• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Veroveren/stichten

DeletedUser29465

Gast
Hallo,

Ik heb momenteel al een 2e dorp, maar mijn vraag is dus of ik in mijn eerste dorp nog een kolo kan maken en wachten op verovering zodat ik later nog eventueel een dorp kan veroveren. Eigenlijk of je vanuit 1 dorp meerdere dorpen kunt stichten
 

DeletedUser28974

Gast
Al eens geprobeerd?
Jazeker ligt er wel aan hoeveel inwoners je hebt maar bij 170 inwoner aantal kun je een kolo maken en zelfs wel meer tegelijk dus als je dan 20 kolo's maakt kun je 20 steden tegelijk stichten wel moet je natuurlijk genoeg cultuurpunten hebben om bijvoorbeeld 20 steden te stichten
 

DeletedUser29205

Gast
lees aub eerst eens de wiki, in plaats van hier van die domme vragen neer te zetten die in de wiki staan vermeld als je maar goed leest!
 

DeletedUser29138

Gast
De wiki is een goede hulpbron maar als het voor de speler in kwestie niet duidelijk is, mag hij/zij altijd een topic aanmaken met een vraag.
Zoals Yirphael al zei: Het is mogelijk zolang je genoeg inwoners hebt voor de kolonisatie schepen.
 

DeletedUser29205

Gast
De wiki is een goede hulpbron maar als het voor de speler in kwestie niet duidelijk is, mag hij/zij altijd een topic aanmaken met een vraag.
Zoals Yirphael al zei: Het is mogelijk zolang je genoeg inwoners hebt voor de kolonisatie schepen.
Voor jij een (bord)spel gaat spelen lees je toch eerst ook de spelregels door en doe je toch ook niet zomaar wat?

Zo is het ook met grepo eerst de wiki lezen en dan pas beginnen met spelen
hiervan steek je heel wat op
ik ben het wel met je eens dat op sommige punten de wiki wel duidelijker mag zijn, maar daar gaat het nu niet om
 

DeletedUser29138

Gast
Voor jij een (bord)spel gaat spelen lees je toch eerst ook de spelregels door en doe je toch ook niet zomaar wat?

Zo is het ook met grepo eerst de wiki lezen en dan pas beginnen met spelen
hiervan steek je heel wat op
ik ben het wel met je eens dat op sommige punten de wiki wel duidelijker mag zijn, maar daar gaat het nu niet om

Dat klopt maar als je een bordspel speelt met een groep (altijd dus...?) kan je het ook even aan een medespeler vragen wanneer iets niet helemaal duidelijk is.
 

DeletedUser20227

Gast
Aangezien je net zoveel kwaliteit heb als Ome willem zal ik je gewoon een advies geven in plaats van afgebrand worden door een kneus genaamd Folkert. En voor je Helorus erbij wilt halen is niet jouwe geweest en Ithaka heb ik je nog altijd te kijk gezet.

Maar goed, nu mijn advies aan jou JMitch
Vraag bij iemand tips en leer het spel van diegene kennen. Het algemeen forum een vraag stellen is nutteloos want mensen vinden het leuker om je de grond in te trappen dan daadwerkelijk te helpen. Lees ook inderdaad de wiki, er staat niet echt alles op, maar wel de beginners dingen die je nodig heb om van start te gaan. Alleen de echte dingen leer je van een ervaren speler zelf, daar leer je vrijwel het meeste van
 

DeletedUser29205

Gast
lol, dan heb jij nog nooit een goede leermeester gehad
meneer de achterlijke
 

DeletedUser29138

Gast
Het is hier wel goed geweest, jullie slagen er in drama te creeëren in een topic waar een nieuwe speler een vraag stelt over het spel.
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Het is hier wel goed geweest, jullie slagen er in drama te creeëren in een topic waar een nieuwe speler een vraag stelt over het spel.
Dat gebeurt wel vaker op verschillende topic's, maar als ze drama maken op een topic waar een nieuwe speler een vraag stelt zijn ze juist heel bang voor deze speler. Ze vinden hem dus heel goed.
 

DeletedUser25758

Gast
tss wat een niveau...ik geloof dat je idd beter rustig op wiki kunt gaan lezen. Na 5 min forum blijkt 5 van de 8 berichten nutteloos te zijn. Iets voor de moderator. Op het alliantieforum was je terecht gewezen ome willem. Er bestaan geen domme vragen, wel domme reacties.
Bedankt in ieder geval voor het wegnemen van mijn twijfel of fora nuttig zijn. Enne veel plezier met gal spuwen kindervrind...
 
Bovenaan