• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Verdediging stad

DeletedUser28327

Gast
Hoe zouden jullie een verdedigingstad voor landtroepe inrichten?
 

DeletedUser28076

Gast
- Landdefmixstad

Eiland: niet nodig

Senaat14

Boerderij45

Pakhuis30

Houthakkerskamp40

Steengroeve40

Zilvermijn40

Kazerne30

Tempel0Zelf Bepalen

Marktplaats5Ivm boerendorpenhandel

Haven10

Academie28

Stadsmuur25

Toren1

Grot10


2707 vrije inwoners = 129 stb + 2050 deftroepen + 1 ltb


Als je het niet wilt mixen moet je gewoon ff kijken wat elke troep extra nodig heeft en dat uppen. spreekt voor zich neem ik aan.
zo niet ik sta open voor vragen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Armand0

Manticore
- Landdefmixstad

Eiland: niet nodig

Senaat14

Boerderij45

Pakhuis30

Houthakkerskamp40

Steengroeve40

Zilvermijn40

Kazerne30

Tempel0Zelf Bepalen

Marktplaats5Ivm boerendorpenhandel

Haven10

Academie28

Stadsmuur25

Toren1

Grot10


2707 vrije inwoners = 129 stb + 2050 deftroepen + 1 ltb


Als je het niet wilt mixen moet je gewoon ff kijken wat elke troep extra nodig heeft en dat uppen. spreekt voor zich neem ik aan.
zo niet ik sta open voor vragen :)

1. Waarom senaat 14? Dan kan je net zo goed verder afbreken naar 10.
2. Waarom kazerne 30? Zo snel hoef je eigenlijk nooit terug te bouwen. Kan gewoon naar 15 a 20. Moet je een keertje sneller terugbouwen? Gebruik bevolkingsgroei/rekruteer items.
3. Marktplaats 5.... Als je graag handelt/GS stuurt gewoon op 20 zetten. Gebruik je de markt eigenlijk nooit? Dan kan je inderdaad een laag level hanteren.
4. Waarom haven 10? Raar "tussenin-level" voor een gebouw dat je niet nodig hebt, enkel voor wat TB of een paar bireempjes, dus kan gewoon naar level 1. Tenzij je er ook kolo's wilt kunnen bouwen, dan 20.
5. Waarom academie 28? Als je stadsfeesten wilt houden gewoon minimaal naar 30 uitbouwen. Doe je niet aan stadsfeesten? Dan even opbouwen voor de nuttige uitvindingen en de aca zo ver mogelijk afbreken.
6. Natuurlijk een badhuis bouwen (waarvoor je eerst de senaat naar 24 en haven naar 5 moet bouwen, die je later dus weer af kan breken).

Qua mijnen/boerderij/pakhuis/grot/tempel vanzelfsprekend geen commentaar. Muur/toren zou ik idd ook uitbouwen, tenzij je de stad enkel voor POS gebruikt en er nooit troepen staan. Dan heb je ze niet nodig.
 

DeletedUser28076

Gast
1. Waarom senaat 14? Dan kan je net zo goed verder afbreken naar 10.
2. Waarom kazerne 30? Zo snel hoef je eigenlijk nooit terug te bouwen. Kan gewoon naar 15 a 20. Moet je een keertje sneller terugbouwen? Gebruik bevolkingsgroei/rekruteer items.
3. Marktplaats 5.... Als je graag handelt/GS stuurt gewoon op 20 zetten. Gebruik je de markt eigenlijk nooit? Dan kan je inderdaad een laag level hanteren.
4. Waarom haven 10? Raar "tussenin-level" voor een gebouw dat je niet nodig hebt, enkel voor wat TB of een paar bireempjes, dus kan gewoon naar level 1. Tenzij je er ook kolo's wilt kunnen bouwen, dan 20.
5. Waarom academie 28? Als je stadsfeesten wilt houden gewoon minimaal naar 30 uitbouwen. Doe je niet aan stadsfeesten? Dan even opbouwen voor de nuttige uitvindingen en de aca zo ver mogelijk afbreken.
6. Natuurlijk een badhuis bouwen (waarvoor je eerst de senaat naar 24 en haven naar 5 moet bouwen, die je later dus weer af kan breken).

