• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vredestijd Pasen

DeletedUser28370

Gast
met alle respect we zitten allemaal in hetzelfde schuitje de 1 iets meer dan de ander
en ja ik voel met iedereen mee die het zwaarder hebben dan de ander
al met al vind ik niet dat een vredestijd hier gepast is
hiermee dupeer je juist meer mensen om een paar tegemoet mee te komen

PS
en die 14 dagen extra vm of een extra dagje NB op pandosia kunnen me dan ook gestolen worden
 

Spotfire

Harpij
Ik kan me ergens wel vinden in wat je zegt @Kroenuh , maar snap niet dat er vanuit Innogames niet een conforme maatregel wordt getroffen voor alle servers.

Zie hier een bericht van het Franse forum (ik vertaal het ook voor onze Nederlandse vrienden die niet verder komen dan bonjour en croissantje):
https://fr.forum.grepolis.com/index.php?threads/annulation-de-la-trêve-de-pâques.79964/

Andimion
Community Manager

Beste community,

Het is in deze tijd van het jaar dat we normaal gesproken een wapenstilstand instellen op Grepolis voor het paasweekend, zodat u kunt genieten van deze momenten met uw dierbaren of uw verlengd weekend.

Dit jaar is het anders omdat we noodgedwongen zijn thuis te blijven. Om u niet te beroven van uw momenten van vermaak op Grepolis, hebben we besloten om dit jaar geen wapenstilstand in te stellen op de Franse werelden.

Wij wensen u toch een gelukkig Pasen, zorg voor elkaar maar vooral, STAY HOME!

Met vriendelijke groet,
Uw Grepolis-team

Normale situatie: Wij hebben hier nooit een vredestijd met Pasen, in Frankrijk hebben ze altijd een vredestijd met Pasen.
Corona-situatie: Wij hebben een eenmalige vredestijd met Pasen, in Frankrijk hebben ze eenmalig geen vredestijd met Pasen.
 

DeletedUser25952

Gast
Erg voor de mensen die het hebben.
Maar diegene die ademruimte willen die kunnen toch ook gewoon in VM? dan hebben ze 2 weken ademruimte extra gekregen?
Grepolis is in lange tijd niet meer zo actief geweest als nu. Zie je ook aan dit forum heb nog nooit in laatste 2-3 jaar op het zelfde moment 40 leden online gezien. En nu gaan ze zeggen je kan 4 dagen geen kolo's sturen. 4 dagen ons rot vervelen omdat we niks kunnen doen, niet naar familie ....
Volgens mij is die vredestijd gewoon een uitvlucht voor innogames
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik kan me ergens wel vinden in wat je zegt @Kroenuh , maar snap niet dat er vanuit Innogames niet een conforme maatregel wordt getroffen voor alle servers.

Zie hier een bericht van het Franse forum (ik vertaal het ook voor onze Nederlandse vrienden die niet verder komen dan bonjour en croissantje):
https://fr.forum.grepolis.com/index.php?threads/annulation-de-la-trêve-de-pâques.79964/



Normale situatie: Wij hebben hier nooit een vredestijd met Pasen, in Frankrijk hebben ze altijd een vredestijd met Pasen.
Corona-situatie: Wij hebben een eenmalige vredestijd met Pasen, in Frankrijk hebben ze eenmalig geen vredestijd met Pasen.
Dat klopt inderdaad. Die keuze wordt gemaakt op basis van hoe het land ervoor staat en cijfers in hoeverre het Grepolis heeft geïmpacteerd. Bij ons zijn er over het algemeen erg veel verzoeken binnengekomen voor ademruimte en coulance. Hier kunnen wij helaas niet op in gaan omdat dit niet eerlijk zou zijn ten opzichte van andere spelers. Echter kan een server-brede actie zoals vredestijd hier wel aan bijdragen en die deed zich nu toevallig voor met Pasen. In bijvoorbeeld Frankrijk zitten die verzoeken en verhoudingen nu eenmaal (op Grepolis vlak) heel anders in elkaar.

