• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vredestijd.

DeletedUser

Gast
Je moet het zien als 2 grote onbreekbare ringen die om de tijd en data getrokken worden.

1. Van 24 december 2012 - 18:00 uur tot 26 december 2012 - 23:00 uur geldt de vredestijd.
Alle commando's die een ander kwaad kan doen binnen de vredestijd worden bezoekjes.

2. 24 uur dáárvoor, dus vanaf 23 december 18:00 uur kunnen er geen kolonisaties meer gedaan worden.
Dit betekent dat, ookal stuur je de kolonisatie eerder, deze aankomt binnen de 24 uur voorafgaand aan de vredestijd waarin geen kolonisatie plaats kon vinden. Vandaar worden ook deze geweigerd.

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is.

Het ligt aan de servertijd, die is genomen van de "engelse"???? server, maar wij gebruiken computer tijd, want die is hetzelfde als de grepo tijd.

Er zit dus precies 4 uur verschil in.
 

DeletedUser19661

Gast
op de nieuwsbrief staat wel wanneer de vredestijd ingaat maar ik ik zie nergens staan wanneer het eindigt
is er ook vredestijd met oud en nieuw???
 

DeletedUser11821

Gast
op de nieuwsbrief staat wel wanneer de vredestijd ingaat maar ik ik zie nergens staan wanneer het eindigt
is er ook vredestijd met oud en nieuw???

Eindigt op woensdag 23 uur dacht ik, en ja, dan is er ook een vredestijd.
 

DeletedUser

Gast
Hoe kan het in hemelsnaam mogelijk zijn dat je niet kan aanvallen met een kolo gedurende vredestijd maar er ontstaan gedurende die vredestijd wel spooksteden?

Deze steden worden wel automatisch kleiner qua punten. Dit is in mijn ogen spelbederf ... ik ben bezig een speler intern over te nemen en zie ineens dat het spooksteden zijn geworden en ook al 1000 punten kleiner zijn geworden en dat zuller er dus nog een paar honderd minder zijn als ik ze wel kan en mag aanvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19928

Gast
Goh vredestijd, maar als ik inlog om 12.00uur vandaag is er 3x een aardbeving op mij ingezet..??
Ik vind dat dit niet moet kunnen, je mag niet aanvallen maar als er een spreuk tegen je word gebruikt is dit toch ook een aanval?
Graag hoor ik hoe de ontwikkelaars dit gaan verklaren.
Mvg Desmania
 

DeletedUser

Gast
ik ving de roddel op dat door servertijden je al rond 19.00 aangevallen kunt worden ipv 23.00. Daardoor zou de vredestijd ook al eerder ingegaan zijn.
Klopt dit?
 

DeletedUser

Gast
Gevonden op het ENGELSE AF, stuk duidelijker,
URL: http://forum.en.grepolis.com/showthread.php?41354-Holiday-Peacetime-2012
-------------------------------------------------------------------
Hello players and forum goers,

The gods of Grepolis have decreed all its citizens must take time away from the battlefields, to spend time with their loved ones over the holiday season. So sheathe your sword, prop your shield up by the door, and warm yourself by the fire, as the holiday peacetime commences.

The peacetime dates this year will be the following:

Holiday peace time:
December 24th 2012 at 18:00 until December 26th 2012 at 23:00;

New year peace time:
December 31 2012 at 12:00 until January 1st 2013 at 18:00

All times are in GMT + 1, server time.

Peace time rules:

24 hours before the peacetime, it will not be possible to send a Colony Ship (both conquest and revolt systems);
To clarify this rule, it will not be possible to land a Colony Ship, or infact send one after 18:00 December 23rd, or after 12:00 December 30th
During peace time, ongoing attacks will only visit their targets and sending new attacks is not possible;
Any attack due to land after the peacetime begins will turn back on arrival
It will not be possible to send attacks during peacetime, even if they land outside of the peacetime.
All interactions with the world wonders are blocked;
Resources - players can send resources but if peacetime is active upon the resource arrival time , they are given back to the origin town instead of being added to the wonder. This is similar to attacks
Expansion: Expanding a wonder during peacetime is not allowed(WW lvl1 >WW lvl 2).



We wish you happy holidays and a happy new year!

Sincerely,

The Grepolis Team

This information is subject to change
 

DeletedUser

Gast
Ik kan op chi nog steeds niet aanvallen...
Ben alleen via mobiel online. Maar net via laptop kon t ook niet.
Sorry als ik me vergis: maar het was tot 22:00 uur toch ?!

Edit: het was idd 23:00 uur. Sorry...
Op omikron kon ik al wel aanvallen.
Had ik daar gewoon mazzel ofzo :)

Verwijder deze opmerking maar als ie meer gemaakt is. Dat kan ik nu alleen even niet zien...
Hoop dat ik zo weer kan aanvallen!

Bvd, greg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9104

Gast
Nee, lijkt mij niet als je geen kolo kunt versturen en ik meen dat ik dat een keer geprobeerd heb en dat toen niet lukte..
 
Bovenaan