Qua mijnen/boerderij/pakhuis/grot/tempel vanzelfsprekend geen commentaar. Muur/toren zou ik idd ook uitbouwen, tenzij je de stad enkel voor POS gebruikt en er nooit troepen staan. Dan heb je ze niet nodig.

1. goeie vraag, ik zou niet meer weten waarom ik dat had gedaan. Wss zat er wel wat achter, maar ik dat ben ik dan al wel weer vergeten.
2. Ik ben een persoon die als die kan timen voor een stad te verdedigen of OS te sturen voor een kolo, het altijd wel doet. Daardoor raak ik vaak genoeg mijn troepen kwijt. En ik vind het gewoon fijn.
3. Ik handel gewoon met boerendorpen, maar bij WW is het idd wel handigere als het hoger is, maar dat zie ik altijd wat later in het spel.
4. zelfde als vraag 1 geen idee, wss zat er wel wat achter, maar dit is zo stom dat ik dat zelf betwijfel.
5. Heb je een goed punt, maar dit is even een richtlijn hoe het er ongeveer uit moet zien. En je kan het idd nog altijd afbreken.
6. Ben hem helemaal vergeten bij te zetten. Bedankt!

waar staat POS voor?
 

DeletedUser27281

Gast
1. Waarom senaat 14? Dan kan je net zo goed verder afbreken naar 10.
2. Waarom kazerne 30? Zo snel hoef je eigenlijk nooit terug te bouwen. Kan gewoon naar 15 a 20. Moet je een keertje sneller terugbouwen? Gebruik bevolkingsgroei/rekruteer items.
3. Marktplaats 5.... Als je graag handelt/GS stuurt gewoon op 20 zetten. Gebruik je de markt eigenlijk nooit? Dan kan je inderdaad een laag level hanteren.
4. Waarom haven 10? Raar "tussenin-level" voor een gebouw dat je niet nodig hebt, enkel voor wat TB of een paar bireempjes, dus kan gewoon naar level 1. Tenzij je er ook kolo's wilt kunnen bouwen, dan 20.
5. Waarom academie 28? Als je stadsfeesten wilt houden gewoon minimaal naar 30 uitbouwen. Doe je niet aan stadsfeesten? Dan even opbouwen voor de nuttige uitvindingen en de aca zo ver mogelijk afbreken.
6. Natuurlijk een badhuis bouwen (waarvoor je eerst de senaat naar 24 en haven naar 5 moet bouwen, die je later dus weer af kan breken).

Qua mijnen/boerderij/pakhuis/grot/tempel vanzelfsprekend geen commentaar. Muur/toren zou ik idd ook uitbouwen, tenzij je de stad enkel voor POS gebruikt en er nooit troepen staan. Dan heb je ze niet nodig.

1. Senaat lvl 14, omdat dit de eis is om de haven te kunnen bouwen. Wanneer iemd schicht/steenhagel gebruikt op je stad en je haven wordt geraakt, kan je deze weer opbouwen zonder de senaat eerst opnieuw te moet opbouwen. Speciale gebouwen kunnen niet geraakt worden dus je hoeft de senaat niet op 21 of 24 te houden dan.

2. Vind ik idd een goeie. Ik hou mijn kazerne meestal tussen 15 en 20 bij een verdedigingsstad.

3. Ik zet marktplaats altijd minstens op 20, om op die manier voorbereid te zijn bij de ww. Je hebt maar lvl 5 nodig voor goudhandel, maar lvl 5 heeft echt lage grondstofcapaciteit. Lvl 20 heeft voor mij de ideale capaciteit en is een ideaal level om van te beginnen tijdens ww-tijdperk. Dan is hij makkelijker te uppen naar max level voor die periode.

4. Als je niet van plan bent een kolo's te kunnen bouwen in je verdedigingsstad, is 10 (voor mij persoonlijk) een ideaal tussenlevel. Het is niet te hoog, dus het neemt niet al te veel inwoners in, en het is een pak sneller dan lvl 1. TB of STB bouwen in een haven lvl 1 gaat zo traag vooruit dat je vanaelf gaat uppen.

