• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Wat is een tripwire?

DeletedUser

Gast
Ik zie vaak het begrip 'Tripwire' op het forum staan,
maar ik kan nergens vinden wat het betekend of wat het nou precies
inhoud. (ook niet gevonden op de wiki)
 

DeletedUser

Gast
Een tripwire is vaak 1 zwaardvechter of 1 bireem(heel weinig dus) die je bij iemand neerzet als ondersteuning zodat je ziet wanneer hij wordt aangevallen. Dit is handig als iemand even wat minder actief kan zijn ;)
 

rbm007

Hopliet
Letterlijk vertaald betekend het struikeldraad. Vroeger werden deze draden gebruikt om indringers te betrappen. In het spel betekend dit een minimale ondersteuning om geïnformeerd te worden als een alliantielid wordt aangevallen.

Binnen sommige allianties heten ze ook anders.
 

DeletedUser

Gast
antwoord staat hierboven. Informatie over tripwire staat volgens mij ook niet in de wiki, maar klopt wel dat veel allianties het gebruiken. Zeker bij risicogebieden, waar je niet altijd zelf op kan letten kan een tripwire uitkomst bieden, omdat op die manier ook andere leden je steden in de gaten houden en kunnen reageren op een aanval
 

DeletedUser15440

Gast
eigenlijk is het niet helemaal de waarheid, vaak doe je 5 biremen en 5 zwaardvechters, zo heb je een idee wat gesneuveld is, anders heb je alles is dood, of alles leeft,

wat je moet doen als al je mannetjes EN bootjes snel achter elkaar dood zijn, is een minimale aanval met verdedigers, over land of zee, maakt niet uit, dan kan je zien of hij bezet is
 

DeletedUser

Gast
Snapt de maker van het topic het nu??

Als dat niet zo is stuur me dan een pm, dan leg ik het wel bondiger uit
 

DeletedUser3865

Gast
eigenlijk is het niet helemaal de waarheid, vaak doe je 5 biremen en 5 zwaardvechters, zo heb je een idee wat gesneuveld is, anders heb je alles is dood, of alles leeft,

wat je moet doen als al je mannetjes EN bootjes snel achter elkaar dood zijn, is een minimale aanval met verdedigers, over land of zee, maakt niet uit, dan kan je zien of hij bezet is
Hier klopt echt niks van.
Je kan inderdaad 5 mannetjes en 5 biremen doen. Maar meestal is het OF 1, OF 3.
Als er 3 staan is het bij 0-1 dood niks aan de hand, bij 2 dood was het een grote aanval en moet je even informeren,
als ze alle 3 dood zijn moet je gewoon meteen zoveel mogelijk os sturen. (Bij het nieuwe systeem)
En bij het oude moet je gewoon informeren, en zorgen dat je je aanvalstroepen klaar hebt staan voor het moment dat die speler weer online komt en aangeeft dat er een vijandige kolo in zijn stad ligt
 

DeletedUser

Gast
en als je zeker wilt zijn of er een kololigt gewoon spy sturen
 
Bovenaan