• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vredestijd - spionnen

Armand0

Manticore
Hallo,

De vredestijd komt er weer aan, met als bedoeling om een paar dagen rust te hebben en wat gezellig te lallen (in-real en/of in-game)

Nu heb ik al een paar jaar één puntje van ergernis...tijdens de vredestijd kunnen er WEL gewoon spionnen verstuurd worden.

En omdat ik het altijd voor elkaar krijg om mensen in-game tegen het zere been te schoppen, zijn er regelmatig mensen die de spionnetjes ook met Kerst en Nieuwjaar lekker blijven sturen.

Ik krijg ze normaal net zo goed binnen, met aanvallen en spreuken erbij, maar volgens mij is dit niet de bedoeling van een vredestijd. Het bederft toch altijd een beetje de feestelijke gemoedstoestand, om een x-aantal van die rapporten te mogen ontvangen tijdens de vredestijd. Impopulair dat ik ben ;)

Kortom; zullen we de vredestijd niet gewoon goed waterdicht maken, en dus ook spioneren aan het lijstje onmogelijke acties toevoegen?

Fijne kerst allemaal!

P.s. Ik post dit heel bewust hier, en niet bij het ideeën-tabje.
 

DeletedUser26399

Gast
Ik wist niet dat dit ook niet kon, zou idd helemaal dicht mogen, stadsbescherming kan je trouwens ook als een negatieve spreuk beschouwen
 

DeletedUser6389

Gast
Over puntjes van ergernis gesproken. Ik vind vredestijd helemaal prima hoor. Maar ik vind de tijdstippen die gekozen zijn een beetje bijzonder.
Ik maak vandaag op Delos een opstand en wil een kolo sturen die op 24-12 rond een uur of 7 in de morgen aankomt. Dat kan dus niet omdat het binnen 24 uur voor vredestijd is...
Ik weet niet hoor, maar bij ons thuis is dat gewoon zaterdag.... Vervolgens kan ik op 2e kerstdag als ik volgevreten en lam van de nodige alcoholische versnaperingen geen pap meer kan zeggen wel de visite de deur uit kijken omdat ik vanaf 23 uur aanvallen kan verwachten.
Zeg dan gewoon dat vredestijd op 23-12 om 18 uur begint en trek het even door tot 27-12
Gelukkig heb ik vredestijd om de troepen weer op te bouwen die ik vandaag gesloopt heb om voor jan boterletter een opstand te maken.
 

DeletedUser26399

Gast
Dit komt doordat dit in België anders is daar wordt vandaag(de 24ste) meestal gevierd 's avonds en de 25ste ook wel overdag, maar niet meer laat 's avonds dus voor ons is die wel goed. Dat is dus zo'n beetje het grote probleem, we liggen in dezelfde tijdszone en spreken dezelfde taal, dus INNO maakt er een server van, of ja, gooit Vlaanderen in de Nederlandse server, probleem opgelost denken ze. Wat ook zo is tot het Kerstmis is, dan hebben we verschillende tradities en vieren de Nederlanders langer.
 

DeletedUser6389

Gast
Ik vind het een fantastisch verhaal. En INNO bedenkt dan dat onze zuiderburen de 25e zo hard feest vieren dat ze de 26e tot 23 uur uit moeten slapen? Volgens mij is het niet veel moeilijker dan een variabele in het spel aanpassen. Voor een spel dat vele bugfixes per jaar kent moet dit toch een kleinigheid zijn om tegemoet te komen aan de wens van vele klanten.
Maar ook al zou dat onmogelijk zijn dan klopt het verhaal in de aankondiging gewoon niet. Vredestijd begint om 18 uur staat vermeld, ik heb nog steeds een opstand lopen die nog 8 uur duurt, maar ik kan geen kolo parkeren.
 

DeletedUser26399

Gast
De 24u voor een vredestijd kan je ook geen koo sturen dus de kolo's moeten voor 23/12 om 18u aankomen
 

DeletedUser6389

Gast
Dus zou het vanaf dat moment vredestijd moeten heten en zou dat ook vermeld moeten worden in de aankondiging. Ik vind het trouwens heel vreemd dat er we vooraf 24 uur voor gezet kan worden, maar niet een paar uurtjes achteraf. Of beledig ik nu nog NL sprekende mensen in nog een ander land die de 23e al kerst beginnen te vieren?
 

