• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Verdediging bonus evenement op overnames

ries01

Slingeraar
Hoi iedereen,

Van mij de vraag hoe die verdediging bonus nou zit. Wij hadden een rood liggen in een van onze steden. Vervolgens vaarde wij hier op in de nacht succesvol. Wat ik nu heel stom vind is dat de verdedings boost van onze alliantie op de overname van de tegenstander actief leek.

Klopt dit?

Zo ja dan is dat in mijn mening het slechtste ding ooit. Dit zou betekenen dat je eigenlijk bestraft word voor het halen van nr 1 alliantie plek op het evenement. Het lijkt mij dat dit niet een bedoeld effect is?

Voorbeeld van alliantie genoot:
1rQ6P1r.png


Met vriendelijke groeten,

Ries
 

DeletedUser30426

Gast
Je kan achterhalen of dit effect heeft op een overname of niet door het in te geven in de simulator.

Het onderstaande voorbeeld gaat er van uit dat de aanvaller geen stormram heeft onderzocht, en de kolo-legger heeft dit wel (beide hebben ook kapitein). De spreuk staat ook op de aanval.

Hier zie je dus dat de verdedigingsboost geen invloed heeft op belegeringen.

1594406571085.png
 

DeletedUser16083

Gast
ms had je beter kunnen beantwoorden of het telt of niet.. ipv via simulator te laten zien

want als beide stormram / kapitein hebben, gunstige wind door aanvaller, en 20% def bonus van event geeft dezelfde uitslag dan wat je nu laat zien.
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Ik kreeg een paar dagen terug als antwoord van de support dat de verdedigingsbonus van het event op beide kanten niet werkt.
Als je ergens een stad belegert, telt dus zowel de deff bonus van jouw ally als die van de ally van de tegenstander niet in die stad.
 

ries01

Slingeraar
In dit geval zou ik het evenement ook niet echt balanced vinden. Dat zou betekenen dat er wel een 20% aanval boost word gegeven maar niet de verdediging boost op overnames. Dit lijkt mij een behoorlijk slecht ding voor de balans in aanvallen en verdedigen.
 
Bovenaan