• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

vermindering spamm aanvallen

hallo iedereen

zoals iedereen wel weet worden sommige mensen gespamt met paar honderd aanvallen van max 10 troepen op alle steden alleen maar op te pesten. daarom heb ik het idee om het zo te hebben dat je bijvoorbeeld niet meer dan 6 aanvallen per stad tegelijk kan doen of dat je een totaal cap aan aanvallen hebt die verhoogt wordt met je hoeveelheid steden. want als je het minimaal verhoogt is haven checks afschuwelijk doen met 1 harp of 1 slinger. of dat er een regel komt tegen spamm aanvallen. weet dat er technieken zijn met spamm aanvallen en dan een paar kolos er in of een ma op zich zelf. maar het gebeurt zo vaak ik zal nu zelf ook al zeggen ik heb het zelf ook wel eens gedaan. ben niet totaal onschuldig maar ook mensen die er niks mee te maken hebben krijgen het alleen maar om dat er 1 speler boos is.

er moeten of nieuwe regels op komen of verscherpt worden. al kan je aanvallen van bepaalde spelers muten zou het al helpen
maar wat vinden jullie er van
mvg
roan

Ja dan zou ik simcity gaan spelen. Als er iemand een stad in je cluster heeft met muur 25 en vol met predeff en je wilt met zijn allen op die stad knallen kan iedereen maar 6 aanvallen sturen? Wat een onzin.

Overigens zijn de aantallen troepen die worden gestuurd in verhouding met het aantal inwoners dat getraind is. Als iemand 1 slinger stuurt staat er niets in die stad aan troepen, dus kun je zo een kolo leggen.

Begrijp dat pestaanvallen dramatisch zijn, ik ben er door gestopt door een alliantie op Sestos: The Outlaws. Een nooballiantie met 0 skill, maar konden t niet hebben dat ze werden weggespeeld. Dan krijg je dag en nacht pestaanvallen en tta’s. Sommige mensen leven ervoor om het plezier van anderen af te nemen. Ontzettend triest.

Als er iemand een stad in je cluster heeft met muur 25 en vol met predeff en je wilt met zijn allen op die stad knallen kan iedereen maar 6 aanvallen sturen? Wat een onzin.
dat je bijvoorbeeld niet meer dan 6 aanvallen per stad tegelijk kan doen
vanuit 1 stad kan je maximaal 6 aanvallen sturen. met een andere stad kan je wel weer aanvallen.

Zo kan je inplaats van ~ aanvallen minder aanvallen sturen. Of begrijp ik het verkeerd?

vanuit 1 stad kan je maximaal 6 aanvallen sturen. met een andere stad kan je wel weer aanvallen.

Zo kan je inplaats van ~ aanvallen minder aanvallen sturen. Of begrijp ik het verkeerd?
Als t per stad is, is het inderdaad beter te begrijpen, maar ik ben daar ook niet direct voor.

inderdaad ja, dat je per stad een max aantal aanvallen heb. ik heb nu in 2 dagen meer dan 500 aanvallen gehad van 1 a 2 vs op kort maar ook aanvallen van 38 uur door een speler die er niet tegen kan dat zijn ally en hijzelf is weg gespeelt.

punt is vele hebben het gedaan of doen het nogsteeds als er regels op komen wordt het gewoon leuker voor veel mensen. en haalt veel gepest er uit op byllis is denk zonder grappen 20% van de leden gestopt ivm pest gedrag

maximaal 6 aanvallen per keer gaat denk ik niet het probleem oplossen en iets zoals 'je kan niet dezelfde stad 3 keer TTA'en' kan niet ivm timen... Hier was op Tau ook een discussie over als ik het me goed herinner. Ook al was het probleem toen veel minder erg dan nu vgm. Als de marge waarin je fouten kan maken wordt verkleind, dus bijvoorbeeld 'je kan 5 minuten nadat een aanval is vertrokken niet meer terugtrekken', gaat het spel ook achteruit lijkt me.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat er een in-game bot komt die meet of iemand getta'd is en op basis van die informatie de support een mogelijkheid geeft om de speler een ban te geven ofzo. Super omslachtig, kans dat zoiets gaat gebeuren: Nauwelijks aanwezig totdat er een andere gamemaker komt die denkt 'wow Grepolis heeft potentie, laten we er wat mee doen'

tis gwn spel verziekend net weer 100 ttatjes gehad er moet gwn wat gebeuren wat bannen doen ze hem toch niet al zat mensen hebben hem aan gegeven bij support

