• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

veroveren vanuit 2 verschillende steden

DeletedUser

Gast
Is het mogelijk om vanuit 2 verschillende steden 1 stad te veroveren?

bijvoorbeeld:

Stad A ligt op 10 uur afstand varen met een Kolonisatieschip
Stad B ligt op 1 uur afstand varen met een Kolonisatieschip

Stad A heeft het onderzoeken verovering
Stad B heeft dit niet.

Stad A ontketend een opstand, waardoor je maar 2 uur hoeft te varen. en dan stuur je vanuit stad B je kolonisatieschip en eenheden enz. om de stad te veroveren.

ik vraag me af of dit mogelijk is omdat je als je een stad wilt veroveren, je een gewone aanval met kolo moet versturen.

(voor de info ik zit op wereld Zeta, met het nieuwe verovering systeem)

M.V.G.

Bart Morskate
 

DeletedUser

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

Dit is niet mogelijk, opstanden gaan per stad.

Voor zover ik weet niet
06.png
 

DeletedUser5621

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

Allereerst skully, awesome smiley.
ten tweede: wtf?
Opstand gaat toch per stad?
Of per speler?
 

DeletedUser

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

per speler zover is weet.
Ik weet wel dat je niet iemand kan overnemen door een opstand van een alliantielid.
06.png
06.png
 

DeletedUser6513

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

ik dacht per speler hoor. anders faalt het wel vind ik.
het is toch ook logisch dat als ik een chipszak koop om te delen dat iedereen dan pakt. (vage vergelijking maar hij klopt wel:))
 

DeletedUser2769

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

Dit is niet mogelijk, opstanden gaan per stad.

Het doet er niet toe vanuit welke stad je een opstand creëert. Een kolo kan daarom ook net zo goed vanuit een andere stad komen. Het opstand/verovering-systeem is niet stad-gebonden. Dat kan ik je met 100% zekerheid garanderen.

Houdt wel rekening met het volgende:

De stad waarmee je de opstand creëert moet 'Verovering' onderzocht hebben. De stad waar vanuit je de kolo stuurt moet hoeft niet perse 'Verovering' onderzocht hebben, wel uiteraard 'Kolonisatieschip'
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

Had ik toch gelijk ^^
Ik werd al bang dat ik iets fout had! :p
 

DeletedUser

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

Het doet er niet toe vanuit welke stad je een opstand creëert. Een kolo kan daarom ook net zo goed vanuit een andere stad komen. Het opstand/verovering-systeem is niet stad-gebonden. Dat kan ik je met 100% zekerheid garanderen.

Houdt wel rekening met het volgende:

De stad waarmee je de opstand creëert moet 'Verovering' onderzocht hebben. De stad waar vanuit je de kolo stuurt moet tevens 'Verovering' onderzocht hebben.

hihi klopt niet koenie ;)

stad A heeft verovering -> start opstand
stad b heeft GEEN verovering, alleen kolo -> doet overname.

ja dit werkt zo, zelf al meerdere malen toegepast.
als je een opstand start geld die vanuit AL jou steden op de betreffende stad waar je de opstand gestart hebt, het maakt dan ook niet meer uit over je verovering onderzocht hebt waar je je kolo vandaan haalt omdat je opstand al loopt ;)
 

DeletedUser2769

Gast
AW: veroveren vanuit 2 verschillende steden

hihi klopt niet koenie ;)

stad A heeft verovering -> start opstand
stad b heeft GEEN verovering, alleen kolo -> doet overname.

ja dit werkt zo, zelf al meerdere malen toegepast.
als je een opstand start geld die vanuit AL jou steden op de betreffende stad waar je de opstand gestart hebt, het maakt dan ook niet meer uit over je verovering onderzocht hebt waar je je kolo vandaan haalt omdat je opstand al loopt ;)

Hm dat heb ik dan inderdaad fout :confused:
 
Bovenaan