• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Kaatsheuvel #217 - De Efteling deel 3

DeletedUser21204

Gast
Dus jij stemt alleen als er een ziener in het spel zit die alles voor je voorkauwt? Je hebt altijd risico om op een goedje te stemmen, dus ik zou niet weten waarom je geen risico zou durven nemen. Dat is mijn ogen toch wel een belangrijke kwaliteit van een sterke WvW'er.

De manier waarop je het verwoordde kwam echter anders over. Jij leek te impliceren dat "angst hebben op een goedje te stemmen" specifiek iets voor wolven zou zijn. En dat is natuurlijk onlogisch.
 

DeletedUser21204

Gast
Wilde eigenlijk voor Luffy gaan, maar ga wegens de plotselinge meerderheid maar zien hoe deze paniekzaaier uitpakt.

Ik zie nog altijd geen reden waarom je op Weedish stemde.
Maar nu mag je ofc ook toelichting geven waarom je op Luffy wou stemmen :).
 

DeletedUser28458

Gast
En hoe weet jij dat? Ik geloof dat er echt wel saracenen en welpen zijn geweest die de rolnaam nodig hadden. Ik snap Ari's voorzichtigheid dus volledig, en zie niet in waarom je dit zo loopt aan te vallen.

Momenteel is dit het enige wat ik heb, gezien er niet heel veel gebeurd is, en ik eigenlijk enkel nog mensen heb die wél goed op me overkomen. Ik vrees dus dat dit genoeg is voor een lynchstem.
Weedish

Een saraceen? Nooit van gehoord. Daarnaast heb ik ook nooit gehoord van een welp die op een rolnaam moet welpen ipv op de rol zelf, maar dat zal wel aan het forum hier liggen.
De manier waarop je het verwoordde, kwam echter anders over. Jij leek te impliceren dat "angst hebben op een goedje te stemmen" specifiek iets voor wolven zou zijn. En dat is natuurlijk onlogisch.
Natuurlijk moet je beter een wolf lynchen dan een goedje, maar je moet je bedenken dat wolven voorkennis hebben en dus weten wie de goedjes zijn. Om die reden zullen ze dus liever een goedje in bescherming nemen om zo 'ik zei het toch' te zeggen, ipv nu het voortouw te nemen en een goedje te lynchen. Ze plaatsen in dat geval liever een meeloopstem, waardoor ik m'n twijfels had bij zijn afwachtende speelstijl.

Maar dat is iets dat vaak voorkomt op het forum waar ik speel. Dan kan hier natuurlijk anders zijn.

Maar ik ben volgens mij dood, dus ik ben verder stil.
 

DeletedUser27427

Gast
Moet je hier een lynch uithalen ja, enigste wat er nog gezegd wordt is succes. Waar zijn die uitlokkingen voor info etc.

Met welke reden specifiek die speler?
Bij dezen de toelichting. Luffy vindt dat er te weinig inhoudsvolle posts zijn, maar reageert zelf maar twee keer en beide keren weinig inhoudsvol. Dat gaf me een slecht gevoel, omdat het een te makkelijke manier om te doen alsof je wolven wil vangen.
 

DeletedUser21204

Gast
Bij dezen de toelichting. Luffy vindt dat er te weinig inhoudsvolle posts zijn, maar reageert zelf maar twee keer en beide keren weinig inhoudsvol. Dat gaf me een slecht gevoel, omdat het een te makkelijke manier om te doen alsof je wolven wil vangen.

En wat doet jou denken dat Luffy niet gewoon een nieuwe speler is? Ik heb hem hier nog niet eerder gezien.
Bij het hoeveelste potje kwamen jouw inhoudsvolle posts? ;)
Hoewel ik dit natuurlijk ook niet zeker weet; ik ken hem niet.
 

DeletedUser25006

Gast
promo.jpg

Deadline nacht 1
Alle inwoners waren bij elkaar gekomen in de vliegende hollander om te stemmen over het lot van een van de inwoners. Wie zou het mark gaan verlaten? Na een stemming, die werd georganiseerd door Genade, had het lot beslist.