Voor de rest: het zijn 2 dagen, 48-uur. Echt niet zo'n big deal om zo'n drama over te maken.

We hebben juist WEL naar de spelers geluisterd, maar jullie vergeten dat natuurlijk alleen diegene die iets negatiefs kwijt moeten zich hier laten horen. Dat geeft een vrij vertekend beeld.
 

DeletedUser30523

Gast
We hebben juist WEL naar de spelers geluisterd, maar jullie vergeten dat natuurlijk alleen diegene die iets negatiefs kwijt moeten zich hier laten horen. Dat geeft een vrij vertekend beeld.

Nee je hebt enkel naar de spelers geluisterd die zijn komen vragen om coulance. Zo simpel is het.

Heb je een 1000-tal aanvragen gekregen? Zoniet is die groep absoluut niet representatief. En is deze regel enkel en alleen om een heel kleine minderheid te behagen.

Als ik 5 maand geleden een ziekte kreeg waardoor ik 2 maand niet meer zou kunnen spelen was dat ook pech voor mij.
 

DeletedUser30523

Gast
En waarom niet een uitzondering maken specifiek voor de nieuwe wereld? Daar gaan mensen die nu niet of amper online kunnen toch niet spelen.

Dan heb je perfect het beste van beide werelden. Op de andere werelden hebben de mensen wat respijt en rust.
Op de nieuwe laat je de mensen die nu specifiek terugkomen door deze hele crisis gwn ff lekker doorknallen nu ze nog thuis vastzitten.
 

DeletedUser25952

Gast
Voor de rest: het zijn 2 dagen, 48-uur. Echt niet zo'n big deal om zo'n drama over te maken.

voor aanvallen ja, maar veroveringen is het 3 dagen ! veel te lang.
wat moeten we doen in die 2-3 dagen bouwen en wachten tot we weer kunnen aanvallen ?
 

salerno1

Medusa
No offence, maar het is toch eerder logisch dat je enkel aanvragen om coulance krijgt.
Waarom zouden er berichten binnenstromen over de vredestijd, als die zelfs nog niet aangekondigd is...

Nu goed, heb me al neergelegd bij t feit dat er vredestijd is. Wat ik wel problematisch vind, is de manier waarop jullie als moderatoren over de actieve Algemeen forum-community spreken. Lijkt me nogal neerbuigend allemaal. Alsof degenen die wat problemen hebben met deze vredestijd totaal niet inzitten met de mensen die het op dit moment lastig hebben of zich tomeloos inzetten. Is toch beter dat frustraties worden aangekaart die in de community leven.
Of wil je enkel een hoera horen als er een goeie aankondiging komt?
 

DeletedUser29138

Gast
No offence, maar het is toch eerder logisch dat je enkel aanvragen om coulance krijgt.
Waarom zouden er berichten binnenstromen over de vredestijd, als die zelfs nog niet aangekondigd is...

Nu goed, heb me al neergelegd bij t feit dat er vredestijd is. Wat ik wel problematisch vind, is de manier waarop jullie als moderatoren over de actieve Algemeen forum-community spreken. Lijkt me nogal neerbuigend allemaal. Alsof degenen die wat problemen hebben met deze vredestijd totaal niet inzitten met de mensen die het op dit moment lastig hebben of zich tomeloos inzetten. Is toch beter dat frustraties worden aangekaart die in de community leven.
Of wil je enkel een hoera horen als er een goeie aankondiging komt?

Respect dient van beide kanten te komen.

De aanvragen om coulance (degene die ik heb zien passeren althans) waren eerder spelers die nog extra vakantiedagen wensen of zelf gehele bescherming omdat ze op een wereldwonder liggen of dominatie bezig is waardoor hun steden aanvalbaar zouden zijn. Zoals eerder gezegd wij kunnen daar niet op ingaan, dat is pure spelvervalsing.

Ook over het feit "Hoeveel aanvragen heb je niet binnengekregen? Je luistert naar de minderheid!", er hebben ongeveer 10 verschillende personen gereageerd op dit topic. Dit is ook niet representatief voor de gehele community. Kroenuh gaf eerder al aan waarop deze beslissing gebaseerd is.

Op het einde van de dag zijn het twee dagen (drie zonder overnames) zonder alarm. Als klagen over een online browsergame je grootste zorg is in deze tijden dan mag je je gelukkig prijzen.
 

DeletedUser27170

Gast
Respect dient inderdaad van 2 kanten te komen, als jullie iedere keer al onze wensen aan de laars lappen, is het niet gek dat er een backlash komt.

Wat ik eerder al benoemde, waarom proberen jullie niet eens wat meer met de community te bespreken? Je kunt toch voor bepaalde ingrijpende beslissingen (waar jullie de keuze in hebben en dus niet vanuit hogere kringen komt) een poll maken om te kijken of er interesse voor is onder de community?
 

DeletedUser29138

Gast
Respect dient inderdaad van 2 kanten te komen, als jullie iedere keer al onze wensen aan de laars lappen, is het niet gek dat er een backlash komt.

Wat ik eerder al benoemde, waarom proberen jullie niet eens wat meer met de community te bespreken? Je kunt toch voor bepaalde ingrijpende beslissingen (waar jullie de keuze in hebben en dus niet vanuit hogere kringen komt) een poll maken om te kijken of er interesse voor is onder de community?

Het is ook niet dat we niet luisteren naar de community?

Er is in het verleden al een poll geweest naar favoriete wereldinstellingen en dergelijke. Nu kwam de vraag om een nieuwe wereld te openen tijdens de lockdown zodat de mensen zich bezig kunnen houden en we hebben met het gehele supportteam gevraagd of snelheid 6 zonder moraal een optie in deze omstandwas en voila.

Zoals eerder al vermeld deze beslissing is gebaseerd op de impact van het Corona virus per land en de impact ervan op de Grepolis community.
 

DeletedUser30523

Gast
Ja laten we een wereld met super goeie heel snelle instellingen doen en die dan een week op slot smijten.

Dat is echt perfect wat de community wil man, sterk!
 

salerno1

Medusa
Respect dient van beide kanten te komen.

De aanvragen om coulance (degene die ik heb zien passeren althans) waren eerder spelers die nog extra vakantiedagen wensen of zelf gehele bescherming omdat ze op een wereldwonder liggen of dominatie bezig is waardoor hun steden aanvalbaar zouden zijn. Zoals eerder gezegd wij kunnen daar niet op ingaan, dat is pure spelvervalsing.

Ook over het feit "Hoeveel aanvragen heb je niet binnengekregen? Je luistert naar de minderheid!", er hebben ongeveer 10 verschillende personen gereageerd op dit topic. Dit is ook niet representatief voor de gehele community. Kroenuh gaf eerder al aan waarop deze beslissing gebaseerd is.

Op het einde van de dag zijn het twee dagen (drie zonder overnames) zonder alarm. Als klagen over een online browsergame je grootste zorg is in deze tijden dan mag je je gelukkig prijzen.

Wat jennen van tijd tot tijd is geen gebrek aan respect, denk niet dat ik ooit beneden alle standaarden een mod (of gelijk wie iig) heb toegesproken.

Uiteraard is het aantal spelers die reageren op dit topic niet representatief, maar het overgrote deel van de mensen die het spel spelen, laat nooit wat van zich horen. Doen ze dat wel via support, is dat om voornoemde maatregelen of uitzonderingen aan te vragen.
Ik begrijp dan ook de beslissing om die vredestijd aan te gaan, maar in combinatie met die nieuwe wereld rijzen er dan toch wel enkele vragen die hier in dit topic tot uiting komen.

Je afsluiter, opnieuw een steek naar degenen die hier reageren, was opnieuw niet nodig.
 

