• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vredestijd Pasen

DeletedUser30523

Gast
7 minuten geleden
Vredestijd tijdens pasen!

Beste spelers,

In deze speciale tijden willen we jullie graag tijdens de paasdagen iets meer ademruimte gunnen. Voor het eerst op onze taalversie zal er een vredestijd tijdens pasen gehouden worden.

Tijdens deze vredestijd zullen alle aanvallen veranderen in een bezoekje (met cake en koffie). Je troepen zullen zonder enige schade aan te richten terugkeren naar je stad. Ook interactie met wereldwonderen is in deze periode niet mogelijk.

De vredestijd zal plaatsvinden..

Van:

Zondag 12 april 2020 - 10:00 uur

Tot:

Dinsdag 14 april 2020 - 10:00 uur

Een aantal belangrijke zaken op een rijtje:

  • Het is niet mogelijk om een kolonisatieschip aan te laten komen in de 24 uur vóór een vredestijd begint! (zowel voor het nieuwe, als voor het oude kolonisatiesysteem)
  • Alle commando's tijdens de vredestijd zullen veranderen in een bezoekje zonder schade aan te richten.
  • Het is wel mogelijk om commando's te versturen die zullen aankomen de vredestijd.
  • Het aanvallen van spooksteden zal ook geblokkeerd worden.
  • Het stichten van steden is niet geblokkeerd tijdens de vredestijd, gezien er geen gevechten plaatsvinden tijdens deze overnames.
  • Goddelijke spreuken met een negatief effect kunnen niet worden uitgesproken. Dit geldt voor schicht, aardbeving, plaag en illusie.

    Alle interacties met wereldwonderen worden geblokkeerd:
  • Grondstoffen: Grondstoffen die tijdens de vredestijd aankomen bij een wereldwonder, zullen teruggegeven worden aan de stad waar de grondstoffen toe behoren. Je zult een notificatie krijgen wanneer dit voor jou van toepassing is.
  • Uitbreiden: Het zal niet mogelijk zijn om een wereldwonder uit te breiden binnen de vredestijd. Dus je kunt een uitbreiding ook niet starten wanneer deze zal aflopen in of na de vredestijd!
Note¹: Wij kunnen het inschakelen en eindigen van de vredestijden niet volledig tot op de seconden correct garanderen.
Het plannen van aanvallen of interacties met wereldwonderen kort op deze tijden zijn op eigen risico. Wij adviseren een marge van ± 5 minuten aan te houden.

Note²: De vredestijd wordt gebaseerd op de servertijd van Grepolis, niet op jouw computer tijd!


Gelieve geen supportaanvragen te sturen of de tijden anders mogen.

Wij wensen jullie fijne paasdagen toe en natuurlijk: stay safe!

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team

Kroenuh
Community Manager Grepolis.nl



Dus we kunnen de eerste facking 7 dagen niet aanvallen op een wereld met snelheid 6, die opgericht is omdat iedereen gewoon thuis moet blijven zitten.

Ma zijn gelle nu gewoon r*t*rds ofwa?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24049

Gast
Ik hou van vredig paaseitjes te pellen en in mn keelgat de steken.
 

DeletedUser25952

Gast
Tis corona tijd, niemand kan bij familie gaan dit is nu echt wel het domste dat je kunt doen in deze tijd :p
 

DeletedUser30523

Gast
Wss een mod die met z'n 35 katten een egg-hunt moet doen.
 

DeletedUser199

Gast
verbaast me dat je niet bij het event een held kan kopen die vredestijd negeert
 

DeletedUser27170

Gast
Ik hoop dat dit een uitgestelde 1 april grap is, anders heeft inno wel echt een bord voor de kop x)
 

DeletedUser16083

Gast
ja ze hebben echt het juiste moment genomen om met deze dagen vredestijd in te stellen iedereen zit thuis.
 

DeletedUser19210

Gast
Nice man. Twee werelden met zeer snelle instellingen die in de beginfase zitten flikker je zo op slot
 

DeletedUser29138

Gast
Wat kunnen we weer dramatisch doen.

Correct de beginnersbescherming op Pandosia zal hierdoor in principe een dag langer duren, 6 dagen niet 7 zoals de topicstarter aangeeft. Uiteraard gaat die éne dag de hele wereld beïnvloeden en omzeep helpen.