In stoet met achter hun de Efteling Fanfare (want ja, het blijft toch de Efteling) gingen ze naar de poort van de Efteling bij de Entree. Daar vroeg Genade aan Weedish om een stap naar voren te zetten en daarme buiten de Efteling te treden. Het paspoort werd ingenomen en vernietigd. Huilend liep Weedish richting de parkeerplaats, hopende dat de goedjes zouden winnen en hij terug kon keren.

Toen alle inwoners rustig terug keerde naar hun woning werd Arichibi plots gegrepen en geblinddoekt. Ze werd afgevoerd naar de Baron1898 alwaar zij in het magische verdwijnselkarretje werd gezet en naar het duikpunt werd gebracht. En vroegen de slechtjes, nog een laatste woord? Maar voor Arichibi ook maar iets kon zeggen raasde het verdwijnselkarretje naar beneden en was Arichibi voorgoed verdwenen.

Ton van de Ven a.k.a. Burger

O.J. Punctuel a.k.a. beschermengel V1
 

DeletedUser21204

Gast
Een saraceen? Nooit van gehoord. Daarnaast heb ik ook nooit gehoord van een welp die op een rolnaam moet welpen ipv op de rol zelf, maar dat zal wel aan het forum hier liggen.

Natuurlijk moet je beter een wolf lynchen dan een goedje, maar je moet je bedenken dat wolven voorkennis hebben en dus weten wie de goedjes zijn. Om die reden zullen ze dus liever een goedje in bescherming nemen om zo 'ik zei het toch' te zeggen, ipv nu het voortouw te nemen en een goedje te lynchen. Ze plaatsen in dat geval liever een meeloopstem, waardoor ik m'n twijfels had bij zijn afwachtende speelstijl.

Maar dat is iets dat vaak voorkomt op het forum waar ik speel. Dan kan hier natuurlijk anders zijn.

Maar ik ben volgens mij dood, dus ik ben verder stil.

Kijk, en als je dit eerder had uitgelegd, was je nu misschien niet dood.
Hoewel dit natuurlijk veel meer Gekko's fout is; dat bericht van jou is van een halfuur voor de deadline, en Gekko ging er pas een paar minuten van tevoren op in. Ik ga hier maar aannemen dat Gekko niet eerder online was dan dat.

Het is gewoon jammer dat je pas na de deadline de echte redenatie achter alles laat zien, maar dat komt ofc omdat er zowat óp de deadline pas opmerkingen over kwamen.
 

DeletedUser23053

Gast
Sorry sorry sorry, was dit helemaal vergeten D:
Gelukkig heb ik een reminder gehad, die ik wel net pas zie :x
Vanaf nu zal ik er zijn.
 

DeletedUser25006

Gast
Afscheidsbrief Arichibi:
REGEL ZESHONDERDACHTENZESTIG:

HIER SPREEKT DE SECRETARIS VAN DE KONING
TEN BEHOEVE VAN DEZE AFZUCHTELIJKE OPSCHONING
HET MOGE DUIDELIJK ZIJN DAT HET TEN STRENGSTE VERBODEN IS OM LEDEN VAN HET HOF HET PARK UIT TE MIETEREN
EN HEN DAARBIJ ZO GENADELOOS BUITEN HET PALEIS TE LATEN VERPIETEREN.

DANK U WEL

Decoratieve-eliggend.png
 

DeletedUser23053

Gast
Succes, iedereen behalve 2 zijn nieuw voor me dus:)

Skype = timeforplanb_2

Succes!!

Mijn skype is trouwens tigorrr2 :)

Ik wilde deze mensen gaan quoten en dan hier heel eng onderzetten "ik ken jou", maar blijkbaar is heel TW naar hier verkast, dus dat zou wat veel van het goede zijn.
In ieder geval, ik heb het topic even snel doorgelezen, vond de stemming op weedish erg makkelijk gaan, daar ga ik eens verder naar zoeken. Daarnaast vind ik het opvallend dat op dag 1 direct de bengel eruit is, kan toeval zijn, maar ik gok dat ze heeft genetwerkt en daar heeft een wolfje gedacht "hey lekker smikkelen"

Ik heb AriChibi op Skype gevraagd of ze de naam van haar rol wou geven. Ze weigerde, maar zei dat ze haar rol had 'geroleplayed' en zei dat het 'obvious' zou moeten zijn welke rol ze had. Nou, ik vind het niet obvious.

