• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Volgend Eindspel

Hallo,

Het nieuwe eindspel is net gelanceerd, dus jullie hebben voor nu niets staan op de kalender de komende twee jaar!
-Geintje, ik weet dat jullie het super druk hebben!

Ik ergerde me er te veel aan dat ik alleen eilanden zag, hele oceanen met bijna geen oceaan. Mijn idee is dus om vaste land te hebben. Dat bestaat uit 4 grote eilanden die met kleine deeltjes land toch aan elkaar zitten. Het doel is dus om het vaste land, of het grote eiland, te bemachtigen samen met je alliantie. Een beetje zoals dominatie. Op dit eiland staan 24 boerendorpen! Je kan zee-eenheden maken in de steden aan de rand van het eiland, maar je kan ook steden bouwen op het land, en daar kun je land troepen maken. Als je je land troepen verplaatst naar je zee stad kun je ze in die stad ook besturen, dus zijn je troepen van al je steden gedeeld. Als je eenmaal een eiland bezit moet je grondstoffen sturen om een grote stad te bouwen in het midden van je eiland. De hele alliantie kan dat doen. Tijdens die fase mag er geen tot weinig goud worden gebruikt, zo heb je nog een beetje strategie in het spel zitten. Als de steden klaar zijn moet de alliantie, hangt af van de grote en de puntenaantal van de alliantie, een leger bouwen van samen 20 miljoen, lijkt veel, maar is niet zo, ook hier mag beperkt tot geen goud worden gebruikt. De alliantie die als eerste zijn leger af heeft mag beginnen met strijden tegen de andere eilanden. De alliantie die als enigste overblijft op de grote eilanden heeft de wereld gewonnen.

Ik hoor graag als iemand vragen heeft, en ik hoop dat hier goed over wordt na gedacht! Ik hoop dit in 10 jaar te zien:)

lijkt me wel een leuk idee

al zou je geen goud moeten kunne gebruiken buiten besturuders gezien de grote voordelen van goud spelers al hebben zal dit een god dominerende wereld zijn zoals bijna alle werelden