• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag "Warning, you have X incoming attacks"

Armand0

Manticore
Hoi,

Als mijn tabje open staat en ik wordt aangevallen gaan mijn speakers los met "warning, you have X incoming attacks". Heeft iemand enig idee vanuit welk script (of grepo zelf) dit komt, en hoe ik dit uitzet?

Volgens mij heb ik in al mijn instellingen geluid en aanvalsmeldingen uitstaan, want ik vind het simpelweg schijt irritant. Maar deze super subtiele en fijne waarschuwing (wat een grafstem ook, man man man) kan ik nergens in de instellingen terugvinden. Ik moet ergens iets over het hoofd zien, wie o wie helpt? :)

Cheers!
 

DeletedUser21396

Gast
Dat is toch van modscripts? Linksonder blauw tandwieltje aanklikken, daarna wijst het zich vanzelf.
 

DeletedUser10470

Gast
Yes, dat is een supercoole functie van Modscripts (samen met geluidjes zodra je een aanval uit de aanvalsplanner moet verzenden en als er een nieuw bericht is).

Linksonder kan je op dit icoontje klikken:
1553a219e2bb08e1a02262bd2bb72ec3.png

Dan krijg je een super wauwie zwart scherm met knopjes (zijn handig!) en daar kan je de geluiden stuk voor stuk uitzetten:
acb089018f16203f4c40410b68cd77e4.png


Gebruik je een over privacy gevoelige browser die geen cross cookies aan kan, zoals de privémodus van Firefox? Dan is er één oplossing: Alle geluiden uitzetten. Dat kan je doen door het script aan te passen:
- In TamperMonkey ga je naar "Create a new script". Klik vervolgens bovenaan op "Installed Userscripts" en daarna op "Modscripts". Op regel 14 zie je staan: https://modscripts.com/js/ingame.js. Pas dat aan naar: https://modscripts.com/js/ingame.js?sound=off
Voor Firefox is dat via "Gebruikersscripts beheren" -> "Opties" -> Dit gebruikersscript bewerken
Let wel op: Dat is een noodoplossing. Niet de weg die de voorkeur heeft.
 

Armand0

Manticore
@DonFrank na elke refresh schiet dat geluid weer aan. Kan het niet "vastgezet" worden in de instellingen?

Ben er nog steeds niet zo'n fan van
smiley_emoticons_hust.gif
Maar wel van ModScripts, de extensie verwijderen is dus ook niet echt een oplossing
smiley_emoticons_smilenew.gif
 

DeletedUser29138

Gast
@DonFrank na elke refresh schiet dat geluid weer aan. Kan het niet "vastgezet" worden in de instellingen?

Ben er nog steeds niet zo'n fan van
smiley_emoticons_hust.gif
Maar wel van ModScripts, de extensie verwijderen is dus ook niet echt een oplossing
smiley_emoticons_smilenew.gif

Je kan de geluiden uitzetten als je wil door op het luidspreker icoontje te klikken
smiley_emoticons_smilenew.gif
 

DeletedUser26889

Gast
Precies wat @DonFrank 2 of 3 posts hierboven liet zien ja

Maar als je opnieuw inlogt/refresht staat het geluid automatisch weer aan...

als je chrome gebruikt kan je eventueel ook het geluid per tabblad uitzetten, staat vast en hoef je niet steeds weer opnieuw in te stellen.

(klik met rechter muisknop op je tabblad -> geluid van tabblad dempen.)
 

Armand0

Manticore
als je chrome gebruikt kan je eventueel ook het geluid per tabblad uitzetten, staat vast en hoef je niet steeds weer opnieuw in te stellen.

(klik met rechter muisknop op je tabblad -> geluid van tabblad dempen.)

Yess dat was me nog nooit opgevallen, top oplossing, thanks :)

Al die instellingen van al die scripts zijn een doolhof soms, zeker als ze om wat voor reden dan ook nog eens om de haverklap resetten haha. Zet nu meestal steeds gewoon Tampermonkey uit wanneer ik het niet zo nodig heb om het probleem een beetje op te lossen, maar dit is veel makkelijker.
 

