• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat te doen met het eindspel op rizinia

jeangenie

Harpij
Zoals op rizinia nu zijn er maar een paar allianties die kans maken om het eindspel te winnen, daarna sluit de wereld.
Wat hebben de kleine allianties of de allianties nu nog te doen op die wereld. Hoe krijg je je investering in tijd (en misschien ook geld) terug als deze wereld al zo snel dicht gaat..
Waar zitten de + punten bij dit idee en waar kan ik dat lezen?
Niet vergeten dat deze wereld al opoen is sinds juni dit jaar?
 

jeangenie

Harpij
ik vraag dit ook omdat ik nog een heleboel vergoedingen in mijn inventaris staan die verdwijnen als deze wereld sluit.
Is dat de bedoeling van innogames?
 

DeletedUser29138

Gast
Ik zie, de door jou vernoemde punten, geen verschil met wereldwonderen persoonlijk. Bij wereldwonderen maken ook slechts enkele allianties kans op de overwinning en doen de kleine allianties gewoon gezellig verder, dit gaat hier niet anders zijn lijkt mij.
Ik verwacht niet dat deze wereld snel sluit, er zit spanning tussen de grote allianties (meer dan andere werelden waar ik al gespeeld heb, maar dat is verschilt van persoon tot persoon uiteraard.) dus het benodigde percentage gaat niet binnen de eerste (paar) maand(en) behaald worden lijkt me.

Het terughalen van je 'investering van tijd en geld' begrijp ik niet meteen, geld ga je hier niet uithalen en als je dit speelt hoop ik van harte dat je dat uit plezier doet en dat je dat er uithaalt.

Dominatie staat nog in zijn kinderschoentjes en er zullen zeker nog aanpassingen/veranderingen komen, dit is pas de eerste wereld en ik ben zeker dat hier veel uit geleerd gaat worden.
 

jeangenie

Harpij
tuurlijk is het een spel en soms hobby en plezier is het uitgangspunt, maar stel dat deze wereld wel snel beslist wordt, ik krijg dan mijn pakket niet op en ik had echt gehoopt op een leuke paar jaar spelen op een wereld. Dus ik hoop dat je gelijk hebt en dat er flink wat strijd wordt geleverd door de beide allianties.
 

DeletedUser19339

Gast
De wereld zal nog wel even duren. Een percentage van 40% is niet zomaar gehaald dus wees gerust. Het zal geen jaren duren, maar een einde in de geringe toekomst zit er niet in.
 

DeletedUser22890

Gast
lol top 3 roeien gewoon de rest uit en dan gaan ze dealtjes sluiten , wat leden kicken her en der en hoppa winst
 

DeletedUser22890

Gast
Ik zie, de door jou vernoemde punten, geen verschil met wereldwonderen persoonlijk. Bij wereldwonderen maken ook slechts enkele allianties kans op de overwinning en doen de kleine allianties gewoon gezellig verder, dit gaat hier niet anders zijn lijkt mij.
Ik verwacht niet dat deze wereld snel sluit, er zit spanning tussen de grote allianties (meer dan andere werelden waar ik al gespeeld heb, maar dat is verschilt van persoon tot persoon uiteraard.) dus het benodigde percentage gaat niet binnen de eerste (paar) maand(en) behaald worden lijkt me.

Het terughalen van je 'investering van tijd en geld' begrijp ik niet meteen, geld ga je hier niet uithalen en als je dit speelt hoop ik van harte dat je dat uit plezier doet en dat je dat er uithaalt.

Dominatie staat nog in zijn kinderschoentjes en er zullen zeker nog aanpassingen/veranderingen komen, dit is pas de eerste wereld en ik ben zeker dat hier veel uit geleerd gaat worden.


hm kinderschoenen, wat er nu gebeurt is door meerdere spelers aangegeven maar men wil eerst zien dat iets niet werkt ?

en geen verschil zien ?
verschillen:
1. ww gaat het om maximaal 7 eilanden die belangrijk zijn bij dominatie 7486 (klein verschil)
2.ww een kleine ally kan met een actieve groep ook een ww bouwen en afkrijgen, dominatie met een achterstand van aantal steden kan je die nooit meer inlkopen
3. ww zijn een stuk minder deals in het begin, dominatie word er aan het begin van de wereld al deals gesloten
4. ww is het een verassing waar en door wie welke ww word gebouwd, bij dominatie is het gebied van je voor de dominatie krijgt al bijna doorslaggevend

om zomaar ff 4 grote verschillen te noemen

dominatie doet me aan calimero denken , zij zijn groot en ik is klein :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22890

Gast
voorstel voor het eindspel

wanneer dominatie begint, de top 5 ally's kunnen mekaar alleen aanvallen en de rest spelen tegen elkaar
dus eigenlijk 2 soort van divisies
Het eindspel nu zal nooit intresant worden voor de nr 6 ally en lager
Iedereen lager dan de top 5 word gewoon opgevreten, hoe goed je je ook zal voorbereiden op dominatie
De overhand die de top 5 ally's hebben qua aantal steden is zo groot dat zelfs kleinere ally's die bergen goud zouden kopen het niet gaan redden
dus:

