• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Voetbal is cultuur

DeletedUser24926

Gast
Hi,

Even een topic met de vraag voor welke voetbalploeg jullie supporteren, ik weet het het klinkt ordinair.
Het is dan ook niet de bedoeling zinloze discussies te gaan openen.

Ik ben gewoon geïnteresseerd in de voetbalverenigingen van spelers, graag vraag ik dan ook wat uitleg te geven over de voetbalploeg , zodat we ze wat beter gaan leren kennen.

Voetbal is cultuur en bij veel mensen een deel van het leven.

Vandaar de vraag: Voor welke voetbalploeg (België & Nederland) Europese clubs mogen ook natuurlijk :p supporter jij?
En wat is de geschiedenis van de ploeg , en waarom supporter je ervoor?

Laat ik beginnen,

Ik ben een trouwe supporter van Cercle Brugge , dat in het Seizoen 2014-2015 van de hoogste Belgische afdeling naar "2de klasse" is gezakt. Uiteraard zijn er heel wat mensen die hun ploeg dan laten vallen, wel dat doe ik niet. Ik blijf supporteren tot de laatste snik. Cercle Brugge is een voetbalploeg uit Brugge ( West-Vlaanderen ) die in het Jan Breydel stadion speelt samen met buur: Club Brugge die wat succesvoller is dan Cercle. Cercle Brugge is een vereniging die het woord "Club" dan ook uit hun voetbalwoordenboek heeft geschrapt. Er is nog altijd al van het begin van beide teams, een vete. Als Club en Cercle dan tegen elkaar spelen spreken we van een heuse Derby een authentieke Stadsderby dat in België niet meer te vinden is ( op hoog niveau ). Cercle was in de jaren 1910 een succesvolle vereniging. Die dan ook in hun bestaan 3x de Landskampioen werd. Ook de beker van België hoort tot hun verzameling. in de jaren 2010 en 2011 stond Cercle dan ook in de finale van de Cofidis Cup ( Beker van België ) nu de Crocky Cup. Het Jan Breydel Stadion biedt plaats aan 29.000 supporters , bij Cercle zit er dan ook altijd rond de 7000man terwijl er bij buur Club meestal 28.000 mensen zitten. Cercle wordt dan ook de kleine broer van Club genoemd , terwijl Club altijd de goede spelers van Cercle opkoopt en in hun eigen rangen vervoegd ;) Daarom is er ambitie vanuit elke speler en supporter om volgend seizoen "kampioen" te spelen in 2de klasse en daarmee terug te promoveren naar waar de gezelligste vereniging van het land thuishoort, 1ste Klasse.


Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik heb geen favoriete voetbalploeg aangezien ik niet graag kijk naar een rollende bal met wat mensen die erachter lopen
 

DeletedUser

Gast
Dit lijkt me iets voor in het praatcafé.

Maar ik denk dat de reden dat je dit per ongeluk hebt neergezet in Serieuze praat is dat je allemaal spelletjes in het praatcafé zag (die daar ook absoluut niet horen te staan), bedacht dat jouw topic daar niet bij paste en het dan maar in een ander subforum hebt geopend.

Dit toont wederom aan dat de nieuwe indeling onhandig is.

OT: Eens met LeonidasFromSparta.
 

DeletedUser

Gast
Dit lijkt me iets voor in het praatcafé.

Maar ik denk dat de reden dat je dit per ongeluk hebt neergezet in Serieuze praat is dat je allemaal spelletjes in het praatcafé zag (die daar ook absoluut niet horen te staan), bedacht dat jouw topic daar niet bij paste en het dan maar in een ander subforum hebt geopend.

Dit toont wederom aan dat de nieuwe indeling onhandig is.

OT: Eens met LeonidasFromSparta.
Voor hem is voetbal blijkbaar serieuze praat :p
Ik doe toch liever wat anders hoor dan 90 minuten zitten en kijken naar mensen die sporten :p
 

DeletedUser

Gast
Nouja, hij kan deze fout niet echt helpen omdat in het praatcafé heel ander soort topics staan nu. :O
 
Bovenaan