hallo iedereen

zoals iedereen wel weet worden sommige mensen gespamt met paar honderd aanvallen van max 10 troepen op alle steden alleen maar op te pesten. daarom heb ik het idee om het zo te hebben dat je bijvoorbeeld niet meer dan 6 aanvallen per stad tegelijk kan doen of dat je een totaal cap aan aanvallen hebt die verhoogt wordt met je hoeveelheid steden. want als je het minimaal verhoogt is haven checks afschuwelijk doen met 1 harp of 1 slinger. of dat er een regel komt tegen spamm aanvallen. weet dat er technieken zijn met spamm aanvallen en dan een paar kolos er in of een ma op zich zelf. maar het gebeurt zo vaak ik zal nu zelf ook al zeggen ik heb het zelf ook wel eens gedaan. ben niet totaal onschuldig maar ook mensen die er niks mee te maken hebben krijgen het alleen maar om dat er 1 speler boos is.

er moeten of nieuwe regels op komen of verscherpt worden. al kan je aanvallen van bepaalde spelers muten zou het al helpen
maar wat vinden jullie er van
mvg
roan
Beter nog als de beoogde aanvaller je even van te voren informeerd met wat en wanneer hij komt aanvallen

Lastig dilemma. Pesten met TTA's is natuurlijk niet tof. Aan de andere kant zijn TTA's soms onvermijdelijk (timen grootscheepse offensieven).

Spamaanvallen kunnen ook een prima afleidingstactiek zijn. Het is moeilijk om een harde grens aan te geven, en dat maakt het ook moeilijk om harde regels te maken.

Normaal gesproken is het het beste om er met tegenstanders zelf uit te komen. Maar dat is niet altijd mogelijk.

Wat ik wel als oplossing zie is verhoog het minimum benodigde aantal inwoners. Aanvallen moeten (mijn voorstel) uit minstens 100 inwoners bestaan als de boerderij 40+ is. Dan voorkom je in ieder geval honderden aanvallen met 1 of 2 VS/slingeraars. En havenchecks zijn dan op zich ook nog betaalbaar.

Natuurlijk lost dit niet alles op, maar het maakt "onzin aanvallen" wel een stuk duurder. En "onzin aanvallen" leveren zo iig nog wat GP op.

Lastig dilemma. Pesten met TTA's is natuurlijk niet tof. Aan de andere kant zijn TTA's soms onvermijdelijk (timen grootscheepse offensieven).

Spamaanvallen kunnen ook een prima afleidingstactiek zijn. Het is moeilijk om een harde grens aan te geven, en dat maakt het ook moeilijk om harde regels te maken.

Normaal gesproken is het het beste om er met tegenstanders zelf uit te komen. Maar dat is niet altijd mogelijk.

Wat ik wel als oplossing zie is verhoog het minimum benodigde aantal inwoners. Aanvallen moeten (mijn voorstel) uit minstens 100 inwoners bestaan als de boerderij 40+ is. Dan voorkom je in ieder geval honderden aanvallen met 1 of 2 VS/slingeraars. En havenchecks zijn dan op zich ook nog betaalbaar.

Natuurlijk lost dit niet alles op, maar het maakt "onzin aanvallen" wel een stuk duurder. En "onzin aanvallen" leveren zo iig nog wat GP op.
de genen die me aanvalt heeft dus in oc 5 stichtjes en andere lage oces en stuurt 1 tb met 1 zwaard of 1 slinger voor aanvallen van 38 uur

de genen die me aanvalt heeft dus in oc 5 stichtjes en andere lage oces en stuurt 1 tb met 1 zwaard of 1 slinger voor aanvallen van 38 uur
Beste wat je kunt doen is je ally je steden laten trippen en al je troepen wegzetten in je buursteden van ally genoten en dan alarm uit.

ik ben sowieso van mening dat het support datsoort acc's gewoon moet bannen. Er is natuurlijk moeilijk een lijn te trekken daarin maar accounts met minder dan 10 steden die aanvallen van tig uur sturen vallen wel heel erg op. Verder vind ik het verhogen van het minimum per aanval een slecht plan of een max aantal aanvallen per stad. Bij een offline speler met je gewoon 33x 1 harpij kunnen sturen om is ff een kijkje te nemen in ze steden. Op tta's zou gewoon een straf moeten komen. Er is een duidelijk verschil tussen de normale pest tta en de time tta.