Als ze goedje is, kan ik haar gedrag niet helemaal verklaren. Immers, als er slechtjes zijn die misbruik kunnen maken van de kennis van rollennamen, zou ze zichzelf toch al in de vingers snijden door te roleplayen. Bij mij de naam van haar rol claimen zou er dan ook nog wel bij moeten kunnen.
Als ze wolf is, kan ik haar gedrag beter verklaren. Het is heel gevaarlijk om nu een naam te claimen, want misschien is de naam niet logisch en val je door de mand. Je prefereert om te wachten totdat er wat mensen dood zijn, zodat je beter kunt inschatten welke claims logisch zijn. Door echter een bepaalde rol of rollen een beetje te roleplayen, houd je de optie over, indien de rol of rollen die je hebt geroleplayed logisch lijkt/lijken, om later te beweren dat je een bepaalde rol altijd al hebt geroleplayed en je claim dus geloofwaardiger over te doen komen.

Voorlopig AriChibi.

En dan vind ik dus vooral genade vreemd, aangezien hij dit post.
 

DeletedUser28459

Gast
Ten eerste: Genade

Ik heb hier 3 punten waarom ik hem verdenk, ten eerste:

Excuses voor mijn gebrek aan posts tot nu toe. Ik moet weer helemaal inkomen in Weerwolven van Wakkerdam!

In ieder geval: In verband met een onderzoek van de parkdirectie wordt jullie allen verzocht om de naam van jullie rol in een persoonlijk bericht aan de parkmanager (mij) te sturen. Bij voorbaat dank!

Hij vraagt hier om rollen, maar waar staan alle namen van de rollen (personages). Schijnbaar kan hij hier veel mee, ondanks dat het nietszeggende namen zijn.
Er staat nergens welke namen er allemaal zijn. Dit ondersteunt mijn punt op zijn theorie op AriChibi:

Ik heb AriChibi op Skype gevraagd of ze de naam van haar rol wou geven. Ze weigerde, maar zei dat ze haar rol had 'geroleplayed' en zei dat het 'obvious' zou moeten zijn welke rol ze had. Nou, ik vind het niet obvious.

Als ze goedje is, kan ik haar gedrag niet helemaal verklaren. Immers, als er slechtjes zijn die misbruik kunnen maken van de kennis van rollennamen, zou ze zichzelf toch al in de vingers snijden door te roleplayen. Bij mij de naam van haar rol claimen zou er dan ook nog wel bij moeten kunnen.
Als ze wolf is, kan ik haar gedrag beter verklaren. Het is heel gevaarlijk om nu een naam te claimen, want misschien is de naam niet logisch en val je door de mand. Je prefereert om te wachten totdat er wat mensen dood zijn, zodat je beter kunt inschatten welke claims logisch zijn. Door echter een bepaalde rol of rollen een beetje te roleplayen, houd je de optie over, indien de rol of rollen die je hebt geroleplayed logisch lijkt/lijken, om later te beweren dat je een bepaalde rol altijd al hebt geroleplayed en je claim dus geloofwaardiger over te doen komen.

Voorlopig AriChibi.

Dus omdat iemand niet op dag 1 claimt, vind je hem verdacht. Je hebt niks aan de bijnamen dus dat laat alle lekken in je theorie zien. Wat je uiteindelijk gewoon doet, is net doen alsof je echt aan het zoeken bent met overzicht maar je helpt er de goedjes niet mee. Waarom is arichibi een lynchtarget terwijl ik ook duidelijk gezegd heb niet te willen claimen. Waarom maakt mij dit niet verdacht en Arichibi wel?

Punt 2: Hij gaat zo makkelijk van Arichibi af, het is net alsof hij geen discussie wil zodat er geen info komt.

Weetjewat vooruit AriChibi.

