• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wachttijd bonussen

DeletedUser21354

Gast
Hoihoi,

Ik kwam in het spel een soort fenomeen tegen dat niet de bedoeling kan zijn (lijkt mij). Het gaat over de tempelbonussen die allianties nu hebben.

Probleem
Met de tempelbonussen heb je nu dat mensen tussen allianties kunnen switchen om zoveel mogelijk gebruik te maken van de tempelbonussen.
Dus stel ik zit in Alliantie B, maar ik wil voor een aantal aanvallen gebruik maken van de goede tempelbonussen van Alliantie A, dan switch ik even naar die alliantie om voor een paar uur gebruik te maken van die bonussen, om vervolgens weer terug naar mijn gebruikelijke alliantie B te gaan.

Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn. Aangezien hierdoor een tempelbonus nu niet meer alleen voor de alliantie is die de tempel pakt, maar ook voor alle bondgenoten in principe omdat die makkelijk eventjes snel over kunnen stappen als ze het nodig hebben.

Oplossing
Om dit te voorkomen zou Grepolis het tempelbonussysteem kunnen aanpassen door de eerste 24 of 48 uur dat iemand in een alliantie zit, de bonus op inactief te laten. Pas na dit termijn wordt de bonus pas actief. Hierdoor voorkom je dat iedereen snel overstapt tussen allianties voor de bonussen, want als je overstapt raak je je bonussen kwijt voor 24 of 48 uur.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:

zebia

Winnaar Bingo 2018
Het is gwn een goede tactiek. Er is niks mee, je kunt het zelf ook gebruiken deze tactiek.

Komt zeker omdat die alliantie een goede en sterke leiding hebben die weten wat het beste is idd.

Michiel heeft hier 100% gelijk. Wij hadden dit idee ook in eerste instantie maar hebben er voor gekozen dit niet te doen. Nu onze tegenstander hier wel voor heeft gekozen (alle bovenstaande personen die reageren) moeten wij dit om bij te blijven ook doen (actie reactie). Nu boeit dit voor ons niet veel, tis een questie van tempels over zetten en een paar nieuwe pakken. Kost ons ook max een weekje.

Maar wat hierboven staat klopt. Grote alli’s pakken hier te veel tempels en worden overpowerd vergeleken de rest. Alle mensen die hierboven reageren dat het gewoon een “Taktiek” is en gewoon moet blijven roepen dit alleen uit eigenbelang.

Laat ik het voor jullie ff omdraaien dat zodat ook jullie snappen dat dit zo eigenlijk niet kan. Stel wij pakken bv poseidon met grote tempels. Dan krijgen we vs met een extra vuurkracht van 57%. Nu leggen jullie tijdens olympus een kolo in olympus.

Vervolgens gaat hier heel de wereld op varen natuurlijk om jullie er kolo er uit te knallen. Ik kan dan elke speler op de hele wereld voor 5 sec die 57% vs bonus geven. Dan heb je dus plots een paar honderd spelers met een 57% vs bonus.

Is dit dan nogsteeds een leuke taktiek????? Of is dan jullie plezier er wel af?

Tuurlijk is het slim om te doen, maar het moet wel leuk blijven en in mijn ogen is de cooldown van bv 2 dagen een goede optie
Daarnaast stacken wij nu alle tempels waardoor kleine groepe geen kans krijgen en wij vergrote onze voorsprong alleen maar op andere.

Daarnaast is het leuker om er echt over na te denken welke tempels nuttig zijn en hier een goede ballans in te vinden ipv alles stacken wat we nu doen.

Laatst bewerkt:

zebia

Winnaar Bingo 2018
Jep een goede balans vinden maar er moet ook wel een deel van de tempelbonus naar bondgenoot kunnen gaan. Wel afhankelijk hoe groot de alliantie is bijvoorbeeld 100.000 punten alliantie krijgt meer dan een van 50.000 zodat kleinere allianties niet te veel bonus mee krijgen.

Misschien dat iemand hier een goed idee moet erover verzinnen voor alle partijen.

Michiel heeft hier 100% gelijk. Wij hadden dit idee ook in eerste instantie maar hebben er voor gekozen dit niet te doen. Nu onze tegenstander hier wel voor heeft gekozen (alle bovenstaande personen die reageren) moeten wij dit om bij te blijven ook doen (actie reactie). Nu boeit dit voor ons niet veel, tis een questie van tempels over zetten en een paar nieuwe pakken. Kost ons ook max een weekje.
Redemption bestaat langer dan Pesto, dus niet helemaal waar, behalve dat pesto (vooralsnog) beter is vormgegeven. Het staat je vrij om actie reactie te doen natuurlijk, zo hebben wij ook al het plan opgevat om alle top 100 spelers die nog niet bij ons te zitten een leuk berichtje te doen met de vraag of ze ons alsjeblieft willen joinen. Dan kicken we gewoon onze onderste 10-15 spelers om ruimte te maken!

