• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Wat is dit voor een oneerlijk voordeel

DeletedUser28427

Gast
Waarom kunnen mensen die gigantisch veel punten hebben iemand aanvallen die nog maar net spelen.
Nog geen 24 uur uit de beginnersbescherming en er komt al een hele grote speler op mij af.
Wat is dit voor een bull-shit.
Het zou eerlijker zijn als er een formule zou zijn voor spelers dat je niet door mega spelers aangevallen zou kunnen worden.

Maar ik weet al wel zeker, ik speel dit zo niet langer want oneerlijker kun je het niet maken voor beginnende spelers!!!

In dit geval goed bezig notorius, grote helden als je alleen zo kan winnen.
 

DeletedUser28427

Gast
Als jij goed leest staat er inderdaad een suggestie in, maar dan moet je wel kunnen lezen.
ik snap in ieder geval wel hoe laffe honden zo groot konden/kunnen worden hier.
 

DeletedUser28427

Gast
DonFrank, juist door dit oneerlijk voordeel, ga ik er gewoon mee stoppen.
Het spel moet gewoon eerlijker gemaakt worden, niet dat als je net uit beginnersbescherming bent dat IEDEREEN je kan aanvallen.
Er hoort een percentage aan vast te zitten voor de eerlijkheid, bv een 30/30.
Dit houd in dat je spelers met 30% meer of minder punten kan aanvallen als dat jijzelf staat.
Maar nu is het zo dat de grote jongens iedereen plat spelen, dus goed werk om zo het spel te maken.

Tevens wat jij zegt over moraal, als nieuwkomer weet jij dit niet!!!
Word ook nergens aangegeven, ik zou graag een refund willen van mijn geld.
 

DeletedUser10470

Gast
DonFrank, juist door dit oneerlijk voordeel, ga ik er gewoon mee stoppen.
Het spel moet gewoon eerlijker gemaakt worden, niet dat als je net uit beginnersbescherming bent dat IEDEREEN je kan aanvallen.
Er hoort een percentage aan vast te zitten voor de eerlijkheid, bv een 30/30.
Dit houd in dat je spelers met 30% meer of minder punten kan aanvallen als dat jijzelf staat.
Maar nu is het zo dat de grote jongens iedereen plat spelen, dus goed werk om zo het spel te maken.
Het idee wat je aangeeft, dat je enkel spelers aan kan vallen die 30% meer of minder punten hebben, levert grote problemen op bij de wereldwonderen. Daardoor zou iemand 50.000 punten hebben én een stad op een wereldwonder, waardoor die speler niet aan te vallen is. Daarnaast, als er spelers die je aan kan vallen enkel op een grote afstand zitten, is dat voor de grote spelers niet leuk.
Daarom is er dan ook een moraal uitgevonden, waardoor het voor grote spelers een heel stuk minder interessant is om de kleinere spelers aan te vallen.

Tevens wat jij zegt over moraal, als nieuwkomer weet jij dit niet!!!
Wanneer je een nieuw spel speelt, weet je nooit direct hoe het hele spel in elkaar zit. Zo is dat ook zo bij Grepolis. Het spel is te groot om in één keer te weten en begrijpen. Ik raad je aan om de beginnersguide op de wiki door te lezen zodat je de basis van het spel kent.

*) Note: Over het algemeen is het opstandssysteem eenvoudiger te begrijpen en daar heb je meer tijd om in te grijpen wanneer iemand je stad wilt overnemen. Ik raad je dan ook aan om met het opstandssysteem te beginnen, wanneer je nog niet veel kennis hebt van het spel. De nieuwste wereld Idalium heeft het opstandssysteem en moraal.
 

DeletedUser13653

Gast
DonFrank, juist door dit oneerlijk voordeel, ga ik er gewoon mee stoppen.
Het spel moet gewoon eerlijker gemaakt worden, niet dat als je net uit beginnersbescherming bent dat IEDEREEN je kan aanvallen.
Er hoort een percentage aan vast te zitten voor de eerlijkheid, bv een 30/30.
Dit houd in dat je spelers met 30% meer of minder punten kan aanvallen als dat jijzelf staat.
Maar nu is het zo dat de grote jongens iedereen plat spelen, dus goed werk om zo het spel te maken.

Tevens wat jij zegt over moraal, als nieuwkomer weet jij dit niet!!!
Word ook nergens aangegeven, ik zou graag een refund willen van mijn geld.

Best raar inderdaad, dat je kunt aanvallen bij een oorlogsspel.

Laten we de 30% regel eens op de praktijk projecteren.
Ik neem mijn alliantiegenoot Vinnie op Farsala even als voorbeeld, omdat hij dichtbij een mooi getal zit, namelijk 2 miljoen punten.
Dat zou betekenen dat hij spelers tussen de grofweg 1.4 en 2.6 miljoen punten aan mag vallen.
Alliantiegenoten niet meetellend, hou je 3 spelers over die hij aan mag vallen.
Lijkt me geen goed plan.