5. Mee eens, aca lvl 30 als je stadsfeesten wilt, en anders inderdaad na je gewenste onderzoeken terug afbouwen naar het laagste level dat je kan (LET OP: wanneer je onderzoekspunten van een bepaald level lager liggen dan je gebruikte onderzoekspunten, moet je onderzoeken gaan resetten, dus bouw gwn af tot je niet meer kan. Als dit level hoger is dan 20, kan je hem even goed op 30 laten staan en stadfeestjes organiseren).

6. Mee eens, badhuis in alle steden, zorgt voor meer troepen
 

Armand0

Manticore
...

waar staat POS voor?

POS is Preventieve OS (ondersteuning). Ik bedoel te zeggen, je hebt in principe alleen muurtjes/torens nodig in steden waar je (verdedigings)troepen hebt staan. In andere steden kan je de muur en toren eventueel achterwege laten.

Verder kan ik me prima in jullie punten vinden hoor, uiteindelijk heeft iedereen natuurlijk zijn/haar voorkeuren ;)
 

DeletedUser28327

Gast
En als je ondersteuning krijgt van anderen helpt de toren toch niet?

En helpt de toren ook bij biremen? als je een biremenstad hebt?
 

DeletedUser23442

Gast
Een toren helpt op alle troepen aanwezig in een stad waar een toren staat, dus ook op ondersteuning uit andere steden.
Wanneer je eigen troepen buiten zijn zullen ze dus ook geen voordelen meer ontvangen van deze toren.

Verder werkt een toren op zowel landeenheden als zeeëenheden, dus ook op biremen ja
 

DeletedUser20113

Gast
waarom ook een muur en toren? als je troepen weg zijn ter os vaart iemand er naar binnen en ligt dan rustig achter een dikke muur.
als je actief bent kan je veel beter dodgen met muur 0. mocht er dan toch iemand binnen komen kan je nog vliegen wat effectiever is dan varen.

aca gewoon uitbouwen naar 34 voor gevechtservaring. haven naar 5. kazerne 20. senaat laat ik op 24 kan in principe naar 10. gs 40 muv steen. deze op 25.
 

DeletedUser28327

Gast
Geldt dat ook voor de muur? Dat ondersteuning van anderen gewoon hetzelfde voordeel hebben van de muur? En zo ja, raden jullie een muur in alle steden aan?
 

DeletedUser28076

Gast
ik neem aan van niet, maar ik wist ook niet dat een toren voor zee eenheden gelden.

Ik raad het sterk af, omdat als ergens een kolo in ligt met muur 25+toren, dan krijg je de kolo er niet meer uit...
Of je moet echt te veel troepen hebben...
Maar wss heb je dat niet.

Ik zelf maak alleen een muur in landdeff steden, omdat ik actief genoeg ben om een kolo aan te zien komen, dus dan leg ik zo'n stad vol met land deff.
Bij al mijn andere steden heb ik geen muur en als er dan een kolo komt zal ik het gewoon vol leggen met birs. Wel timen natuurlijk :)

Natuurlijk is het mij ook wel eens overkomen dat iemand die geen slaap nodig heeft om 4 uur 's nachts een kolo in mijn deff stad legt.
Maar ja dan ben ik gewoon de lul..
en er staat meestal nog wel genoeg verdediging+NB dat het hem veel troepen heeft gekost.
 

DeletedUser25975

Gast
Denk dat sommigen van jullie vergeten dat in het nieuw systeem een muur en toren wel voordelen hebben
 

DeletedUser28076

Gast
Denk dat sommigen van jullie vergeten dat in het nieuw systeem een muur en toren wel voordelen hebben

Klopt, over het nieuwe systeem moet je niet bij mij zijn. Ik vind het vreselijk om zo te veroveren en zal er dus ook nooit aan wennen. Dus ik heb er ook nog nooit echt mee gespeeld.

Dan kan het idd wel nut hebben, want als er een opstand uit is gebroken en je hebt muur 25+toren en je ally stuurt ook troepen sta je idd best sterk..