Er zijn veel spelers die in een situatie zitten waar janken over een online spel niet hun grootste zorg is. Zijnde zelf (ernstig) ziek of een naaste. Er zijn ook al verschillende verzoeken binnengekomen bij support of het mogelijk is extra vakantiedagen te geven omdat een speler zich in deze situatie bevindt, helaas kunnen we dat niet doen. We kunnen echter wel voor het eerste de vredestijd tijdens Pasen gebruiken zodat de spelers in een moeilijke situatie toch een paar dagen ademruimte krijgen.
 

DeletedUser30523

Gast
Wat kunnen we weer dramatisch doen.

Correct de beginnersbescherming op Pandosia zal hierdoor in principe een dag langer duren, 6 dagen niet 7 zoals de topicstarter aangeeft. Uiteraard gaat die éne dag de hele wereld beïnvloeden en omzeep helpen.

Er zijn veel spelers die in een situatie zitten waar janken over een online spel niet hun grootste zorg is. Zijnde zelf (ernstig) ziek of een naaste. Er zijn ook al verschillende verzoeken binnengekomen bij support of het mogelijk is extra vakantiedagen te geven omdat een speler zich in deze situatie bevindt, helaas kunnen we dat niet doen. We kunnen echter wel voor het eerste de vredestijd tijdens Pasen gebruiken zodat de spelers in een moeilijke situatie toch een paar dagen ademruimte krijgen.

Als er iemand zich afvraagt in welke mate onze mods een plaat voor de kop hebben:
In tijden van corona willen ze mensen in een moeilijke situatie op dit spel wat meer ademruimte geven

Denk is ff na voor je post man
 

DeletedUser27170

Gast
Wat je nu zegt is onzin Exalted.

Begrijp me niet verkeerd, super vervelend voor iedereen die in een nare situatie zit, maar we hebben toch 14 extra vakantiedagen gehad? En als het echt blijkt dat mensen in een heftige situatie zitten, dan is grepo toch wel het laatste waar ze mee bezig zijn? Of jullie kunnen individueel ingrijpen, maar dat zullen jullie ook nooit doen, tenzij het spelers zijn die heel veel geld hebben uitgegeven. Dan maken jullie een uitzondering :).

Overal en altijd zijn er wel spelers in een moeilijk situatie, dat is het leven, laten we alsjeblieft zorgen dat dit spel juist als een tijdverdrijf geldt en dat we hier niet politiek gaan bedrijven.
 

salerno1

Medusa
Wat kunnen we weer dramatisch doen.

Correct de beginnersbescherming op Pandosia zal hierdoor in principe een dag langer duren, 6 dagen niet 7 zoals de topicstarter aangeeft. Uiteraard gaat die éne dag de hele wereld beïnvloeden en omzeep helpen.

Er zijn veel spelers die in een situatie zitten waar janken over een online spel niet hun grootste zorg is. Zijnde zelf (ernstig) ziek of een naaste. Er zijn ook al verschillende verzoeken binnengekomen bij support of het mogelijk is extra vakantiedagen te geven omdat een speler zich in deze situatie bevindt, helaas kunnen we dat niet doen. We kunnen echter wel voor het eerste de vredestijd tijdens Pasen gebruiken zodat de spelers in een moeilijke situatie toch een paar dagen ademruimte krijgen.


Begrijp ik, maar in de aankondiging van vorige week was er toch een duidelijke opsplitsing van het aanbieden van extra vakantiedagen voor degenen die het nodig hebben en het starten van een nieuwe wereld.

"Spelers die janken op een online spel" zoals jij de actieve community hier beschrijft, kregen dan nieuwe werelden voorgeschoteld om het lekker actief te houden.

Dat die vredestijd dan actief is op elke bestaande wereld begrijp ik, maar dat hij ook actief is op die wereld die speciaal start lijkt me toch wat tegen de logica in.
 

DeletedUser29138

Gast
Wat je nu zegt is onzin Exalted.

Begrijp me niet verkeerd, super vervelend voor iedereen die in een nare situatie zit, maar we hebben toch 14 extra vakantiedagen gehad? En als het echt blijkt dat men in een heftige situatie zitten, dan is grepo toch wel het laatste waar ze mee bezig zijn? Of jullie kunnen individueel ingrijpen, maar dat zullen jullie ook nooit doen, tenzij het spelers zijn die heel veel geld hebben uitgegeven. Dan maken jullie een uitzondering :).

Overal en altijd zijn er wel spelers in een moeilijk situatie, dat is het leven, laten we alsjeblieft zorgen dat dit spel juist als een tijdverdrijf geldt en dat we hier niet politiek gaan bedrijven.

