• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

vuurballen

ik zag dit in de film troy (ook griekenland dus) waar ze vuurballen op de vijand afrolden, zou dit geen toegevoegde waarde kunnen zijn voor het spel?
ze maken veel schade bij de vijand en slaan bressen in de linies, enig nadeel zou zijn dat je boogschutters mee moet sturen.
 

Bijlagen

  • vuurbal.jpg
    vuurbal.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 30

waaiboom1665

Slingeraar
Ik snap dat je het idee nog niet tot in detaill hebt uitgewerkt. maar even een paar korte vraagjes.

is dit niet een vergelijkbaar effect als steenhagel?
Vanwaar moeten de boogschutters mee?
hebben de vlammen ook effect op houten schepen?

Ik heb ook iets met vuurballen gezien in de film new kids Turbo. Echter denk ik niet dat dit makkelijk te verwerken is in grepolis.
 
nee het heeft met vuur te maken, steenhagel heeft een ander effect
de boogschutters moeten het gras in de brand steken en daar rollen dan de ballen doorheen
zou eventueel met katapulten naar schepen afgevuurd kunnen worden, denk ook niet dat het haalbaar is maar niet geschoten is altijd mis toch?
 

Egelman

Boogschutter
ik zag dit in de film troy (ook griekenland dus) waar ze vuurballen op de vijand afrolden, zou dit geen toegevoegde waarde kunnen zijn voor het spel?
ze maken veel schade bij de vijand en slaan bressen in de linies, enig nadeel zou zijn dat je boogschutters mee moet sturen.
leuk idee, ben altijd voor nieuwe toevoeginen aan het spel. Los daarvan is het wel belangrijk om te weten dat de film "Troy", net als veel andere films over de oudeid trouwens, gigantisch veel historische fouten bevat. Ik ben niet 100% zeker of dat hierop toepasselijk is maar vuurballen rollen naar de vrijand lijkt me toch vrij sterk dat ze dat toen deden?
 

LordMalik

Slingeraar
Misschien is dit toepasbaar maar dan met extra functionaliteit voor afstandswapens zoals slingers en katapulten. Dat je verschillende ammo kan maken die ze gebruiken en die dan kan gebruiken voor dingen.

En dit hoeft niet alleen maar met afstandwapens. Maar bijvoorbeeld slag en stootwapens. Verschillende soorten zwaarden en speerpunten.

Zal wel een nieuw soort vechten brengen naar Grepo
 
Bovenaan