Punt 3: Onderstaande skype log:

[15-8-2017 08:21:00] Martijn Bouman: Ik zou er niet te veel op hopen. :p
[15-8-2017 08:21:45 | 08:21:49 bewerkt] Martijn Bouman: Heb je een interessante rol?
[15-8-2017 08:23:04] Kenneth || Pinda || Terra ||: nope
[15-8-2017 08:23:31] Martijn Bouman: Daar moest je even over denken. :O
[15-8-2017 08:24:26] Kenneth || Pinda || Terra ||: ben aan t werk xD
[15-8-2017 08:24:30] Kenneth || Pinda || Terra ||: reageer stiekem

Waarom meteen opmerking dat ik lang moest nadenken, dit zit me helemaal niet lekkeer maar dit is meer gevoel.
 

DeletedUser10470

Gast
Ik was uit eten en ben WvW helaas vergeten deze avond.

Voor jullie informatie: Ik heb daarom ook geen contact gehad (Op een "Hallo" na) met Genade. Hij weet dus niets van mijn rol af.

Op basis van de bovenstaande posts ga ik hem deze ook niet geven. Het enige voordeel dat hij daarmee heeft, is dat hij als slechtje een rol aan kan nemen die door niemand geclaimd is. Er zijn immers meer dan 12 rollen te bedenken met een eftelingtintje. Er is maar een hele kleine kans dat 2 personen dezelfde rolnaam claimen.

Verder ging je eerst op AriChibi (in de hoop mensen mee te krijgen?) en die is nu lunch. Kreeg je niet genoeg mensen met je mee maar wist je wel dat die een interessante rol had?

Ik heb dus zo mijn bedenkingen bij Genade, ondanks mijn BM stem op hem. Hij is een goede BM geweest in het verleden, maar niet te vergeten dat een goede BM ook een slechte rol kan hebben.

Ik wacht nog met stemmen, ik wil eerst wel eens weten wat meneer hier op te zeggen heeft.
 

DeletedUser28459

Gast
Misschien stem ik vanavond niet. Ik ben een dagje weg en ik weet niet of ik op tijd terug ben.

Indekken en dan dit:

[16-8-2017 20:32:25] Jordy / WBJIMO: Ik vind jou verdacht
[16-8-2017 20:32:38] Jordy / WBJIMO: Nee ik zat eigenlijk met die Dasios ofzo
[16-8-2017 20:33:04] Jordy / WBJIMO: Maar Genade zegt dat hij normaal speelt, dus ik denk vanavond hem te volgen op Aridinges om te kijken wat daarvan het resultaat is
[16-8-2017 20:33:09] Jordy / WBJIMO: Tenzij er nog een goede verdediging komt
 

DeletedUser21204

Gast
Daarnaast vind ik het opvallend dat op dag 1 direct de bengel eruit is, kan toeval zijn, maar ik gok dat ze heeft genetwerkt en daar heeft een wolfje gedacht "hey lekker smikkelen"

Jij denkt dat ze zo enorm lastig doet over haar rolnaam, maar vervolgens wel haar daadwerkelijke rol met mensen gaat lopen delen?
 

DeletedUser21356

Gast
Ten eerste: Genade

Ik heb hier 3 punten waarom ik hem verdenk, ten eerste:



Hij vraagt hier om rollen, maar waar staan alle namen van de rollen (personages). Schijnbaar kan hij hier veel mee, ondanks dat het nietszeggende namen zijn.
Er staat nergens welke namen er allemaal zijn. Dit ondersteunt mijn punt op zijn theorie op AriChibi:



Dus omdat iemand niet op dag 1 claimt, vind je hem verdacht. Je hebt niks aan de bijnamen dus dat laat alle lekken in je theorie zien. Wat je uiteindelijk gewoon doet, is net doen alsof je echt aan het zoeken bent met overzicht maar je helpt er de goedjes niet mee. Waarom is arichibi een lynchtarget terwijl ik ook duidelijk gezegd heb niet te willen claimen. Waarom maakt mij dit niet verdacht en Arichibi wel?

Punt 2: Hij gaat zo makkelijk van Arichibi af, het is net alsof hij geen discussie wil zodat er geen info komt.