Begin aan het begin van de wereld, dan heb je niet zo'n grote achterstand.
 

DeletedUser24347

Gast
Hij wil ne refund,

Goudspeler die komt blijten omdat hij wordt aangevallen, begin dan niet op een oude wereld he. Wat een gezever dat je niet direct door grote mensen kan worden aangevallen.

Dus met andere woorden TEGEN!
 

DeletedUser28427

Gast
Als het op een eerlijke manier zou gaan zou je mij niet horen klagen, maar een speler die hier al ik weet niet hoelang speelt tegen iemand die net een paar uur uit de beginnersbescherming is maakt nooit geen kans.
Dus dan mag ik rustig aangeven dat het spel oneerlijk in elkaar zit.
Ik zou het dan ook helemaal niet erg vinden als iemand mij zou aanvallen die meer in mijn buurt zit qua punten, maar dit is niet leuk spelen zo!

@Aeglos, Das de prijs die je betaald voor de vele punten die je dan hebt, uiteraard kun je de percentages ook anders aanpassen. Dit was een voorbeeld.
Want ik snap gelijk waarom hier vrij weinig mensen spelen en waarom de top zoveel steden heeft, die spelen gewoon nieuwkomers weg.
Dus dan houd het spel vanzelf wel op met bestaan.

@jentq123 jij bent er dus ook zo een die graag nieuwkomers graag ziet vertrekken, dat blijkt wel uit je bewoordingen. Iemand die een stijve krijgt om iemand aan te vallen die net uit beginnersbescherming komt, maar in rl een mietje zal zijn.
Nou grote jongen of heb je liever dat ik je held noem?
Eerlijk spel ken je namelijk niet!
 

DeletedUser19210

Gast
Bij een nieuwe wereld staat iedereen weer op 175 hoor en nieuwe werelden starten geregeld.
 

DeletedUser13653

Gast
Als het op een eerlijke manier zou gaan zou je mij niet horen klagen, maar een speler die hier al ik weet niet hoelang speelt tegen iemand die net een paar uur uit de beginnersbescherming is maakt nooit geen kans.
Dus dan mag ik rustig aangeven dat het spel oneerlijk in elkaar zit.
Ik zou het dan ook helemaal niet erg vinden als iemand mij zou aanvallen die meer in mijn buurt zit qua punten, maar dit is niet leuk spelen zo!

@Aeglos, Das de prijs die je betaald voor de vele punten die je dan hebt, uiteraard kun je de percentages ook anders aanpassen. Dit was een voorbeeld.
Want ik snap gelijk waarom hier vrij weinig mensen spelen en waarom de top zoveel steden heeft, die spelen gewoon nieuwkomers weg.
Dus dan houd het spel vanzelf wel op met bestaan.

@jentq123 jij bent er dus ook zo een die graag nieuwkomers graag ziet vertrekken, dat blijkt wel uit je bewoordingen. Iemand die een stijve krijgt om iemand aan te vallen die net uit beginnersbescherming komt, maar in rl een mietje zal zijn.
Nou grote jongen of heb je liever dat ik je held noem?
Eerlijk spel ken je namelijk niet!

De leegloop van Grepolis heeft meer met het spel zelf te maken dan met de spelers. Wat jij noemt is er zeker geen oorzaak van.

Leuk dat je het nodig vindt om jentq123 te gaan beledigen en rl erbij gaat halen, maar het ligt hierbij toch echt aan jezelf.
Begin op Idalium en er is niks aan de hand, maar als je nu op een oudere wereld begint ga je het inderdaad niet redden als beginnende speler.
 
Snap werkelijk niet dat je aan een oorlogsspel begonnen bent als je geen rekening gehouden hebt met het feit dat je wel eens flink op je donder kan krijgen. Leuk dat je een refund wilt, begrijp dat je dacht je positie te kunnen kopen in plaats van er voor te spelen.
Door "spelers" zoals jij is juist het spel veel te veel aangepast aan jankers waardoor de spelers die met vallen en opstaan, doorzettingsvermogen en inzet zich staande weten te houden steeds meer vertrekken.
 

DeletedUser24347

Gast
Als het op een eerlijke manier zou gaan zou je mij niet horen klagen, maar een speler die hier al ik weet niet hoelang speelt tegen iemand die net een paar uur uit de beginnersbescherming is maakt nooit geen kans.
Dus dan mag ik rustig aangeven dat het spel oneerlijk in elkaar zit.
Ik zou het dan ook helemaal niet erg vinden als iemand mij zou aanvallen die meer in mijn buurt zit qua punten, maar dit is niet leuk spelen zo!

@Aeglos, Das de prijs die je betaald voor de vele punten die je dan hebt, uiteraard kun je de percentages ook anders aanpassen. Dit was een voorbeeld.
Want ik snap gelijk waarom hier vrij weinig mensen spelen en waarom de top zoveel steden heeft, die spelen gewoon nieuwkomers weg.
Dus dan houd het spel vanzelf wel op met bestaan.

