gratis kan spelen.
 

Armand0

Manticore
Het is wel zo dat bij events goudspelers een voorsprong hebben, niemand kan dat ontkennen.

Hoewel events meestal ook haalbaar zijn voor niet-goud spelers, halen goudspelers er wel meer voordeel uit. Ook dat is niet te ontkennen.

Op het moment dat er steeds meer events komen, wat ook een ontwikkeling is die niet valt te ontkennen, stapelen die voordelen zich dus steeds meer op. Daarnaast worden de [meeste] events steeds commerciëler (meer mogelijkheden voor goudspelers). Met als ultiem hoogtepunt alle toeval-events (denk aan kerstrad draaien), waarbij je haast wel goud moet gebruiken wil je er echt wat uithalen.

Leg de huidige events naast de events van een paar jaar terug en je ziet deze commerciële verschillen ook duidelijk.

Natuurlijk is iedereen het erover eens dat goud nodig is, zodat het mogelijk is voor anderen om gratis Grepolis te spelen. Maar het is wel degelijk zo dat de ontwikkeling steeds verder naar 'meer en meer' goud doorjaagt, aangezien Innogames een commercieel bedrijf is is dat economisch gezien logisch, maar jammer is het wel. Want het is echt niet zo dat ze dat goud nodig hebben om het bedrijf te laten draaien, dat is gewoon dikke bonus cashen.

Vanuit hun oogpunt (eigenbelang) gezien vind ik het volkomen begrijpelijk. Maar als grepolis-speler betreur ik de ontwikkeling wel, want het maakt het spel (m.n. de krachtsverhoudingen tussen spelers) er niet beter op.
 

DeletedUser24788

Gast
Het is wel zo dat bij events goudspelers een voorsprong hebben, niemand kan dat ontkennen.

Hoewel events meestal ook haalbaar zijn voor niet-goud spelers, halen goudspelers er wel meer voordeel uit. Ook dat is niet te ontkennen.

Op het moment dat er steeds meer events komen, wat ook een ontwikkeling is die niet valt te ontkennen, stapelen die voordelen zich dus steeds meer op. Daarnaast worden de [meeste] events steeds commerciëler (meer mogelijkheden voor goudspelers). Met als ultiem hoogtepunt alle toeval-events (denk aan kerstrad draaien), waarbij je haast wel goud moet gebruiken wil je er echt wat uithalen.

Leg de huidige events naast de events van een paar jaar terug en je ziet deze commerciële verschillen ook duidelijk.

Natuurlijk is iedereen het erover eens dat goud nodig is, zodat het mogelijk is voor anderen om gratis Grepolis te spelen. Maar het is wel degelijk zo dat de ontwikkeling steeds verder naar 'meer en meer' goud doorjaagt, aangezien Innogames een commercieel bedrijf is is dat economisch gezien logisch, maar jammer is het wel. Want het is echt niet zo dat ze dat goud nodig hebben om het bedrijf te laten draaien, dat is gewoon dikke bonus cashen.

Vanuit hun oogpunt (eigenbelang) gezien vind ik het volkomen begrijpelijk. Maar als grepolis-speler betreur ik de ontwikkeling wel, want het maakt het spel (m.n. de krachtsverhoudingen tussen spelers) er niet beter op.

Als je echt een goede speler bent dan red je het ook prima zonder goud, ik ken mensen die moeiteloos in de top meedraaien die alleen de adviseurs gebruiken, tevens kunnen niet goud spelers er ook voordeel uit halen, denk aan de spelers die in de nacht met wat goud hun troepen weer bijeen flansen, levert de niet goud speler meer GP op dan dat iemand een aantal dagen nodig hebt om weer te herstellen,
 

Armand0

Manticore
Maar die echt goede spelers zijn uitzonderingen op de regel, dus dat is nog geen argument om maar zoveel mogelijk events te spammen. Gebruik zelf ook alleen -af en toe- wat adviseurs. Dus weet donders goed wat er met en zonder goud mogelijk is, op achilles ging ik ook pas richting het einde de adviseurs gebruiken en op lamia gebruik ik ze pas sinds een maand weer.