Punt 3: Onderstaande skype log:

[15-8-2017 08:21:00] Martijn Bouman: Ik zou er niet te veel op hopen. :p
[15-8-2017 08:21:45 | 08:21:49 bewerkt] Martijn Bouman: Heb je een interessante rol?
[15-8-2017 08:23:04] Kenneth || Pinda || Terra ||: nope
[15-8-2017 08:23:31] Martijn Bouman: Daar moest je even over denken. :eek:
[15-8-2017 08:24:26] Kenneth || Pinda || Terra ||: ben aan t werk xD
[15-8-2017 08:24:30] Kenneth || Pinda || Terra ||: reageer stiekem

Waarom meteen opmerking dat ik lang moest nadenken, dit zit me helemaal niet lekkeer maar dit is meer gevoel.
Dit is juist typisch Genade-gedrag. x)
 

DeletedUser

Gast
@Artifex
Een overzicht van wie op wie heeft gestemd zou erg gewaardeerd worden. Dat maakt de boel overzichtelijker.

Jammer dat het gisteren pas rond de deadline actief werd, en ik er toen was. Ik ben er eigenlijk nooit rond de deadline.
Enfin, ik ben vandaag wat wakkerder dan de vorige twee dagen en zal nu ook actiever meespelen. Er is nu ook meer om op te merken. Laat ik beginnen me te verdedigen tegen de ietwat merkwaardige verdenkingen van Luffy (en DonFrank).



Daarnaast vind ik het opvallend dat op dag 1 direct de bengel eruit is, kan toeval zijn, maar ik gok dat ze heeft genetwerkt en daar heeft een wolfje gedacht "hey lekker smikkelen"

En dan vind ik dus vooral genade vreemd, aangezien hij dit post.

Daaruit blijkt juist dat AriChibi niet bij mij wou claimen, maar ik denk dat haar lunch en haar rol inderdaad samenhangen - zie verderop.

Ten eerste: Genade

Ik heb hier 3 punten waarom ik hem verdenk, ten eerste:

Hij vraagt hier om rollen, maar waar staan alle namen van de rollen (personages). Schijnbaar kan hij hier veel mee, ondanks dat het nietszeggende namen zijn.
Er staat nergens welke namen er allemaal zijn. Dit ondersteunt mijn punt op zijn theorie op AriChibi:

Dus omdat iemand niet op dag 1 claimt, vind je hem verdacht. Je hebt niks aan de bijnamen dus dat laat alle lekken in je theorie zien. Wat je uiteindelijk gewoon doet, is net doen alsof je echt aan het zoeken bent met overzicht maar je helpt er de goedjes niet mee. Waarom is arichibi een lynchtarget terwijl ik ook duidelijk gezegd heb niet te willen claimen. Waarom maakt mij dit niet verdacht en Arichibi wel?
Het lijkt me niet dat we helemaal niks aan de namen hebben. Als iedereen namen claimt, moeten de wolven namen verzinnen, en die weten misschien niet wat voor namen logisch zouden zijn in dit Eftelingenthema en zouden hierdoor door de mand kunnen vallen. Daarnaast bestaat het risico van dubbelclaims voor de wolven. Het claimen van namen wordt minder handig naarmate het spel vordert, gezien de wolven dan zien wat voor namen dode goedjes hebben en aan de hand hiervan logisch lijkende namen voor zichzelf kunnen verzinnen. Daarom wou ik al op dag 1 namen binnen hebben. Verder lijkt het mij zeker niet schádelijk voor mij om de namen van de rollen van spelers te vragen. Waarom AriChibi een lynchtarget is en jij niet, is tweeledig. Ten eerste gaat de redenatie die ik tegen AriChibi postte voor jou helemaal niet op. Als je mijn post goed had gelezen, had je gezien dat ik op AriChibi stemde omdat ze niet goed uit kon leggen waarom ze haar naam niet claimde en haar gedrag niet geheel logisch was voor een goedje. Ik kan best begrijpen dat goedjes voorzichtig kunnen zijn in het claimen van hun naam, maar als ze tegelijkertijd beweert haar naam te roleplayen, gaat dat voorzichtigheidsargument niet meer op. Maar voor jou wel. Ten tweede vond ik jou toch al niet verdacht overkomen op grond van eerdere posts.

Punt 2: Hij gaat zo makkelijk van Arichibi af, het is net alsof hij geen discussie wil zodat er geen info komt.

