• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Versneltroepen

DeletedUser23653

Gast
Hallo allen,
ik was vanochtend n kolo aan het sturen met een vaartijd van 1.08 uur. Ofwel 64,47 minuten. Toen dacht ik, ammehoela, dat duurt me te lang. Versnelde troepen aan en gas erop. Dus, dan kom ik op 50 minuten. He, wacht, word ik nu in de zeik genomen? Ik ben zeker geen rekenwonder, maar ik zou toch zweren dat 50 toch echt geen 30% is van 64,47 minuten. Net als dat vorige keer kennelijk 5,12 minuten 30% was van 5,48 minuten.

Wat is het dus wel? 50/64,47 = afgerond 78%. 100-30 = geen 78. Hmm.
Word ik hier in de zeik genomen met de beschrijving van versnelde troepenbeweging, of wordt hier een of ander Amerikaans rekensysteem dat ik niet ken toegepast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9104

Gast
Ik heb helaas niet de tijd om het na te rekenen, maar iedere troepenbeweging heeft een minimale loop-/ vaartijd van 5 minuten die niet verkort wordt. Dus die moet je eerst van de tijd afhalen voordat je verder gaat.
 

DeletedUser24111

Gast
De tijd die DIO tools geeft klopt altijd, dus die hebben je antwoord
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser

Gast
De bonussen worden niet meegerekend bij een 30% versnelde troepen beweging. Dus als je cartografie/versnelde zeilen ontwikkeld hebt, moet je niet van de totale looptijd 30% rekenen maar van de totale looptijd zonder bonussen.
 

DeletedUser23653

Gast
Wel, ten eerste vind ik tools voor mietjes, het spel is al eenvoudig genoeg
en de theorie van mijn zeer vervelende vriend die deze kolo mocht ontvangen hierboven klinkt logisch
 

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Een belangrijk punt om toe te voegen is dat 30% sneller, niet betekend dat er 30% van de looptijd afgaat. Veel spelers maken een fout bij het berekenen hiervan. Hieronder zal ik dan ook uitleggen hoe dat komt.

Aangezien we de exacte gebruikte waardes van Grepolis niet kennen. Zullen wij de berekening voordoen met normale afstanden en snelheden. De af te leggen afstand blijft altijd hetzelfde (voor de berekening gebruiken wij 16km). De snelheid van de troepen heeft hier geen verdere invloed op. De snelheid welke wij in ons voorbeeld gebruiken is 60km/uur. Om de tijd uit te rekenen moeten wij dus 16 delen door 60. De uitkomst hiervan is 0,2666 uur. In minuten is dit dan 16 minuten en in seconden 960.

Vervolgens krijgen wij een gunst waarmee wij 50% sneller kunnen voortbewegen. De afstand blijft in dit geval dus nog steeds 16 km. De snelheid wordt echter wel hoger. In dit geval dus 60 km/uur + 50%. Hiermee komen we uit op een snelheid van 90 km/uur. Ook nu gaan we de tijd uitrekenen. Nu delen we dus 16 door 90. De uitkomst hiervan is 0,1777. In minuten is dit 10,6667 en in seconden 640.

Om de 50% sneller uit te rekenen denken veel spelers dat er 50% van 960 afgehaald moet worden en de uitkomst dus 480 moet zijn. Zoals je in de berekening ziet is dit niet het geval. Indien wij het op jouw manier (helaas dus niet de juiste) zouden uitreken, zouden de troepen zich maar liefst 66% sneller voortbewegen terwijl de troepen toch echt "maar" 50% sneller zijn.

Daarnaast is er ook nog de anti-timing regel waardoor de aanval 10 seconde eerder of later kan aankomen en een gedeelte wat niet verkort kan worden, zoals Signlady al aangaf.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
 

DeletedUser23653

Gast
Top, bedankt
bij deze is mijn vraag dan wel beantwoord en kan het topic gesloten worden
 
Bovenaan