Los van onze persoonlijke sores op Taranto is het natuurlijk evident dat het Olympus eindspel nog beter gebalanceerd moet worden. Mijn voornaamste aandachtspunten:
- Verdediging van neutrale tempels. Het slaat nergens op hoeveel GP het aanvallen van een tempel oplevert. Het veroveren van een tempel zou wat moeten kosten ipv opleveren, maar dat is niet het geval met een verdediging zonder muur en met VS.
- Verdediging van veroverde tempels. Het slaat nergens op dat je precies kan zien met hoeveel een tegenstander aanvalt. In combinatie met het feit dat de verdedigende alliantie onbeperkt kan spreuken is het veroveren van andermans tempels bijna onmogelijk.
Dit soort punten zullen een keer integraal moeten worden opgepakt voor een nieuwe wereld.

De cooldown is leuk bedacht, maar in elk eindspel vinden er verschuivingen tussen allianties/spelers plaats. Daar valt best wat over op te merken, maar ik vind onze tactiek (1 groep, 2 allianties, 24 tempels) in ieder geval voor meer uitdaging op een wereld zorgen dan de (veel toegepaste) tactiek waarbij men constant probeert (en daar kennelijk in slaagt) om de grootste spelers van andere allianties los te weken. Maar ik sta daar natuurlijk niet helemaal neutraal in!

Redemption bestaat langer dan Pesto, dus niet helemaal waar, behalve dat pesto (vooralsnog) beter is vormgegeven. Het staat je vrij om actie reactie te doen natuurlijk, zo hebben wij ook al het plan opgevat om alle top 100 spelers die nog niet bij ons te zitten een leuk berichtje te doen met de vraag of ze ons alsjeblieft willen joinen. Dan kicken we gewoon onze onderste 10-15 spelers om ruimte te maken!

Los van onze persoonlijke sores op Taranto is het natuurlijk evident dat het Olympus eindspel nog beter gebalanceerd moet worden. Mijn voornaamste aandachtspunten:

- Verdediging van neutrale tempels. Het slaat nergens op hoeveel GP het aanvallen van een tempel oplevert. Het veroveren van een tempel zou wat moeten kosten ipv opleveren, maar dat is niet het geval met een verdediging zonder muur en met VS.

- Verdediging van veroverde tempels. Het slaat nergens op dat je precies kan zien met hoeveel een tegenstander aanvalt. In combinatie met het feit dat de verdedigende alliantie onbeperkt kan spreuken is het veroveren van andermans tempels bijna onmogelijk.

Dit soort punten zullen een keer integraal moeten worden opgepakt voor een nieuwe wereld.

De cooldown is leuk bedacht, maar in elk eindspel vinden er verschuivingen tussen allianties/spelers plaats. Daar valt best wat over op te merken, maar ik vind onze tactiek (1 groep, 2 allianties, 24 tempels) in ieder geval voor meer uitdaging op een wereld zorgen dan de (veel toegepaste) tactiek waarbij men constant probeert (en daar kennelijk in slaagt) om de grootste spelers van andere allianties los te weken. Maar ik sta daar natuurlijk niet helemaal neutraal in!

Klopt maar redemtion was eerst zelfstandig en niet als tempel wing, maar dit doet er niet toe. Ik probeerde alleen een situatie te schetsen omdat bovenstaande spelers alleen kijken uit eigen belang en daarom zeggen dat een cool down niks is.

Maar indd, tempels vegen levert te veel gp op. Je hebt weinig tot geen interactie met je tegenstanders omdat iedereen de zelfde tactiek hanteert. Opbouwen en tempels knallen.

Laat me ff duidelijk zijn, het maakt mij echt niet uit dat jullie een wing hebben hoor, totaal niet. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor kleinere alli’s kloten is. Het gat tussen de top en alles wat daar net onder zit wordt hierdoor gewoon snel groter.

Eens met een cooldown van 48 uur. Om de simpele reden dat we nu in de praktijk zien dat er constant overgestapt wordt (en niet onderling in een alliantie van wing naar wing, maar door een andere alliantie) om hen een abnormale bonus te geven. Zo krijgen de grootbezitters van de tempels een veel te grote invloed in de hele spelwereld.
Van mij mag er best een update komen dat een 1 zusteralliantie toelaat, waaronder er onbeperkt geswitcht mag worden, maar dat simpelweg iedereen die jullie goed gezind is nu van de bonussen kan gebruik maken verderft het spel nogal.