Maar over all verandert het wel degelijk [significant] de krachtsverhoudingen tussen goud- en niet-goudspelers. Dat is echt niet te ontkennen. Natuurlijk halen niet goud spelers er ook voordeel uit. Maar voor goud-spelers is er echt heel veel meer mogelijk. Die kunnen tijdens events bijvoorbeeld non-stop troepen (en scherpie) spammen, goud-spelers hebben wel beperkingen.

Het enige argument voor het event spammen is zakken vullen. En dat is een goed te verdedigen argument, als commercieel bedrijf. Maakt het niet minder spijtig, want in mijn ogen verstoort het zeker de balans. En dat is niet omdat ik erdoor wordt weggespeeld
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser19555

Gast
Ik ben het er ook absoluut mee eens dat de goudgebruiker inderdaad een zeker voordeel heeft bij de events. En inderdaad, de laatste tijd zie je steeds vaker events waar het goudgebruik erg wordt aangemoedigd. Gebruik je geen goud heeft dat dus effect op je spel als je dat samen speelt met een aantal actieve goudgebruikers.
Op deze manier 'dwingt' het bedrijf ons eigenlijk om ook goud te gaan gebruiken en zo op hetzelfde niveau te blijven als de rest van de spelers. Dan kun je je natuurlijk afvragen waar die events voor worden gehouden. Voor de speler om zo het spelplezier te verhogen en wat afleiding geven tijdens het routine spel. Of voor het bedrijf om er een flink extra goudblaadje sla uit te slaan.

Maar nogmaals, het is optioneel ;) niemand dwingt je ergens toe en ook zonder die extra's kom ik altijd prima in de top 100 spelers. Enkel met gebruik van de bestuurder en kapitein om sneller tussen mijn vele steden te kunnen schakelen.
 

DeletedUser24555

Gast
Als je echt een goede speler bent dan red je het ook prima zonder goud, ik ken mensen die moeiteloos in de top meedraaien die alleen de adviseurs gebruiken, tevens kunnen niet goud spelers er ook voordeel uit halen, denk aan de spelers die in de nacht met wat goud hun troepen weer bijeen flansen, levert de niet goud speler meer GP op dan dat iemand een aantal dagen nodig hebt om weer te herstellen,

Hier klopt iets niet
 

DeletedUser

Gast
Oke mensen even rustig.
Goudspelers betalen en verdienen ook gewoon een voordeel, maar waarschijnlijk zullen de meeste goudspelers niet hun goud verspillen aan zoiets droogs en je kon Troje ook makkelijk veroveren zonder goud.

En even on-topic:
ifor3k.png

Je kan het krijgen als je beetje nolife een fictieve kip gaat voeren met fictief voedsel. En dan de beste zijn van alle andere fictieve-kip-voerders.
 

DeletedUser24788

Gast
Oke mensen even rustig.
Goudspelers betalen en verdienen ook gewoon een voordeel, maar waarschijnlijk zullen de meeste goudspelers niet hun goud verspillen aan zoiets droogs en je kon Troje ook makkelijk veroveren zonder goud.

En even on-topic:
ifor3k.png

Je kan het krijgen als je beetje nolife een fictieve kip gaat voeren met fictief voedsel. En dan de beste zijn van alle andere fictieve-kip-voerders.

Maar het gaat om de beloningen die je kan krijgen, je hebt net als eerder dus weer mooie recepten om allerlei beloningen in elkaar te flansen.
 

DeletedUser24555

Gast
We hadden het hierboven over de spelers die goud pompen in een event, als je dat eerst leest dan begrijp je mijn bericht wellicht ook wat beter :p

Ik had het al gelezen, maar anders opgevat
Nu snap ik je bericht wel beter ja :)
 
Bovenaan