• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Vijfde en zesde boerendorp

DeletedUser

Gast
Wat is de meest efficiënte manier om het vijfde en zesde boerendorp op je eiland te veroveren.

De verdediging van het vijfde bestaat uit 60 zwaardvechters. Die van het zesde uit 100 boogschutters.

Volgens de simulator zijn zelfs de 60 zwaardvechters niet te verslaan zonder behoorlijke verliezen.
 

DeletedUser

Gast
83582fd7ded0084a370522e014abf54c.png


Zoals je kan zien hebben zwaardvechters ruim de slechtste verdediging tegen steekwapens.
Het beste is dan om aan te vallen met bijvoorbeeld hoplieten:

139fb42b1bb70ff3521f0710dd76b373.png


Manti's en medusa's zijn ook troepen die een steekwapen-aanval hebben, eentje die ruim hoger is dan die van hoplieten (ook per inwoner), maar die zijn natuurlijk godheid-gebonden.

Je verliezen zijn dan redelijk beperkt, stel je valt met 100 hoplieten aan:

39b8fea378ab89fd37fe3696e8fb59b8.png


Boogschutters hebben dan weer een slechte verdediging tegen slagwapens, dus moet je met ruiters / harpijen / griffioenen / minotaurussen aanvallen.

7281a70fc5f8aebdc2b66c252867fe9b.png
 
Wat is de meest efficiënte manier om het vijfde en zesde boerendorp op je eiland te veroveren.

De verdediging van het vijfde bestaat uit 60 zwaardvechters. Die van het zesde uit 100 boogschutters.

Volgens de simulator zijn zelfs de 60 zwaardvechters niet te verslaan zonder behoorlijke verliezen.

Zwaardvechters met hoplieten (34) aanvallen
Boogschutters met ruiters (12) aanvallen

Je verliest inderdaad wat poppetjes maar haal je beide dorpen binnen.
 

DeletedUser19428

Gast
7-de dorp aanvallen met 130 slinger, dit is de goedkoopste manier en haal je die ook binnen
8-ste dorp gebruik ik als dumpdorp voor het geval ik snel troepen kwijt moet of een kolo moet bouwen en ik niet voldoende inwoners heb.
Dit dorp komt dan langzaam in jou bezit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan