• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vrije inwoners

DeletedUser

Gast
Hallo,
Kan iemand een duidelijk antwoord geven op de vraag: hoe breid ik mijn leger uit als ik geen vrije inwoners meer heb? Als alle gebouwen hun max uitbreidingslevel hebben bereikt, heeft men x-aantal inwoners over om troepen mee te maken. Kan dit aantal verhoogd worden? Ploeg en badhuis zijn al gemaakt voor de extra inwoners. Als ik troepen verlies in een gevecht, krijg ik die terug als vrije inwoners, maar hierdoor verhoogt mijn aantal vrije inwoners niet. Met deze nieuwe inwoners kan ik toch maar terug hetzelfde leger maken als hiervoor?? Voor het sneuvelen van troepen krijg je toch geen "extra" vrije inwoners?? Met 100 vrije inwoners kan ik 100 zwaardvechters maken, of 25 strijdwagens bv. Als nu die 100 zv of die 25 sw sneuvelen, kan ik met die nieuwe bewoners toch maar max terug 100 zv of 25 sw maken?????? Of krijg ik voor 1 zv meerdere inwoners dan die ene wat hij mij gekost heeft???? Graag reactie, en alvast bedankt.
 

DeletedUser15593

Gast
Je krijgt niks extra als je troepen sterven wat je maakt blijft hetzelfde.
Bijv. 100 zwaarvechters als die sneuvelen kan je max. weer 100 zwaarvechters maken.
 

DeletedUser

Gast
Hallo,
Kan iemand een duidelijk antwoord geven op de vraag: hoe breid ik mijn leger uit als ik geen vrije inwoners meer heb? Als alle gebouwen hun max uitbreidingslevel hebben bereikt, heeft men x-aantal inwoners over om troepen mee te maken. Kan dit aantal verhoogd worden? Ploeg en badhuis zijn al gemaakt voor de extra inwoners. Als ik troepen verlies in een gevecht, krijg ik die terug als vrije inwoners, maar hierdoor verhoogt mijn aantal vrije inwoners niet. Met deze nieuwe inwoners kan ik toch maar terug hetzelfde leger maken als hiervoor?? Voor het sneuvelen van troepen krijg je toch geen "extra" vrije inwoners?? Met 100 vrije inwoners kan ik 100 zwaardvechters maken, of 25 strijdwagens bv. Als nu die 100 zv of die 25 sw sneuvelen, kan ik met die nieuwe bewoners toch maar max terug 100 zv of 25 sw maken?????? Of krijg ik voor 1 zv meerdere inwoners dan die ene wat hij mij gekost heeft???? Graag reactie, en alvast bedankt.

In grepolis kunt u niet oneindig het inwoners aantal uitbrijden, waardoor het leger per polis maar een bepaalde grote kan hebben. U kunt uw leger nog wel uitbreiden door gebouwen af te breken. Veel spelers breken hiervoor hun senaat af als alles is gebouwd, maar eigenlijk kunt u ook alles afbreken behalve het badhuis en boerderij als u een maximaal groot leger wilt hebben. Senaat kunt u volgens mij echter slechts tot niveau 9 afbreken omdat niveau 10 vereist is om gebouwen af te breken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15593

Gast
In grepolis kunt u niet oneindig je inwoners aantal uitbrijden, waardoor het leger per polis maar een bepaalde grote kan hebben. U kunt uw leger nog wel uitbreiden door gebouwen af te breken. Veel spelers breken hiervoor hun senaat af als alles is gebouwd, maar eigenlijk kunt u ook alles afbreken behalve je badhuis en boerderij(als u een maximaal groot leger wilt hebben). Senaat kunt u volgens mij echter slechts tot niveau 9 afbreken omdat je niveau 10 nodig hebt om gebouwen af te breken.

Geen slim idee omdat als je je troepen kwijt bent je ze weer moet opbouwen en als je alles sloopt gaat dat moeilijk.
Je grot slopen is ook geen slim idee tenminste als je niet wilt dat iedereen zo naar binnen kan gluren.
 

DeletedUser

Gast
Geen slim idee omdat als je je troepen kwijt bent je ze weer moet opbouwen en als je alles sloopt gaat dat moeilijk.
Je grot slopen is ook geen slim idee tenminste als je niet wilt dat iedereen zo naar binnen kan gluren.

Alles slopen is inderdaad niet slim.
Echter is het wel grappig om zo een maximaal groot leger te maken (met enkel vuurschepen bijvoorbeeld) als iemand bijvoorbeeld toch al ca. 100 steden of meer heeft en alle ww's al zijn gebouwd. Dan is de wereld vaak toch redelijk inactief doordat het eindspel al gespeeld is en dan wordt er door de meeste top spelers ook niet meer gekeken wat het efficiëntste is.
 

DeletedUser11561

Gast
ik heb 3 steden met 317 vuurschepen per stuk. dat zijn de meest gesloopte steden die ik heb.
geen muur, geen tempel, markt of toren. en zeer kleine mijnen. die steden doen rond de 5000 punten. omdat ze zo klein zijn wil niemand ze hebben, ze worden nooit aangevallen, dus heb ik geen muur of toren nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16395

Gast
ik heb 3 steden met 317 vuurschepen per stuk. dat zijn de meest gesloopte steden die ik heb.
geen muur, geen tempel, markt of toren. en zeer kleine mijnen. die steden doen rond de 5000 punten. omdat ze zo klein zijn wil niemand ze hebben, ze worden nooit aangevallen, dus heb ik geen muur of toren nodig.

Nou je zal daar vast wel ooit een keer aangevallen worden ;)
 

DeletedUser

Gast
Het zou wel handig zijn als we extra inwoners zouden kunnen krijg.

BV als je boeren dorp een bepaalde grote heeft, dat je per uur 1 of meerdere inwoners erbij zou krijgen.

BV
lvl 10 1 inwoner p/u.
lvl 11 2 inwoners p/u
lvl 12 4 inwoners p/u

Enz, enz

Ton
 

DeletedUser

Gast
Het zou wel handig zijn als we extra inwoners zouden kunnen krijg.

BV als je boeren dorp een bepaalde grote heeft, dat je per uur 1 of meerdere inwoners erbij zou krijgen.

BV
lvl 10 1 inwoner p/u.
lvl 11 2 inwoners p/u
lvl 12 4 inwoners p/u

Enz, enz

Ton
Dit zou je beter kunnen posten in het ideeënforum. Maar volgens mij is dit geen goed idee, want dan kan je té grote legers creëren volgens mij. Hoeveel inwoners zou je per uur krijgen op niveau 40? Zelfs als dit "maar" 100 zijn, heb je op een dag 2400 inwoners erbij; dat wil zeggen: 240 vuurschepen. Als je een jaartje speelt, zou je dus plaats hebben voor 87.600 vuurschepen? WOW :D
 

DeletedUser12160

Gast
Dit zou je beter kunnen posten in het ideeënforum. Maar volgens mij is dit geen goed idee, want dan kan je té grote legers creëren volgens mij. Hoeveel inwoners zou je per uur krijgen op niveau 40? Zelfs als dit "maar" 100 zijn, heb je op een dag 2400 inwoners erbij; dat wil zeggen: 240 vuurschepen. Als je een jaartje speelt, zou je dus plaats hebben voor 87.600 vuurschepen? WOW :D

Per stad dan hè :p
 
Bovenaan