Snap natuurlijk alle commentaren hierboven die hier geen probleem in zien, zij zijn degene die er van profiteren. Blij dat Paralyzed wel het probleem inziet voor de kleinere spelers :p

zebia

Winnaar Bingo 2018
Die kleinere allianties vragen ook weleens om hulp aan grotere allianties. Dus waarom zou een grote alliantie een kleinere alliantie niet mogen helpen? of is dat verkeerd? Betekent dit dat we de kleinere allianties aan hun lot over moeten laten?
Er werd eerder iets van een mentor in spelwerelden hier op forum gezet (volgens mij staat het er nog ergens). Dat is exact wat Elan en Rebels doen, maar dan voor een hele kleinere alliantie om zo vooruit te helpen en nog te genieten van deze wereld.

Erover klagen heeft geen zin, je hebt je eigen spel in je hand. Als anderen beter spelen dan jou moet je er niet over gaan klagen.

Je hebt je eigen spel niet meer in de hand, als je als kleine alliantie een andere kleine alliantie niet meer kan aanvallen omdat ze dan ineens een hoop tempelbonussen cadeau krijgen. Als de Rebels een overname zouden doen op een kleine alliantie, snap ik je punt heel goed, maar nu wordt de balans tussen kleine allianties helemaal overhoop gehaald.

Heeft helemaal niks te maken met beter spelen hoor.

Laatst bewerkt:

zebia

Winnaar Bingo 2018
Die tempelbonussen krijgen ze niet kado, is gwn een goeie samenwerking. Of is samenwerken verboden? Je hebt ten alle tijden je eigen spel in eigen hand. Je moet zelf naar oplossingen zoeken ingame.

Jawel heeft met beter spelen te maken. Je kunt zelf ook samenwerken met een grote alliantie als Rebels of Elan voor bonussen te krijgen als je hun gwn even een berichtje stuurt mag ik even de tempelbonussen gebruiken. Is dat te veel gevraagd ofzo?

Doe maar geen cooldown van 48 uur maar 24 uur. Tempelbonussen moeten benut kunnen worden en dus wellicht dat de bondgenoot dan bijvoorbeeld 1/3 of 1.4 van de bonus krijgt.
Wellicht ook een idee om kleinere spelers van allianties ook extra effecten te geven zodat die kunnen groeien naar de grotere allianties en als ze dan ongeveer net zo groot zijn dat ze die extra effecten niet meer krijgen. Zodat de verschil tussen de allianties niet te groot word.

Tempelbonussen zijn alliantiegebonden met een reden, dat je overstapt tussen je zusterallianties en zo de bonussen opstapelt (Ene offensief, andere rekruteren/defensief?) is best logisch. Maar dat een alliantie die zelf niet in staat is om een tempel te nemen deze zomaar, jawel, cadeau krijgt, zorgt voor een veel te grote inmenging van grote allianties. Samenwerking of niet, dan kan je hen evengoed opnemen in je eigen rangen.

Wat jij nu zegt is dat elke kleine alliantie met Elan of Rebels moet samenwerken, willen ze een eerlijke strijd kunnen aangaan met andere kleine allianties. En ik denk niet dat jullie ervoor staan te springen om elke 5 minuten iemand toe te laten die de bonussen zou willen gebruiken, alsook de Rebels niet. Dan heb je het als kleine alliantie zelf ook niet in handen, maar dan ben je afhankelijk van de grote allianties.

Cooldown van 24 uur zou ik ook perfect mee kunnen leven, maar dat je daar wel een voorstander bent staat pal tegenover hetgeen wat je ervoor zegt. Wanneer er een kolo in één van hun steden ligt even overstappen naar Elan/Rebels om te vliegen/varen met +50% kracht is gewoon oneerlijke beïnvloeding van het spel. Maar dat is inderdaad makkelijk weg te wuiven wanneer je degene bent die het voordeel heeft en niet degene die 't tegen zich krijgt.

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ach succes ermee, ik ga lekker verder spelen in plaats van te klagen om wat je zelf ook kan verkrijgen als je communiceert. Play your own game zou ik zeggen.

Ik zal hierna niet meer reageren op deze forumtopic.

Hier was het wachten op, het is een variant op de draaideur constructie (allyhoppen) wat op een gegeven moment dichtgetimmerd is voor het storten in WW's bij andere allianties, dan wel even snel "beloond" worden met de voordelen van een WW.
Daar kwam ook een cool down op, lijkt me niet meer dan logisch dat op het allyhoppen voor bonussen het ingesteld wordt.

Bovenaan