• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Algemeen Vraagje van de deskundigen

DeletedUser

Gast
Hallo allemaal,

Ik moet over een week mijn photoshopproject voor school inleveren, en natuurlijk wil ik zon goed mogelijk cijfer hebben.
Hebben jullie nog enige tips voor mij, wat ik kan toevoegen of verbeteren? Ik hoor het heel graag!

Groet,

108084

15nsowh.jpg


http://i41.tinypic.com/15nsowh.jpg

*titel* Tips van de deskundigen *titel*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
In de nek van Obama met basketbal zou eigenlijk nog een stukje vleugel zichtbaar moeten zijn van de grote vlinder erachter.

En de regenboog wordt vaak geassocieerd met homoseksualiteit dus is dat wat je ermee probeert aan te geven?

Die gast in het bed lijkt boven de grond te zweven.

Let goed op je schaduwen! In de bomen is de schaduw links maar die bodyguard en Obama hebben er rechts eentje.

Teveel artefacts rond die bodyguard en zijn linkerhelft is iets donkerder dan zijn rechterhelft.

Heb je een plooi in de broek van die bodyguard glag gestreken? Dat kan iets beter.

Er zit een wit plekje in de hand van die bodyguard waar je eigenlijk het groene gras moet zien.

Obama heeft een kromme bovenarm of anders heb je die arm er scheef op gezet.

De rechterarm van Obama lijkt een beetje te blank.

Obama's rechterbeen is te dun. En er is een stukje grijs wat groen had moeten zijn tussen been en vlinder.

Vanuit die hoek kun je nooit de elleboog van Obama zien in zijn schaduw!

Hou je rekening mee met auteursrechten die kunnen rusten op de gebruikte afbeeldingen? Je publiceert nu namelijk een afbeelding en "fair use" kennen we niet in Nederland! Voor een schoolopdracht kan het nog net, maar wel oppassen hiermee! Vooral indien je stckphoto's van Getty gebruikt loop je het risico op een rekening van een paar duizend Euro voor het gebruik van die afbeeldingen!

Hoop dat je er wat aan hebt. :)
 

DeletedUser

Gast
In de nek van Obama met basketbal zou eigenlijk nog een stukje vleugel zichtbaar moeten zijn van de grote vlinder erachter.



En de regenboog wordt vaak geassocieerd met homoseksualiteit dus is dat wat je ermee probeert aan te geven?

De regenboog staat hier niet voor homoseksualiteit, de regenboog staat voor de snelheid waarmee hij loopt

Die gast in het bed lijkt boven de grond te zweven.

Dat vind ik ook erg storend, heb je misschien enig idee hoe je dat moet oplossen?

Let goed op je schaduwen! In de bomen is de schaduw links maar die bodyguard en Obama hebben er rechts eentje.

Die schaduwen ga ik allemaal naar links doen.

Teveel artefacts rond die bodyguard en zijn linkerhelft is iets donkerder dan zijn rechterhelft.


Heb je een plooi in de broek van die bodyguard glag gestreken? Dat kan iets beter.

Er zit een wit plekje in de hand van die bodyguard waar je eigenlijk het groene gras moet zien.

Obama heeft een kromme bovenarm of anders heb je die arm er scheef op gezet.

De rechterarm van Obama lijkt een beetje te blank.

Obama's rechterbeen is te dun. En er is een stukje grijs wat groen had moeten zijn tussen been en vlinder.

Vanuit die hoek kun je nooit de elleboog van Obama zien in zijn schaduw!

Hou je rekening mee met auteursrechten die kunnen rusten op de gebruikte afbeeldingen? Je publiceert nu namelijk een afbeelding en "fair use" kennen we niet in Nederland! Voor een schoolopdracht kan het nog net, maar wel oppassen hiermee! Vooral indien je stckphoto's van Getty gebruikt loop je het risico op een rekening van een paar duizend Euro voor het gebruik van die afbeeldingen!

