• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verharding Politiek

DeletedUser

Gast
Ik ben erg geschrokken door de APB. Wederom bleek dat de Haagse heren geen blad voor de mond nemen en proberen met beledigingen en oneliners punten te scoren. Waar ik nog het meest van schrok is dat dhr. Wilders alsnog als 2de politicus werd verkozen na de APB op een peiling op nu.nl. Daarop volgde nog eens het beschamende interview van Mevrouw Ploumen, die de beschaafde man Cohen met de grond gelijk maakte. Waar gaat het heen met de Nederlandse Politiek en met Nederland?
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Je ziet in de Politiek terug wat er de laatste zeg ca 15 jaar veranderd is in de samenleving, deze verharding was dus te voorzien enkel de vorm en het moment van tot uiting komen was nog onzeker.
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Sensatie politiek. Tenslotte is een goedkoop leedvermaak meer waard dan een programma met inhoud. Het is niet alleen de politiek, het is de hele samenleving.

Overal zie je dat de inhoud verdwijnt en vervangen wordt door de "cheap thrill".
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Doet me ook een beetje denken aan de film Idiocracy, de politiek wordt alsmaar dommer en dus inhoudlozer.
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Dan is mijn vraag, kan hier geen tegenstroom in ontstaan.
Van de mensen die nog wél geven om de inhoud, want die zijn er ook nog.
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Nope. Dan heb je er namelijk zóveel nodig dat ze een stem krijgen en das best lastig.
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Op het moment dat dat zo is, is de democratie veel te indirect en moeten we ons opsplitsen. Ieders stem zou mee moeten tellen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Verharding Politiek

Iedere stem telt ook mee. Het is gewoon dat er een paar miljoen stemmen zijn voor "te dom om na te denken", en daar kom je niet tegenop.

Het is eigenlijk eerder dat niet iedere stem mee moet tellen, en dat iedereen die te dom is om te weten waar de politiek om gaat gewoon niet meegeteld wordt.

Lastig om uit te werken maar je bent dan wel van al die prutsertjes af die alleen maar stemmen op de persoon met de grootste mond of het lekkerste kontje (ja dat laatste is een serieus argument van een stemmer, dat heeft bij de vorige verkiezing in de krant gestaan)
 
Bovenaan