1. twee gevechten (top 5 tegen elkaar) dat word pas vechten he ;) en al de rest tegen elkaar
1a. zo voorkom je ook een dat mensen overlopen van een kleine naar een grotere om dan op de kleine ally's los te gaan, lopenze nu over moeten ze ineens ook tegen sterkere tegenstanders spelen, dan word overlopen ineens een ander verhaal
2. tweede gevecht gaat tussen de top 6 ally en de rest, zo krijg je dus alleen maar gelijkwaardige tegenstanders tegenover mekaar, mischien voor de top 5 ally's niet leuk want nu moeten ze echt vechten maar voor de kleinere ally's wel want ze maken iets van kans

en natuurlijk voor beide groepen een eigen award
 

DeletedUser28080

Gast
Goh en ik maar denken dat het juist de bedoeling was dat spelers willen winnen ipv best of the rest te zijn
 

DeletedUser22890

Gast
Goh en ik maar denken dat het juist de bedoeling was dat spelers willen winnen ipv best of the rest te zijn

dus jij vind echt dat de nummer 6 ally en lager kans maken tegen de top 5 ally's ??

dus is het een gevecht van een eredivisieclub tegen de fjes van de club we makengeenkans

is in mijn ogen ook echt een prestatie als en grote ally's van kleintjes wint , dus hoe waardevol is dan een overwinning met
goud overmacht
eilanden overmacht
ervaringsovermacht
steden overmacht
vs overmacht
enz enz

de kans dat een top 3 ally wint is 99.9999 % al voordat de dominatie begint dus hoezo winnen??

de top 5 mogen elkaar bestrijden en ja de winnaar die daar uit komt die is pas echt winnaar

maja sommige kunnen en willen alleen makkelijk winnen en dan roepen oh wat zijn we goed

net zoals er mensen nu roepen ik heb een kroontje, en dan blijkt dat er een wereld was waar iedereen op het eind in 1 ally zat en er zo geen tegenstand was en iedereen dus een kroontje kreeg wow wat goed
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22890

Gast
Ik denk dat de nummer 6 ally en lager beter hun best hadden moeten doen en andere kansen hadden moeten pakken de afgelopen maanden, net zoals het op WW werelden zou zijn

en hoe zouden ze dat dan gedaan moeten hebben ? want ja als wij ons zouden kunnen verbeteren hoor ik dan graag waar dat uberhaupt mogelijk zou zijn

andere kansen ?
 

DeletedUser28080

Gast
Je speelt zelf lang genoeg.. dat zou ik je niet hoeven uit te leggen
Kansen zoals:

- Aantal spelers dat je binnenhaal
- Type spelers dat je binnenhaal
- Type steden dat je binnen haal (focus op enkel cluster of slopen van clusters)
- Type offensieven (soorten MA's / single targets / inactieven)
- Oceaanrichting (richting buitenkant (=risico dat je niet op dominatie-eilanden terecht kom) of naar centrum toe)
- Type samenwerkingen en vijandschappen dat je gesloten heb
- De manier van verdedigen / aanvallen
 

DeletedUser22890

Gast
- Aantal spelers dat je binnenhaal (Aantal spelers wat je binnenhaalt speelt geen rol tegen grote spelers die goud gebruiken en blijkbaar klokkie rond aan kunnen vallen)
- Type spelers dat je binnenhaal (type spelers weet jij net als ik dat alle zwaar actieve goudgebruikende leden bij elkaar zitten en nooit voor een kleinere ally zullen kiezen
- Type steden dat je binnen haal (focus op enkel cluster of slopen van clusters)( bij een soli gaat niemane vragen naar het type steden, speelt ook geen rol , want lt def steden worden weggevaagt door vliegende wezens uit event
birsteden worden weggevaagt door 1000 vs, att steden worden weggevaagt door zowel vs als vliegers

- Type offensieven (soorten MA's / single targets / inactieven) een ma op een grote ally is vrij onmogelijk want opstand maken prima lukt en danvervolgens 25.000 birs wegvagen als kleine ally is onmogelijk , zeker als de grote ally ook nog allemaal bg's en nap hebben
- Oceaanrichting (richting buitenkant (=risico dat je niet op dominatie-eilanden terecht kom) of naar centrum toe), wij hebben voor de buitenkant gekozen al in een vroeg stadium en hadden veel steden in dominatie gebied , maar door overlopers en omgekochte spelers blijft er dan van je vcluster niks meer over,
- Type samenwerkingen en vijandschappen dat je gesloten heb ( grote ally's gaan nooit een bg/nap aan met kleinere ally's) of ieder geval zelden
- De manier van verdedigen / aanvallen zie antwoord Type steden dat je binnen haal (focus op enkel cluster of slopen van clusters)

enige waar we iets kunnen doen is de inactieve , we geven nieuwe spelers de kans in het spel te groeien en dat moeten we niet doen, want door de aanvallen van grotere spelers is de fun er snel af en stoppen ze
 
Bovenaan