De reden dat ik van AriChibi afstapte was ook weer tweeledig. Ten eerste had AriChibi mijn hele theorie ontkracht. Ik viel haar aan op bepaald gedrag en zij wees mij erop dat ze zich vaker op dezelfde manier gedraagt als goedje. Lijkt me vrij logisch dat ik dan van haar afstap, niet? Ten tweede claimde AriChibi subtiel speciaaltje te zijn:

Ik denk dat mensen meer aan mij hebben als ik nog leef, just saying.

Ook al in het Skypegesprek dat ik eerder met haar had gehad, en dat ik met Weedish had gedeeld, kwam een subtiele speciaaltjesclaim naar voren. Weedish wees mij daar op.
Uiteraard ga ik niet op het forum zetten dat één van de redenen dat ik van AriChibi afstap is omdat ik vermoed dat ze een speciaal goedje is. Hierdoor kan het lijken dat ik me er 'makkelijk vanaf probeer te maken'. Ik moet toegeven dat ik de eerste reden dat ik van haar afstapte - dat ze mijn theorie had ontkracht - wel had kunnen opschrijven, maar om eerlijk te zijn leek het mij redelijk duidelijk dat dit het geval was.

Laten we de subtiele speciaaltjesclaim van AriChibi echter nog even onthouden, want daar kom ik later op terug.


Punt 3: Onderstaande skype log:

[15-8-2017 08:21:00] Martijn Bouman: Ik zou er niet te veel op hopen. :p
[15-8-2017 08:21:45 | 08:21:49 bewerkt] Martijn Bouman: Heb je een interessante rol?
[15-8-2017 08:23:04] Kenneth || Pinda || Terra ||: nope
[15-8-2017 08:23:31] Martijn Bouman: Daar moest je even over denken. :eek:
[15-8-2017 08:24:26] Kenneth || Pinda || Terra ||: ben aan t werk xD
[15-8-2017 08:24:30] Kenneth || Pinda || Terra ||: reageer stiekem

Waarom meteen opmerking dat ik lang moest nadenken, dit zit me helemaal niet lekkeer maar dit is meer gevoel.

Laat ik hierbij Gekko citeren:

Dit is juist typisch Genade-gedrag. x)

Gekko heeft helemaal gelijk. Verder kan ik niet veel met je derde punt, aangezien ik weinig met je gevoelens kan.

Verder ging je eerst op AriChibi (in de hoop mensen mee te krijgen?) en die is nu lunch. Kreeg je niet genoeg mensen met je mee maar wist je wel dat die een interessante rol had?

De reden dat ik mijn stem van AriChibi afhaalde is zeker niet 'omdat ik niet genoeg mensen meekreeg'. Sterker nog, Weedish overwoog om mij te volgen op AriChibi, en Kyraco likete de post waarin ik op haar stemde (dus blijkbaar zag ze er wat in zitten - of niet, daar kom ik later op) en ik haalde mijn stem juist al erg snel van AriChibi af, lang voordat ik zou kunnen weten dat ik 'niet voldoende mensen zou meekrijgen'. Nee, ik vermoed dat als ik mijn stem op AriChibi had laten staan, ze lynch geworden zou zijn.

Het klopt wel dat ik vermoedde dat AriChibi een interessante rol had, maar dat was vooral door iets wat ze in het openbaar schreef. Dat kunnen meerdere mensen zijn opgevallen. Denk je echt dat AriChibi mij in privé nog iets over haar rol zou hebben verteld, ondanks dat ze zo voorzichtig was met het zelfs maar claimen van de naam van haar rol?

Ik wacht nog met stemmen, ik wil eerst wel eens weten wat meneer hier op te zeggen heeft.

Oe, ik ben een meneer. :p



Kyraco valt mij erg op in negatieve zin.

