• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vrijdag de 13de - Parijs

DeletedUser25006

Gast
- Op dit moment 39 vastgestelde doden
- Meer dan 60 gewonden
- Een bloedbad in het concertgebouw waar eerder nog een gijzeling was
- Ongeveer 100 doden of meer geteld in concertgebouw
- Noodsituatie verkondigd in heel Frankrijk
- Landsgrenzen van Frankrijk dicht
- 5 metrostations en het busverkeer plat
- explosies in de nabijheid van het voetbalstadion
- schietpartijen in kroegen
- leger politie en een crisisteam ingezet
- Twitterberichten met smeekbedes van mensen die gegijzeld worden in het concertgebouw
- Momenteel een schatting van 140 vastgestelde doden

Slechts een greep uit de vele verschrikkelijke gebeurtenissen op vrijdag de 13de in Parijs. Een 2de vreselijke gebeurtenis in Parijs na de aanslag op Charlie Hebdo in januari dit jaar. Het is vreselijk wat er gebeurt is op vrijdag de 13de in Parijs.

Mijn steun gaat uit naar alle slachtoffers, familieleden, vrienden en kennissen van mensen die betrokken zijn bij deze aanslagen..

pray.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Om hoeveel doden gaat het nu? 39 of 100 of zelfs nog meer?

Daarnaast is het Charlie Hebdo. Daarnaast vraag ik me af waarom je zoveel waarde hecht aan dat het vrijdag de 13e is. Dat is niet nodig en slaat nergens op. Of ga je de volgende vrijdag de 13e (in mei) uit angst voor dit soort dingen thuiszitten?
 

DeletedUser

Gast
Wel, bidden wil ik niet, maar mijn steun gaat ook zeker naar hun uit...

Daarnaast vraag ik me af waarom je zoveel waarde hecht aan dat het vrijdag de 13e is. Dat is niet nodig en slaat nergens op. Of ga je de volgende vrijdag de 13e (in mei) uit angst voor dit soort dingen thuiszitten?

Dat komt sws in de sensatiepers te staan btw :p
 

DeletedUser25006

Gast
Om hoeveel doden gaat het nu? 39 of 100 of zelfs nog meer?

Daarnaast is het Charlie Hebdo. Daarnaast vraag ik me af waarom je zoveel waarde hecht aan dat het vrijdag de 13e is. Dat is niet nodig en slaat nergens op. Of ga je de volgende vrijdag de 13e (in mei) uit angst voor dit soort dingen thuiszitten?

- Het gaat om rond de 140 doden momenteel
- Heb 'Hebdo' aangepast
- Ik kijk nu veel naar het nieuws, waar zij het vrijdag de 13de noemen, noem ik dat ook zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Mwah, ik vind het "oeh, het is vrijdag de 13e" echt iets om er nog meer sensatie aan te geven. Alsof het op een willekeurige andere dag minder erg was geweest.

For the record, ik leef zeker mee met de nabestaande van de slachtoffers, maar ik vind niet dat de emotie achter zoiets je blik op de realiteit moet vertroebelen. Daarom dat ik ook kritisch blijf.
 

DeletedUser25006

Gast
Er is ook zeker niets mis met een Kritische blik, en natuurlijk is het een stukje sensatie wat er achter zit, maar het blijft helaas wel een feit.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb zo het gevoel dat dit toch wel wat effect gaat hebben op het buitenlandse en binnenlandse beleid ivm IS
Natuurlijk gaat ook mijn steun uit naar de getroffenen en hun familie
Meer dan 100 doden is geconfirmed, ze riepen dat het de schuld was van de franse interventie in syrie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23628

Gast
het is verschrikkelijk.. en nu waarschuwt IS al voor nog meer aanslagen.
 

DeletedUser20232

Gast
Heel ernstig wat er gebeurd is!
Mijn steun naar alle slachtoffers, gewonden, familieleden, vrienden,...!
#PeaceForParis
#NotAfraid
 

DeletedUser

Gast
En dan indirect nog meer mensen laten sterven?
Snap je punt, maar denk dat Remon het in de eerste plaats heeft over mensen die terug willen keren en 'verkeerd' aan IS gelinkt zijn en al trek je het breder moeten de grenzen zeker dicht. Ook voor vluchtelingen, ja.

Mijn steun gaat ook uit naar slachtoffers, familie,...
Vreselijk en dan te bedenken dat dit volgens velen pas het begin is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Afschuwelijk! Misschien toch eens tijd die grenzen te sluiten??

Een betere oplossing is om te stoppen met het financieren, trainen er bewapenen van ISIS. Dan dooft dat vuurtje zo.

Het is beter om achter Rusland, Iran en Assad van Syrië te gaan staan. Zij vechten namelijk wel tegen ISIS. Het enige wat onze westerse leiders doen is die landen juist tegenwerken. Wat dat betreft is Hollande zelf verantwoordelijk voor deze slachting. Hij stond altijd vol achter het salafistische tuig, ook wel gematigde rebellen genoemd in onze media, en heeft zelf de wapens geleverd.

Everybody's worried about stopping terrorism. Well, there's a really easy way: stop participating in it.
Noam Chomsky
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Een betere oplossing is om te stoppen met het financieren, trainen er bewapenen van ISIS. Dan dooft dat vuurtje zo.

Het is beter om achter Rusland, Iran en Assad van Syrië te gaan staan. Zij vechten namelijk wel tegen ISIS. Het enige wat onze westerse leiders doen is die landen juist tegenwerken. Wat dat betreft is Hollande zelf verantwoordelijk voor deze slachting. Hij stond altijd vol achter het salafistische tuig, ook wel gematigde rebellen genoemd in onze media, en heeft zelf de wapens geleverd.

Everybody's worried about stopping terrorism. Well, there's a really easy way: stop participating in it.
Noam Chomsky

Jezus man kan je nu eens normaal doen
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Of je het nu pure bullshit en onrespectvol vindt of niet, het is gewoon een stuk duidelijker als je dat er in een keer bijzet en ik het er niet uit moet gaan sleuren.

Ik heb geen idee hoeverre wat FlowerValley zegt klopt en effectief waar zou zijn. Maar het klopt in vrij veel opzichten wel. Het Westen en Amerika zijn inderdaad niet met volle kracht tegen IS aan het vechten, gezien zij ook tegen de regering zijn. De beste manier om van IS af te geraken is wellicht om achter Assad te gaan staan. Maar gezien hij niet zo democratisch/Westersgezind is, steunen ze hem uiteraard niet. Het is wat afwegen van de twee kwaden. Ik heb geen idee of het 'beter' zou zijn om ons achter Assad te staan, maar het zou wellicht sneller komaf maken met IS. Of het Westen/Amerika effectief wapens zou geven en IS zou trainen ben ik niet zo zeker over, maar hij heeft een punt dat we niet 'helemaal' tegenover IS staan.
 

DeletedUser

Gast
We kunnen moeilijk grondgroepen sturen he, dan gaan er nog meer mensen dood. En een dictator steunen nou dat doet amerika misschien graag maar ik zou dat liever niet doen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
We kunnen moeilijk grondgroepen sturen he, dan gaan er nog meer mensen dood. En een dictator steunen nou dat doet amerika misschien graag maar ik zou dat liever niet doen.

Amerika steunt Assad niet hoor x)
Verder is dat het punt net, wat Flower wilt duidelijk maken. Door de dictator te steunen, zou je IS zwaarder kunnen treffen. Maar dat wilt men dan weer niet, dus dan lijkt het me cru om al zijn woorden als bullshit af te doen, gezien ze gedeeltelijk wel kloppen hoor.
 
Bovenaan