• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Verhuizing naar nieuwe forumsoftware

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Verhuizing naar nieuwe forumsoftware
Beste spelers,

De tijd is aangebroken om afscheid te nemen van onze oude, vertrouwde (huidige) forumsoftware vBulletin.

Verschillende spellen van InnoGames gebruiken de nieuwe forumsoftware genaamd 'Xenforo' al. XenForo biedt vele voordelen in gebruikersgemak en onderhoud. Daarom dat ook Grepolis de overstap zal maken naar XenForo.

De migratie zal plaatsvinden op dinsdag 28 juni a.s. en zal starten rond 10:00 uur.
Omdat alles overgezet moet worden zal het forum tijdens de migratie enkele uren niet bereikbaar zijn.

Wat betekent dit voor jullie?
  • Het nieuwe forum zal een volledig nieuw uiterlijk met zich meebrengen.

  • Het nieuwe forum zal op alle apparaten en schermen goed te lezen zijn.

  • Het nieuwe forum zal anders aanvoelen. Knoppen, instellingen en weergaven zijn anders (maar niet ingewikkelder). Voor vragen of onduidelijkheden staat het forumteam voor jullie klaar.

  • De forumstructuur (categorieën, forumdelen, forumregels, grootte van avatars/handtekeningen, ect) blijft hetzelfde.

  • Alle forum- en privéberichten zullen behouden blijven. Privéberichten heten in de nieuwe situatie 'conversaties'.

  • De bolletjes bij een x-aantal forumberichten komen te vervallen.

  • Het kan zijn dat alternatieve forumtitels niet helemaal goed overgezet worden. Dit lost het forumteam per individu op.

  • Het kan zijn dat je handtekening niet goed wordt overgenomen. Sla dit voor de zekerheid ergens voor jezelf op.

Het kan zijn dat enkele instellingen en/of zaken nog niet helemaal goed staan zodra het forum weer online komt. Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Wij hopen op jullie begrip.

Mocht je nog vragen hebben over deze verhuizing, laat het dan weten in dit topic.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team
hierzoooo.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
"De bolletjes bij een x-aantal forumberichten komen te vervallen."

Je hebt me nog eeuwige roem en eer beloofd wanneer ik er 10 zou hebben. Geef die eens vooraleer ik ze weer kwijt ben pls
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
"De bolletjes bij een x-aantal forumberichten komen te vervallen."

Je hebt me nog eeuwige roem en eer beloofd wanneer ik er 10 zou hebben. Geef die eens vooraleer ik ze weer kwijt ben pls
Oei, inderdaad! Ik zal eens iets verzinnen zodat XenForo goed op zn plek staat. ^^

Komt er iets in de plaats dan want ik ben wel fan van deze bolletjes :)
Vooralsnog niet helaas. We zullen echter bekijken wat de mogelijkheden zijn zodra XenForo goed geland is.
 

DeletedUser26399

Gast
"De bolletjes bij een x-aantal forumberichten komen te vervallen."

Je hebt me nog eeuwige roem en eer beloofd wanneer ik er 10 zou hebben. Geef die eens vooraleer ik ze weer kwijt ben pls

Je hebt er 10 dus die eeuwige roem zal je wel krijgen
 

DeletedUser22289

Gast
is er een voorbeeld vrijgeven zodat we al een beeld kunnen schetsen?
 

DeletedUser20467

Gast
"De bolletjes bij een x-aantal forumberichten komen te vervallen."

Je hebt me nog eeuwige roem en eer beloofd wanneer ik er 10 zou hebben. Geef die eens vooraleer ik ze weer kwijt ben pls


Geen eeuwige room voor jouw dus :)
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik heb een belangrijke toevoeging voor jullie om rekening mee te houden:
Het kan zijn dat je handtekening niet goed wordt overgenomen. Sla dit voor de zekerheid ergens voor jezelf op.
 

DeletedUser26242

Gast
Blijft die 'wat is nieuw?' Knop er wel? Vind ik best handig :)
 

latdekat

Harpij
Zijn er wel handtekeningen op het TW2-forum? Bolletjes die verdwijnen vind ik persoonlijk niet erg, maar er komen toch titels in de plaats dacht ik? Dingen als: 'Nieuwerd', 'nachtwaker', 'actief lid', enz?

Verder houd ik wel van de lay-out van het huidige forum, wijkt de lay-out van de nieuwe versie er sterk vanaf?
 

DeletedUser13371

Gast
hopelijk mag ik straks nog nieuwe verhaaltjes knutselen voor mn verhalenbundel
smiley_emoticons_panik4.gif


met stoere afbeeldingen en muziek.. de kracht van het grepolis forum
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif


ik maak me toch een beetje zorgen
smiley_emoticons_candle.gif
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Zijn er wel handtekeningen op het TW2-forum? Bolletjes die verdwijnen vind ik persoonlijk niet erg, maar er komen toch titels in de plaats dacht ik? Dingen als: 'Nieuwerd', 'nachtwaker', 'actief lid', enz?
Dat kan wellicht op termijn, maar dat zal geen prioriteit hebben bij deze verhuizing. Dus vooralsnog geen rangen of titels.

Verder houd ik wel van de lay-out van het huidige forum, wijkt de lay-out van de nieuwe versie er sterk vanaf?
Ja, de nieuwe lay-out gaat enorm afwijken. Het wordt in een notendop wat minder fancy door puur en alleen gebruik te maken van Grepolis kleuren (op een toepasselijke Grepolis header na). Dit is echter noodzakelijk om het forum goed en snel aan te kunnen bieden op mobiele apparaten.

De voornaamste verbeteringen zijn enkele functionaliteiten. Denk aan het kunnen leuk vinden van een post, het kunnen taggen van een forumgebruiker door @gebruikersnaam te schrijven, notificaties, enzovoort.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dat kan wellicht op termijn, maar dat zal geen prioriteit hebben bij deze verhuizing. Dus vooralsnog geen rangen of titels.

Dus, je neemt eerst mijn bolletjes af. Nu neem je mijn titels af. Wat is het volgende dat je gaat afnemen, mijn posts?



Je hebt op XenForo wel aangenamere conversaties. Je hoeft niet meer per se naar 1 iemand een bericht te sturen, maar kan ook zo een groepsgesprek starten.
Daarnaast zijn de smileys wel aartslelijk, maar daar staat wel een degelijke, gebruiksvriendelijke BB-codering tegenover.
De tags/prefixen zijn niet afgrijselijk, maar best nog fancy.

Een heel handig 'nieuwe posts', waar je alle posts die je nog niet hebt gezien kan zien. Met ook rechts standaard een overzicht van de laatste 5 posts die gemaakt zijn.
Ook heb je de titels voor spelersgroepen waar je wel wat mee kan klooien.
Je kan posts liken, niet het meest nuttig maar op een volwassen manier kan het wel een meerwaarde hebben(wat hier dus nooitniet gaat gebeuren x) ).

Het taggen komt ook, hier komt niets dan miserie mee, dat voorspel ik nu al. Mensen nodeloos notificaties geven is zelfs niet meer moeilijk. Wie moet er nu nog een pm sturen, als je ze gewoon met een post kan irriteren ^^.

Tbh een verbetering. Weinig echt nuttige features die verdwijnen of die geen beter alternatief hebben.
 
Bovenaan