DeletedUser27170

Gast
Yes, dat is een supercoole functie van Modscripts (samen met geluidjes zodra je een aanval uit de aanvalsplanner moet verzenden en als er een nieuw bericht is).

Linksonder kan je op dit icoontje klikken:
1553a219e2bb08e1a02262bd2bb72ec3.png

Dan krijg je een super wauwie zwart scherm met knopjes (zijn handig!) en daar kan je de geluiden stuk voor stuk uitzetten:
acb089018f16203f4c40410b68cd77e4.png


Gebruik je een over privacy gevoelige browser die geen cross cookies aan kan, zoals de privémodus van Firefox? Dan is er één oplossing: Alle geluiden uitzetten. Dat kan je doen door het script aan te passen:
- In TamperMonkey ga je naar "Create a new script". Klik vervolgens bovenaan op "Installed Userscripts" en daarna op "Modscripts". Op regel 14 zie je staan: https://modscripts.com/js/ingame.js. Pas dat aan naar: https://modscripts.com/js/ingame.js?sound=off
Voor Firefox is dat via "Gebruikersscripts beheren" -> "Opties" -> Dit gebruikersscript bewerken
Let wel op: Dat is een noodoplossing. Niet de weg die de voorkeur heeft.

Dank voor je super objectieve hulp, DonFrank ;). Ik wist zelf ook niet dat deze optie van ModScripts was trouwens. Die aanvalsplanner vind ik wel goed, maar die berichten ga ik wel uitzetten hahaha.
 

DeletedUser10470

Gast
Mocht er interesse zijn kan ik die link eventueel maken dat je ze per geluid permanent aan/uit kan zetten. Ik zal ook een iets diepere uitleg geven op dar cross cookies verhaal, aangezien volgens mijn statistieken 50% van de spelers daar last van heeft.

Hoe het werkt:
Elke gebruiker krijgt een random woord ("string") van letters en cijfers toegewezen. Dat werkt als volgt:
upload_2018-8-13_23-42-42.png


Het punt is, dat op dit moment het systeem werkt met een cookie in je browser. Die cookie wordt op Modscripts opgeslagen (en aangemaakt). Stel, je installeert Modscripts voor het eerst, dan voert het schema uit. In de groene blok "Zoek configuratie op cookie", zal een fout optreden, want de cookie bestaat dan nog helemaal niet. Het systeem maakt dan een cookie aan (op Modscripts dus) en stelt de standaard instellingen in.

De bedoeling is dat die cookie daar blijft, ook als je terugkeert. Wat zeggen sommige browsers: Trackers slaan ook cookies op, en die kunnen we herkennen aan de domeinnaam. Je zit op nl.grepolis.com, doet een verzoek naar modscripts.com, en die hebben geen match. In dat geval zeggen sommige browsers: Stop, Modscripts mag geen cookie onthouden.

De volgende keer dat je dan terugkeert, gaat het proces opnieuw, want die cookie bestaat dan weer niet en wordt opnieuw aangemaakt. Je instellingen zijn dan dus verloren.

Nu is dat op te lossen, op verschillende manieren. Een manier is dat de cookies niet op Modscripts worden opgeslagen, maar op Grepolis. Dan blijft de cookie binnen hetzelfde domein. Wat ook een optie is, is dat het niet aan de hand van een cookie gaat, maar aan de hand van de spelersID en wereld. Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.

Op dit moment staat de ontwikkeling van Modscripts volledig stil, omdat ik andere projecten heb waar ik mijn inkomen mee verdien. Daarom heb ik helaas Modscripts links moeten laten liggen. De advertentieinkomsten dekken de serverkosten niet en donaties staat al een tijdje op 0 (volgens mij zijn er in totaal 3 donaties geweest). Op dit moment zijn er geen plannen om het een nieuw leven in te blazen (er zijn genoeg ideeën om de website te verbeteren en uit te breiden), wie weet in de toekomst nog eens. Mochten die geluiden dus een issue zijn, let me know en ik fix dat je ze per categorie in kan stellen via de link. Kleine moeite :)
 
Bovenaan