Volgens klopt dit wel zo ongeveer. Ik weet het niet zeker, want dit verzin ik met logisch redeneren. Nooit geprobeerd.
 

DeletedUser28327

Gast
Ik denk dat k op Helorus maar overal een muur van 20+toren doe en op gela alleen bij de landdeffsteden muur en toren

Iedereen bedankt voor de antwoorden! ik denk dat ik ongeveer wel weet hoe ik mijn steden ga inrichten
 

Gamergirl101

Hopliet
1. Waarom senaat 14? Dan kan je net zo goed verder afbreken naar 10.
2. Waarom kazerne 30? Zo snel hoef je eigenlijk nooit terug te bouwen. Kan gewoon naar 15 a 20. Moet je een keertje sneller terugbouwen? Gebruik bevolkingsgroei/rekruteer items.
3. Marktplaats 5.... Als je graag handelt/GS stuurt gewoon op 20 zetten. Gebruik je de markt eigenlijk nooit? Dan kan je inderdaad een laag level hanteren.
4. Waarom haven 10? Raar "tussenin-level" voor een gebouw dat je niet nodig hebt, enkel voor wat TB of een paar bireempjes, dus kan gewoon naar level 1. Tenzij je er ook kolo's wilt kunnen bouwen, dan 20.
5. Waarom academie 28? Als je stadsfeesten wilt houden gewoon minimaal naar 30 uitbouwen. Doe je niet aan stadsfeesten? Dan even opbouwen voor de nuttige uitvindingen en de aca zo ver mogelijk afbreken.
6. Natuurlijk een badhuis bouwen (waarvoor je eerst de senaat naar 24 en haven naar 5 moet bouwen, die je later dus weer af kan breken).

Qua mijnen/boerderij/pakhuis/grot/tempel vanzelfsprekend geen commentaar. Muur/toren zou ik idd ook uitbouwen, tenzij je de stad enkel voor POS gebruikt en er nooit troepen staan. Dan heb je ze niet nodig.

Waarom senaat 10, als je stad helemaal af is en je hoeft niks meer te bouwen kun je senaat nog naar 9 afbreken. Ja dat kan, senaat 10 of hoger heb je nodig om iets af te breken, met senaat 10 kun je je senaat nog 1 level afbreken, dan is je senaat 9 en dan kun je niks meer afbreken want uhm, daar heb je senaat 10 voor nodig. Tja als je toch bezig bent, gooi m dan naar 9
 

Armand0

Manticore
Waarom senaat 10, als je stad helemaal af is en je hoeft niks meer te bouwen kun je senaat nog naar 9 afbreken. Ja dat kan, senaat 10 of hoger heb je nodig om iets af te breken, met senaat 10 kun je je senaat nog 1 level afbreken, dan is je senaat 9 en dan kun je niks meer afbreken want uhm, daar heb je senaat 10 voor nodig. Tja als je toch bezig bent, gooi m dan naar 9

Kan je doen, als je nooit schichten krijgt. Die ondingen willen namelijk nogal eens de grot raken, en dan heb je weer senaat lvl 10 nodig om de grot terug op te bouwen. Dus ik laat hem meestal lekker op 10 staan, tenzij de senaat zelf omlaag geschicht wordt, dan stop ik er de moeite niet meer in :)
 

Gamergirl101

Hopliet
Kan je doen, als je nooit schichten krijgt. Die ondingen willen namelijk nogal eens de grot raken, en dan heb je weer senaat lvl 10 nodig om de grot terug op te bouwen. Dus ik laat hem meestal lekker op 10 staan, tenzij de senaat zelf omlaag geschicht wordt, dan stop ik er de moeite niet meer in :)

Doe je grot op 1. Heb in een regio meestal 1 stad grot 10, rest 0 of 1. In die grot stop ik al mn zilver en doe ik spionages, scheelt 6 inwoners tussen grot 10 en 1 en als grot 0 is dan scheelt dat 9. Daarnaast hoef je spionage niet te onderzoeken dus kan je aca weer level lager wat ook weer 3 inwoners scheelt dus kan je senaat ook van 9 naar 10 wat dan ook weer 5 inwoners scheelt
 
Bovenaan