Akkoord dat Grepolis in zo'n geval je laatste zorg zou moeten zijn. Maar toch zijn er spelers die met dergelijke vragen bij ons komen die Grepolis toch belangrijk genoeg vinden, hun alliantie niet in de steek willen laten of voor wie Grepolis tussendoor toch een leuke afleiding is maar niet 24/7 online kunnen zijn.

Individueel ingrijpen doen we niet, alle aanvragen daarop zijn afgewezen. Je mag nog 1000+ euro in het spel pompen. Support is autonoom en niemand van ons wordt betaald om dit te doen dus mij kan het persoonlijk geen moer schelen hoeveel je uitgeeft, ik merk er toch niks van.

Op het einde van de dag had ik ook gewoon liever op maandag aangevallen, maar ik denk niet dat één dag uitstel zo een ramp is.
 

DeletedUser28370

Gast
pasen vredestijd met kerst is er een vredestijd
4 en 5 mei ook ? pinksteren? hemelvaart? eigenlijk wordt goede vrijdag hier ook bij vergeten

juist in tijden van Corona waar we nu in leven zijn er meer mensen die juist de afleiding nodig hebben
een spel spelen als grepolis is daar uitermate geschikt voor
maar nee dat wordt nu ook ontnomen

met pasen kan niemand er op uit
ff lekker brunchen of samenkomen met familie zit er gewoon niet in juist door al de regels die social distancing al geeft

ik heb natuurlijk begrip voor de mensen die nu graag wat extra tijd nodig hebben om juist deze crisis oer te komen
maar evenzoveel heb ik begrip voor al die mensen die daadwerkelijk wel de meerderheid hebben in dit spel dat ze graag willen doorspelen juist nu omdat ze gedwongen thuis moeten zijn

breng de afleiding niet de extra verveling

mvg
 

DeletedUser27170

Gast
Jeetje, als ik dat lees vind ik het argument nog dommer. Dus omdat mensen grepolis leuk vinden en hun alliantie niet in de steek willen laten, omdat ze niet 24/7 online kunnen zijn, moet er maar een vredestijd worden ingesteld? Waarom starten jullie niet gewoon een nieuwe hyperborea dan? Dan kunnen mensen daar perfect spelen, zonder dat ze er gedoe mee hebben en anders is er dus (wat ik al zei) altijd nog vakantie modus (14 dagen extra).

En dan wat anders: als jullie eens hadden gepoogd om er een peiling over te houden, misschien zouden jullie dan wat meer een beleving hebben wat de community er van vindt. Het zou inmiddels toch pijnlijk duidelijk moeten zijn dat jullie een hoop keuzes maken die niet in de smaak vallen, als jullie van tevoren eens keken of er draagvlak zou zijn, zou het misschien eens anders lopen.
 

DeletedUser28370

Gast
euh luisteren naar de community betekent dat ze van hun zolderkamer af moeten
en dat gaat niet gebeuren denk ik met deze zinloze beslissing
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Het lijkt erop dat jullie vergeten dat er tig spelers, gezinnen, vrienden en kennissen überhaupt niet kunnen spelen of wel iets anders aan hun hoofd hebben. In die zin dienen wij naar het groter geheel te kijken dan alleen spelers die nu juist extra veel tijd hebben om het spel te spelen. Laten we ook zeker niet diegenen vergeten die nu juist (extra) keihard moeten werken om het verschil te maken.

Wij doen ons best deze hele situatie voor iedereen zo goed mogelijk in te vullen, voor zover dat gaat. In die zin bieden wij ondertussen iets voor alle situaties/scenarios:

Voor getroffenen:
Vredestijd tijdens pasen

Voor zij die thuis veel kunnen spelen:
Een extra hardcore spelwereld met voorkeursinstellingen

Voor iedereen:
14 extra VM dagen om in te vulen naar ieders wens

Ik vind het jammer om te zien dat hier weer zo keihard en respectloos tegen in gegaan wordt. Wij doen ons best deze hele periode voor iedereen zo draaglijk mogelijk te maken. Dat kun je nooit voor iedereen goed doen, maar 2 dagen niet aanvallen hoeft nu ook weer niet zo groot gemaakt te worden.

En dat extra dagje BB op Pandosia... waar doen we toch allemaal zo moeilijk over? Denk dat er toch wel ergere dingen zijn waar we mee te maken hebben.

En nee, er volgt niet ook nog andere vredestijden.
 

DeletedUser29824

Gast
En voor diegene die nog altijd extra hard moeten werken wat krijg die??
 
Bovenaan