Armand0

Manticore
Persoonlijk heb ik ook liever wat meer uur erna, dan ervoor. Met een nog half zatte kop van die vlak na de vredestijd getimede kolo's moeten verdedigen is niet fijn.

De "roes" (of bolle buik) eruit slapen doe ik altijd NA het feest, en niet erVOOR. Dus ben het met je eens dat de timing wat onlogisch is.

Maar voorop staan voor mij toch echt die spionnen. Het gebeurt gewoon dat mensen tijdens de vredestijd toch nog net even hun tegenstander moeten irriteren met 1000en rapporten. En al is het er maar 1, het moet in een vredestijd gewoon niet kunnen. Strookt niet echt met de kerst-/nieuwjaarsgedachte.
 

DeletedUser6389

Gast
Ik ben het ook met jou eens, vandaar dat ik ervoor koos jouw onderwerp "aan te vullen".
Ik wens verder iedereen een fijne en rapportloze kerst en vrete op aarde en in de mensen een welbeklagen ehhh ik bedoel vrede op aarde en in de mensen een welbehagen. :D
 

DeletedUser27183

Gast
ook spreuken kan je gooien op de steden
het gaat alleen om het daadwerkelijke aanvallen dat is tijdens vredestijden onmogelijk
stichten en bespreuken en spionnen sturen is altijd mogelijk geweest tijdens vredestijden
 

DeletedUser25975

Gast
Denk niet dat AB mogelijk is, pest en illusie is ook niet mogelijk. Negatieve spreuken kunnen niet meer ingezet worden denk ik
 

DeletedUser10470

Gast
Alle negatieve spreuken kunnen inderdaad niet worden ingezet. Dit zijn schicht, plaag, aardbeving en illusie.
 

DeletedUser27183

Gast
Denk het niet, heb ik gezegd om welke spreuken het ging? Ik zie nergens wat staan om welke spreuken het gaat.
ik heb gezegd bespreuken van steden is mogelijk
en dat klopt nog steeds want je kan wel tevredenheid en roep geven.

Dus eerst beter lezen kerel voor je hier loopt te schreeuwen
 

DeletedUser27417

Gast
Denk het niet, heb ik gezegd om welke spreuken het ging? Ik zie nergens wat staan om welke spreuken het gaat.
ik heb gezegd bespreuken van steden is mogelijk
en dat klopt nog steeds want je kan wel tevredenheid en roep geven.

Dus eerst beter lezen kerel voor je hier loopt te schreeuwen

Beter lezen, terwijl jij niet duidelijk bent in je antwoorden. Volgens mij kan hij niet ruiken of jij nou een aardbeving bedoelt of een tevredenheid, het zou wat anders geweest zijn als je dit meteen had neer gezet in je ''antwoord''.

Liefs, Een grote fan en vriend van jou.
 

DeletedUser17549

Gast
inderdaad vredestijd zou je alleen maar mogen bouwen en niet 3000 spionnen mogen sturen cq ontvangen wordt er doodziek van , als je zulke dingen doet dan ben je niet goed bij je hoofd en heb je geen respect voor de vredestijd
 

DeletedUser27417

Gast
inderdaad vredestijd zou je alleen maar mogen bouwen en niet 3000 spionnen mogen sturen cq ontvangen wordt er doodziek van , als je zulke dingen doet dan ben je niet goed bij je hoofd en heb je geen respect voor de vredestijd


Als het mogelijk is maak je er gebruik van (duh..) heeft niks met respect te maken. In dit geval is inno niet goed bij hun hoofd, aangezien zij het toe laten.
 

Armand0

Manticore
Als het mogelijk is maak je er gebruik van (duh..) heeft niks met respect te maken. In dit geval is inno niet goed bij hun hoofd, aangezien zij het toe laten.

Je hebt wel een punt, maar toch getuigt het niet van heel veel respect richting je tegenstanders om het te doen. Maar het is idd de verantwoordelijkheid van Inno om dit op te lossen.

Beetje duimen dat de modjes dit zien en meenemen naar een volgende team-bespreking.
 
Bovenaan