Allereerst vind ik het verdacht dat ze mijn post waarin ik een onjuiste beschuldiging op AriChibi schreef, likete. Kyraco heeft hier de laatste tijd vaker gespeeld dan ik, en zou dus beter op de hoogte moeten zijn van AriChibi's gebruikelijke speelstijl dan ik. Ze had dus moeten weten dat mijn beschuldiging op AriChibi niet klopte. En zoals we nu weten, was AriChibi inderdaad een goedje. Dat Kyraco dan mijn post liket, spreekt zeker niet in haar voordeel. Het is ook überhaupt vreemd om te doen - als je je kunt vinden in een beschuldiging, dan stem je normaal gesproken mee in plaats van dat je de post gaat liken. Door alleen te liken stimuleert Kyraco mij in mijn fouten, terwijl ze zelf buiten schot blijft.

Verder: Jullie zijn een stelletje - ga ik dit schrijven? Ja, ik ga het doen - oenen voor het lynchen van Weedish. Ik weet dat ik makkelijk praten heb achteraf, maar het sloeg nergens op. Weedish posts waren goed onderbouwd en zijn redenaties waren correct. Zijn posts doen we denken aan de manier waarop ik vroeger zelf ook vaak postte. Maar zeker de manier waarop Kyraco op Weedish stemde past totaal niet bij haar normaal betere speelstijl. Dit waren is Kyraco's redenen om op Weedish te stemmen:

De manier waarop je het verwoordde kwam echter anders over. Jij leek te impliceren dat "angst hebben op een goedje te stemmen" specifiek iets voor wolven zou zijn. En dat is natuurlijk onlogisch.

Weedish heeft hierna goed uitgelegd wat hij hiermee bedoelde en het lijkt me vreemd dat Kyraco dat niet zelf kon bedenken. Ja, wolven hebben angst om op een opvallende manier op een goedje te stemmen. Ze hebben liever dat goedjes sterven zonder dat zijzelf bloed aan hun handen hebben. Duh. De enige andere reden van Kyraco om op Weedish te stemmen, kwam precies op de deadline, in deze post:

En hoe weet jij dat? Ik geloof dat er echt wel saracenen en welpen zijn geweest die de rolnaam nodig hadden. Ik snap Ari's voorzichtigheid dus volledig, en zie niet in waarom je dit zo loopt aan te vallen.

Kyraco weet dat dit Weedish' eerste potje is op Grepolis. Het slaat dus nergens op om hem aan te vallen op het niet kennen van obscure rollen, zoals de Saraceen of een welp die niet alleen een specifieke naam nodig heeft. Merk verder op dat Weedish AriChibi helemaal niet hard aanviel en dat Kyraco's verhaal hier dus fout is. Weedish stemde nota bene op iemand anders dan AriChibi (namelijk Dasios). Weedish was gewoon actief bezig door mensen vragen te stellen en zo aan de tand te voelen. Dat Kyraco zich in een bepaalde vraag aan een bepaalde speler niet kan vinden en dat als reden geeft om op Weedish te stemmen, is te gek voor woorden. Dit is de rest van Kyraco's post:

Momenteel is dit het enige wat ik heb, gezien er niet heel veel gebeurd is, en ik eigenlijk enkel nog mensen heb die wél goed op me overkomen. Ik vrees dus dat dit genoeg is voor een lynchstem.
Weedish

Je 'vreest' dat dit genoeg is voor een lynchstem? Dat komt wel erg voorzichtig over. In deze post maakt Kyraco duidelijk dat ze nog niet veel heeft om zich op te baseren en dat ze dus deels op Weedish stemt bij gebrek aan beter. Daar kan ik deels inkomen voor stemmen op dag 1, zeker als er weinig gezegd is. Maar kom op, Weedish was de actiefste speler qua inhoud in het topic. Het is niets voor jou om de actiefste speler qua inhoud eruit te stemmen 'bij gebrek aan beter'. Als je weinig hebt om je op te baseren, wil je die spelers er juist meestal IN houden. Verder moet je niet doen alsof er zó weinig gebeurd was. Ik had bijvoorbeeld een theorie op AriChibi (die jij leuk scheen te vinden, maar waar je verder helemaal niets over hebt geschreven) en er waren nog wat andere beschuldigingen geuit, onder andere op Dasios. Maar daar zwijg jij over. Je stemt gewoon de actiefste speler er uit, pal op de deadline.