DeletedUser25952

Gast
Ik snap het volgende punt gewoon niet.
Een uitdagende wereld starten met snelheid 6, zonder moraal en opstand. Wat betreft dus heel veel activiteit gevraagd.
Maar een paar dagen later hoor je te horen dat spelers graag effe rust willen en dus een vredestijd wordt aangekondigd.
Logica 0.0 in mijn ogen. Vredestijd bij kerst en nieuwjaar snap ik volledig dat was tijdens de oorlogen vroeger ook soms het geval dat er een vredestijd kwam zie WO1.
Maar pasen?
 

DeletedUser29138

Gast
Wat jennen van tijd tot tijd is geen gebrek aan respect, denk niet dat ik ooit beneden alle standaarden een mod (of gelijk wie iig) heb toegesproken.

Uiteraard is het aantal spelers die reageren op dit topic niet representatief, maar het overgrote deel van de mensen die het spel spelen, laat nooit wat van zich horen. Doen ze dat wel via support, is dat om voornoemde maatregelen of uitzonderingen aan te vragen.
Ik begrijp dan ook de beslissing om die vredestijd aan te gaan, maar in combinatie met die nieuwe wereld rijzen er dan toch wel enkele vragen die hier in dit topic tot uiting komen.

Je afsluiter, opnieuw een steek naar degenen die hier reageren, was opnieuw niet nodig.

Jennen op wereldfora, geen probleem mee.

Ik zeg ook niet dat er van jouw kant een gebrek aan respect is, dat gaat over sommige spelers in dit topic. Het slot was geen steek, dat was oprecht gemeend, prijs je gelukkig als een spel je grootste zorg is momenteel.
 

Armand0

Manticore
Een keuze met goede intenties is nooit verkeerd, maar het was wel sterker geweest als hier een poll oid over was geweest. Het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten...aan de ene kant veel spelers die thuis zitten en niets te doen hebben, aan de andere kant spelers met een lastige privé situatie.

Met een poll had je in ieder geval een gefundeerde keuze kunnen maken, en dan was begrip wat meer vanzelfsprekend geweest.

Wat mij betreft zijn er geen vredestijden nodig op dit moment. Verliezen door een lastige privé situatie is vervelend, maar dat is wel het laatste waar men zich druk over zou moeten maken... Zo sta ik erin althans.
 

Concealed

Harpij
Laten we het eens omdraaien.
Innogames geeft fanatieke Grepo "thuiszitters" een cadeautje, een wereld met hele snelle en fanatieke settings voor actieve spelers.

DANK JULLIE WEL
(alle voornemens om niet meer aan deze verslaving toe te geven gaan direct weer overboord)

Dat er tijdens einde beginnersbescherming op de nieuwe wereld een vredestijd plaats vindt, dat is ongelukkig, maar eigenlijk is het niet anders dan het verlengen van de beginnersbescherming, dus waarom ons er druk over maken.
Echter dat is alleen op de nieuwe wereld een issue van max 48 uur, op de andere actieve werelden geeft het wel wat rust of optie om na MA even op te bouwen, er zijn altijd voordelen aan rust. Zie het als een uitdaging, het is nog nooit gebeurt dat bijna iedereen op dezelfde minuut uit beginnersbescherming komt. Voor alle andere werelden en de spelers daar heeft het weinig impact op het totale spel,

Om daar nu een enorm issue van te maken is toch niet nodig, de settings zijn voor actieve spelers, die overleven 48 uur extra beginnersbescherming wel.
Onhandig vind ik persoonlijk wel dat je in vredestijd het event al 24 uur aanzet, wellicht dit gelijk schakelen met einde vredestijd?
Maar ook dat zal wel weer loslopen, het spel wordt niet bepaald in de eerste weken, dus beste medespelers hou perspectief, 48 uur inactief heeft impact, maar niet als iedereen het heeft.

Kroenuh heeft het goed onderbouwt, je kan het er mee eens zijn (graag), of irritant vinden (mag), echt heel erg is het niet.
Het feit dat we een nieuwe wereld krijgen met deze settings weegt veel meer op tegen een kleine vertraging van de beginnersbescherming.
 
Bovenaan