Hoop dat je er wat aan hebt. :)


Deze adviezen ga ik inderdaad gebruiken! Heel erg bedankt voor de moeite!
 

DeletedUser9889

Gast
Het is inderdaad lastig om dit te maken, maar ik vind dat het allemaal niet echt veel verband met elkaar heeft inhoudelijk, ik bedoel ik snap de foto's niet helemaal. En de samenhang van de elementen mag wat beter, alles staat nu zo los van elkaar
 

DeletedUser

Gast
Het is inderdaad lastig om dit te maken, maar ik vind dat het allemaal niet echt veel verband met elkaar heeft inhoudelijk, ik bedoel ik snap de foto's niet helemaal. En de samenhang van de elementen mag wat beter, alles staat nu zo los van elkaar

In deze foto staat obama centraal. Waar hij heeft gerend is de wereld welvarend en kleurrijk geworden, je ziet daar ook een rijke man. Waar hij naartoe moet rennen, s de wereld grijs en er is armoede(de zwerver). Rechtsbovenin zie je de presidentslogo met een basketbalnet, zijn doel is om de bal in de net te krijgen om zo tweedetermijnspresident te worden.
 

DeletedUser

Gast
ik vindt regenboog erg storend en niet bij de achtergrond of het hele plaatje passen. waar hij langs loopt is het goed vindt ik raar. en de zakenman past er niet bij. je moet gaan denken deze poster hangt in elke straathoek wie zal dit begrijpen. dit zullen er weinig zijn. obama staat prachtig boven de bergen. maar de rest vindt ik allemaal wat minder en zoals al is gezegt het is niet een geheel maar allemaal wat verschillend van elkaar. ik krijg niet het gevoel van deze poster ik ga op obama stemmen. probeer te zorgen dat het echt lijkt of obama heen gaat het goed gaat. dat gevoel heb ik niet.

verder veel succes, met je project.
 

DeletedUser

Gast
Huh? Regenboog geassocieerd met homoseksualiteit? Ik heb echt nog nooit een regenboog met homoseksualiteit geassocieerd. xD

Ik zou de vlinders weglaten of kleiner maken. Neem bovendien echte vlinders en knip ze uit, veel mooier dan die nep dingen.
Misschien kan je de regenboog een beetje vloeiend laten overlopen.
De basket moet iets lager, zodat hij net niet van het plaatje afvalt.
 

DeletedUser9889

Gast
Ik zie ook dat de kwaliteit niet van alle dingen hetzelfde is. Je kunt inderdaad zoals MF al zei, de vlinders weglaten en het een vloeiende overgang maken. maar ik zie dat als hij kleiner wordt gemaakt hij er veel mooier uit ziet
 

DeletedUser

Gast
Het is allemaal zo facking random
Niemand gaat snappen dat obama de wereld in moet kleuren met zijn regenboogcape en niemand associeert diy met basketbal
Als dit voor een verkiezingscampagne is raad ik je aan een veel simpeler concept te pakken, of het duidelijker uit te werken

En alles in je piece staat los van elkaar
als je naar large art van goede artiesten kijkt passen alle elementen bij elkaar
dat is hier niet zo

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb wat je photoshop skills zijn en voor welke opleiding je dit moet doen
Want als dit voor een middelbare school is ofzo zullen ze dit prolly wel aardig vinden omdat het percentage photoshoppers dar vaak laag is
 

DeletedUser

Gast
Die vlinders houden me maar bezig. Ik herken de brush maar ik kan maar niet verzinnen bij welke photoshop versie hij hoort. xd Welke versie photoshop gebruik je? Dan kan ik weer slapen vannacht! =D Oké, nee das wat overdreven. xD
 

DeletedUser

Gast
Dit is mijn allereerste middelbare photoshopproject. En ik gebruik Photoshop CS5.1.
 

DeletedUser

Gast
Echt? Ik ben ze nog nooit tegengekomen in CS5 :p Dan was het eerder al dat ik ze gezien had.
 
Bovenaan