@jentq123 jij bent er dus ook zo een die graag nieuwkomers graag ziet vertrekken, dat blijkt wel uit je bewoordingen. Iemand die een stijve krijgt om iemand aan te vallen die net uit beginnersbescherming komt, maar in rl een mietje zal zijn.
Nou grote jongen of heb je liever dat ik je held noem?
Eerlijk spel ken je namelijk niet!

Ik val geen kleine spelers aan, met moraal is dat toch nutteloos, tenzij ze in onze cluster liggen, dan moeten ze er wel uit. En neen ik zie niet graag nieuwe spelers vertrekken, maar wel spelers die beginnen te bleiten omdat ze later op een wereld starten en dan niet meekunnen, begin gewoon op een nieuwe wereld vanaf het begin.

En waarom de top zoveel steden heeft heeft weinig te maken met het feit dat ze "nieuwkomers" direct wegspelen. Als jij uit Beginnersbescherming komt heb je een stad van laat ons zeggen 3k aan punten? Zo een steden interesseert de top niet eens, tenzij ze in onze cluster liggen natuurlijk. De "top" pakt lieve steden van 10k over, moet je veel minder meer opbouwen. En die steden worden afgepakt van andere grote spelers (door moraal) de enige keren dat ik iemand wegspeel is in de eerste 2 weken nadat ik zelf uit beginnersbescherming kom, dan heeft iedereen maar een paar steden, dus als je dan steden veroverd zijn mensen meer geneigd om te stoppen.

En waarom ik in rl een mietje zou zijn heb ik geen idee van, ik denk dat we eerder kunnen stellen da gij problemen hebt in rl. Ik lach alleen met het feit dat je een refund vraagt. Als jij op een nieuwe wereld start, en je gebruikt goud heb je gegarandeerd een voorsprong op ons, niet goud spelers. En da vind ik persoonlijk veel oneerlijker :p
 

DeletedUser24347

Gast
Begin op idalium of hoe heet die nieuwe wereld weer, kwil je zelfs een uitnodiging sturen en je wat tips geven
 

DeletedUser26511

Gast
nee joh, daar zijn ze ook al veel te groot! Gewoon weer even een maand wachten tot de nieuwe er weer is.
ondertussen lekker simcity of farmville gaan spelen, word je tenminste niet aangevallen..

Of snel stichten ergens in OC00, heb je ook van niemand last.


Heb je eens naar een wereld met Moraal gekeken? Daardoor hebben grote spelers een nadeel (tot 70% minder aanvalskracht) op kleine spelers.

Meer over moraal kan je hier lezen.

Hier moet ik even op reageren, t is zelfs veel erger.
loopt op tot 79% minder aanvalskracht. (combi moraal/geluk)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser28076

Gast
idd, op grepo moet je niet op een oude wereld willen beginnen dat overleef je gewoon niet..
En dat kan je ook niet verwachten van mensen dat ze je aanvallen..
Die 30% boven en onder aanvalsregel ben ik bij andere spellen tegen gekomen, maar op grepo is dat niet te doen...

Wat al heel veel mensen zeggen: Je moet gewoon wachten op een nieuwe wereld en dan beginnen, ik denk dat het dan echt wel een leuk spel kan worden.
Ik wacht ook op een wereld met de goede instellingen en ik ga ook niet op te oude werelden meer starten dat overleef ik ook niet...
 

DeletedUser28427

Gast
Ik start geen nieuwe wereld meer op, want ook op een nieuwe wereld is dit van toepassing.
Ik vind het namelijk een slecht deel in dit spel en zou dit zelf ook nooit doen, maar anderen in de game dus wel.
Deze game is dus gewoon in mijn ogen slecht uitgevoerd aangezien je wereld op een gegeven moment geen nieuwe spelers meer kan aantrekken waardoor het doodbloed.
Een game hoort levendig te blijven en door dit soort regels verpest je het spel!

En tja als je hoger komt heb je nu eenmaal kans dat je minder targets krijgt, maar dan kun je juist laten zien dat je het spel waard bent en dat je (bijvoorbeeld) de eerste plek verdient.
Nu is het spel zo gemaakt dat je iedere nieuwkomer direct kan afslachten, ondanks het zogenaamde voordeel voor een beginner.
En ik ga niet klagen als ik door een gelijkwaardige speler word aangevallen, maar wat je nu kan is niet eerlijk.
En ik hoorde net van andere spelers dat er juist om deze oneerlijke reden meerdere spelers zijn vertrokken hier.

En ik ga geen game verder spelen als je de kans hebt om vuil spel te spelen!!!
En nee dit is niet bekend gemaakt toen ik net ging spelen, anders had ik hier niet eens aan begonnen.
 
Bovenaan