Verder vermoed ik dat de lunch op AriChibi te maken heeft met haar speciaaltjesclaim. Minstens één van de wolven is dus oplettend genoeg geweest om haar subtiele claim, waar ik het eerder over had, op te merken. Kyraco is precies zo'n oplettende speler. Dit is op zichzelf niet zo'n sterk argument, want iedereen kan dit in principe hebben opgemerkt. Maar dát Kyraco zo oplettend genoeg is om die speciaaltjesclaim er uit te halen, lijkt mij wel, en het lijkt mij dat ze, als ze goedje was, na de lunch wel zou hebben opgemerkt dat zij vermoedde dat AriChibi speciaaltje had geclaimd in het topic, zeker nadat er over de reden van de lunch gespeculeerd werd. Maar dat heeft ze niet gedaan, wat vreemd is.

Verder is Kyraco's algehele postgedrag erg wolfisch. Ze post allerlei losse dingen en er zit weinig samenhang tussen. Ze gaat niet op veel theorieën in, maar post af en toe een losse opmerking als iemand iets doms zegt. Ze lijkt zich nergens op vast te willen pinnen.



Tot slot nog wat losse opmerkingen.

Een andere opmerking die ik kan maken over de lunch, is dat ik niet ben gedood. Meestal lunchen de wolven mij als ik goed bezig ben, dus het zou kunnen dat ik de afgelopen dag wat vergissingen heb gemaakt. Op het forum bleek uit Skypelogs dat ik Dasios had verdedigd. Misschien zat ik daarmee fout en is Dasios wel wolf. Het is ook opvallend dat degene die Dasios beschuldigde (Weedish), is gelyncht, en dat Kyraco in haar laatste lynchpost op Weedish een frame probeerde te creëren waarin Weedish AriChibi aanviel en niet Dasios.

Gisteren zette ik mijn lynchstem op DonFrank. Hij valt mij nog steeds niet positief op, maar gisteren had ik weinig om mij op te baseren en hij kan prima gewoon goedje zijn.

Indekken en dan dit:

[16-8-2017 20:32:25] Jordy / WBJIMO: Ik vind jou verdacht
[16-8-2017 20:32:38] Jordy / WBJIMO: Nee ik zat eigenlijk met die Dasios ofzo
[16-8-2017 20:33:04] Jordy / WBJIMO: Maar Genade zegt dat hij normaal speelt, dus ik denk vanavond hem te volgen op Aridinges om te kijken wat daarvan het resultaat is
[16-8-2017 20:33:09] Jordy / WBJIMO: Tenzij er nog een goede verdediging komt

Ik snap niet wat je hier probeert te zeggen. Wie val je hier überhaupt aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Lang leve dubbelposten.

Ik wou nog opmerken dat, hoewel ik op niemand zou stemmen puur vanwege het feit dat hij of zij niet bij mij geclaimd heeft, wel mensen die op dag 1 bij mij hun rolnaam geclaimd hebben, bij mij een streepje voor hebben. Zoals ik in bovenstaande post heb opgemerkt, is het riskant om op dag 1 als wolf een rolnaam te claimen, omdat je niet weet wat logische namen zijn, dus mensen die dat risico hebben genomen hebben in mijn ogen een kleinere kans om wolf te zijn.

Ik ga niet zeggen wie hebben geclaimd, maar ik kan wel zeggen dat ik op de hoogte was van Weedish' rolnaam en burgerclaim.

EDIT: En hoewel in mijn hoofd Dasios zich naar mijn weten niet anders gedraagt dan normaal, zal ik nog eens kijken naar de beschuldigingen van Weedish op zijn adres.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik dacht ik reageer wel ff op mn mobiel, maar toen ging ik scrollen... Reactie komt zo dus, als ik een pc heb :p
Verder, kan ik uit je negeren op skype opmaken dat je niet meer geïnteresseerd bent in mijn rolnaam? :p Had m best gisteren willen geven, maar had je er wel online voor moeten zijn ;)
 

DeletedUser21356

Gast
Hertog, waarom verander je een quote van Kyra in eentje van mij?

En verder is de conclusie van je post gewoon: "Ik weet niet wat ik denk, maar ik post toch maar iets, zodat ik actief lijk"?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan