• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vredestijd - spionnen

DeletedUser27183

Gast
Als het mogelijk is maak je er gebruik van (duh..) heeft niks met respect te maken. In dit geval is inno niet goed bij hun hoofd, aangezien zij het toe laten.
Ik zou niet inzien waarom dit niet mag. Spioneren is geen gevechtshandeling dus valt niet onder de vredestijd.

Dit is altijd al zo geweest en ik zou niet inzien waarom dat dit plots moet veranderen.
 

DeletedUser22289

Gast
Amai, het zou echt niet mogen kunnen hoor lol, vind er een gevecht plaats? Ik dacht het niet dus moet het kunnen je brengt er geen schade aan de vijand toe.
 

Armand0

Manticore
Amai, het zou echt niet mogen kunnen hoor lol, vind er een gevecht plaats? Ik dacht het niet dus moet het kunnen je brengt er geen schade aan de vijand toe.

Niet mee eens, het brengt wel degelijk schade toe. Alle schade in het spel valt terug te leiden op GS, en in grotjes gaan een boel GS.

Punt van deze discussie is dat de vredestijd voor een rede bestaat. Inleiding van Kroenuhs verhaaltje is dan ook:
Vredestijd tijdens de feestdagen!

Beste spelers,

2016 komt alweer snel tot haar einde. Maar voordat het zover is, hebben we nog een periode vol met gezelligheid en samenzijn voor de boeg!

blablabla

Je kan niet koloniseren, geen troepen slopen, geen steden schichten, geen WW uitbouwen. Waarom dan wel spioneren?

Het is in alles onmogelijk om je tegenstander echt te irriteren, wat hoort bij de vredestijd, behalve door een zooi spionnen te sturen.

Het is gewoon vreemd dat dat wel kan tijdens de vredestijd. En in mijn ogen ook onwenselijk. Gewoon alle (vormen van) schermutselingen pauzeren tijdens een vredestijd is volgens mij de het hele gedachte achter een vredestijd.
 

DeletedUser23442

Gast
Omdat er geen gevecht plaatsvind zoals door Kroenuh aangegeven, dan vraag ik me wel af waarom ze die WW's dan er van tussen laten want daar vind ook geen gevecht plaats.
Waar haal je vandaan dat vredestijd enkel is dat er "geen gevecht mag plaatsvinden"?

Het idee is dat het spel op pauze gaat zodat iedereen ongestoord kerst kan vieren zonder aan grepo te hoeven denken. Dus niet bespioneerd kunnen worden hoort daar inderdaad ook bij
 

DeletedUser27183

Gast
Zolang ik grepo speel is dit altijd mogelijk geweest spionnen sturen tijdens de vredestijden
en nu moet dit plots worden veranderd?
Zie er echt het nut niet van in.
Dan moet je ook het bespreuken onmogelijk maken want je kan ook anderen tijdens de vredestijden positieve spreuken geven zoals bevolking en ga zo maar door. Veel spelers gebruiken juist deze tijd om weer aan te sterken.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou niet inzien waarom dit niet mag. Spioneren is geen gevechtshandeling dus valt niet onder de vredestijd.

Dit is altijd al zo geweest en ik zou niet inzien waarom dat dit plots moet veranderen.

Omdat vrede.

Amai, het zou echt niet mogen kunnen hoor lol, vind er een gevecht plaats? Ik dacht het niet dus moet het kunnen je brengt er geen schade aan de vijand toe.

Ik stel een nieuwe regel voor voor dit forum: mensen met niet meer spelinzicht dan een onrijpe mango mogen niet posten.

Omdat er geen gevecht plaatsvind zoals door Kroenuh aangegeven, dan vraag ik me wel af waarom ze die WW's dan er van tussen laten want daar vind ook geen gevecht plaats.

Je raakt kant noch wal.

Zolang ik grepo speel is dit altijd mogelijk geweest spionnen sturen tijdens de vredestijden
en nu moet dit plots worden veranderd?
Zie er echt het nut niet van in.
Dan moet je ook het bespreuken onmogelijk maken want je kan ook anderen tijdens de vredestijden positieve spreuken geven zoals bevolking en ga zo maar door. Veel spelers gebruiken juist deze tijd om weer aan te sterken.

Dat het mogelijk is, weten we. Anders zou niemand vragen om het te veranderen he. En ik vind dat in het kader van vredestijd positieve spreuken wel moeten kunnen, negatieve idd niet. Niet dat dat veel met het punt te maken heeft, want dat is dus al mooi in orde in het huidige systeem.
 
Bovenaan