• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakerdam 215 - Chaos

DeletedUser21575

Gast
Gekko lunch, onbekende rol. Verhullende wolf wellicht?
Gefeliciteerd @ydeger met het soort van BM schap, niet in de klassieke zin. Heeft Rabbid je wellicht een PM gestuurd met wat het precies inhoudt?
Beide ben ik ook benieuwd naar.
 

DeletedUser18003

Gast
Ik heb dus een PM gekregen met Gekko's rol erin, geen idee waarom (het hoort niet bij mijn eigen rol):
Eros - Verbinder
Alliantie: Orde (goed)

Jij kan elke deadline 2 spelers opsturen. Deze spelers zijn tijdens deze deadline innig met elkaar verbonden. Alle acties die op de ene persoon worden opgestuurd, worden ook geactiveerd op de andere persoon.

Zolang jij leeft zal elke actie bij de juiste persoon aankomen. Vanaf dat jij sterft kunnen hier storingen op zitten.
Wellicht dat Gekko zijn actie op mij + iemand die iets heeft waardoor ie de rol wel kan zien uitgevoerd heeft?
 

DeletedUser

Gast
Ah oké, das apart. Haalt wel het verhullende wolf gedeelte weg neem ik aan, tenzij het alleen voor op het forum geldt en dit een speciale actie is?

Daarnaast is er dus nog een tweede persoon (aangezien er twee worden verbonden) die dan dezelfde PM heeft gekregen, neem ik aan. Iemand?
 

DeletedUser21575

Gast
Daarnaast is er dus nog een tweede persoon (aangezien er twee worden verbonden) die dan dezelfde PM heeft gekregen, neem ik aan. Iemand?
Die logica volg ik even niet? Gekko had een rol waarbij hij 2 spelers mag opsturen waarna die een soort van gespiegeld zijn met acties. Mocht een beschermd of gezienerd worden dan heeft de ander dat ook.

Voor deze situatie zou er dan een andere speler moeten zijn die als kracht heeft dat iemand de rol van de dode speler van die nacht kan doorgeven aan een andere speler? En jij zegt dat dat dan gestuurd is naar Dutchgirl of een andere speler waaraan Dutchgirl gekoppeld was; aangenomen dat Gekko iets had ingestuurd.

Misschien klopt mijn logica even niet hierboven, maar het lijkt me onwaarschijnlijk? Wat ik dan denk, heb jij een rol die eventueel hier al meer over weet? ;)
 

DeletedUser

Gast
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, geen idee of zoiets bestaat tho. Vandaar dat ik het slechts in theoretische vorm benader.

Tevens stelde ik die vraag, omdat DutchGirl die rol in theorie gewoon heeft kunnen bedenken. Niet dat ik daar in geloof, maar de optie is aanwezig. Dus hoopte ik dat er iemand was die het kon bevestigen door datgene wat ik zei en jij herhaalde.

Het is wellicht onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk toch?
Daarnaast zou ik niet weten waarom mijn rol meer 'hierover' moet weten (waarover precies).
 

DeletedUser21575

Gast
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, geen idee of zoiets bestaat tho. Vandaar dat ik het slechts in theoretische vorm benader.

Tevens stelde ik die vraag, omdat DutchGirl die rol in theorie gewoon heeft kunnen bedenken. Niet dat ik daar in geloof, maar de optie is aanwezig. Dus hoopte ik dat er iemand was die het kon bevestigen door datgene wat ik zei en jij herhaalde.

Het is wellicht onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk toch?
Daarnaast zou ik niet weten waarom mijn rol meer 'hierover' moet weten (waarover precies).
Idk, het leek zo vergezocht en afhankelijk die theorie dat je miss info achterhield :p
 

DeletedUser

Gast
Hoezo vergezocht?

Gekko koppelt twee personen en alle acties worden gespiegeld, dus ik dacht gewoon: als DutchGirl de rol beschrijving krijgt (wat niets te maken heeft met haar rol, naar eigen zeggen) dan iemand anders ook.
 

DeletedUser21575

Gast
Hoezo vergezocht?

Gekko koppelt twee personen en alle acties worden gespiegeld, dus ik dacht gewoon: als DutchGirl de rol beschrijving krijgt (wat niets te maken heeft met haar rol, naar eigen zeggen) dan iemand anders ook.
Omdat de actie koppelen per definitie over 2 spelers gaat. Maargoed, je kan best gelijk hebben hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig of er meer achter zat.
 

DeletedUser

Gast
Jij kan elke deadline 2 spelers opsturen. Deze spelers zijn tijdens deze deadline innig met elkaar verbonden. Alle acties die op de ene persoon worden opgestuurd, worden ook geactiveerd op de andere persoon.

Leg mij uit hoe dit per definitie twee spelers zijn?

"alle acties" - persoon 1 (stuurt persoon 2 in om te beschermen
"op de ene persoon" - persoon 2 (persoon 2 is beschermd)
"op de andere persoon" - persoon 3 (persoon 3 is beschermd, want persoon 2 is beschermd)

Das juist eerder per definitie drie spelers, tenzij de gekoppelde persoon een actie op zichzelf doet.

Ik heb niet direct het gevoel dat je me aanvalt, maar op zijn minst wel aandacht op me wilt vestigen / me verdacht maken misschien?
 

DeletedUser21575

Gast
Leg mij uit hoe dit per definitie twee spelers zijn?

"alle acties" - persoon 1 (stuurt persoon 2 in om te beschermen
"op de ene persoon" - persoon 2 (persoon 2 is beschermd)
"op de andere persoon" - persoon 3 (persoon 3 is beschermd, want persoon 2 is beschermd)

Das juist eerder per definitie drie spelers, tenzij de gekoppelde persoon een actie op zichzelf doet.

Ik heb niet direct het gevoel dat je me aanvalt, maar op zijn minst wel aandacht op me wilt vestigen / me verdacht maken misschien?
Koppelen > koppel > 2 spelers. Je stuurt als Eros een actie in die 2 spelers treft. Puur omdat het Eros is. De God van de liefde, bekend om het koppelen, een veel voorkomende actie in wvw. < Dus dat snap ik, klinkt logisch etc. Maar, wat mijn vraag was, waarom zou een andere god dan ook zijn actie uitvoeren op 2 spelers. Aangezien die andere god vast niet ook Eros is en bekend staat om dingen die intrensiek effect hebben op 2 spelers.

Maargoed ik zeg ook al 2 posts dat ik gewoon nieuwsgierig was en een vraag stelde. Nee ik probeer niet aandacht op je vestigen, Ik probeer je ook niet aan te vallen. Ik probeer alleen meer info te verkrijgen over de gang van zaken. Ik zie je dan ook niet als verdachte hoor.

Maar ja wat je aanhaalt; door dit heen en weer gepost ga je misschien wel weer misverstanden krijgen waar anderen dan gewoonlijk makkelijk op meelopen met lynchstemmen. (Zoals dat in het verleden vaker gebeurde)
 

DeletedUser

Gast
Koppelen > koppel > 2 spelers. Je stuurt als Eros een actie in die 2 spelers treft. Puur omdat het Eros is. De God van de liefde, bekend om het koppelen, een veel voorkomende actie in wvw. < Dus dat snap ik, klinkt logisch etc. Maar, wat mijn vraag was, waarom zou een andere god dan ook zijn actie uitvoeren op 2 spelers. Aangezien die andere god vast niet ook Eros is en bekend staat om dingen die intrensiek effect hebben op 2 spelers.

Je hebt het over andere WvW potjes en niet deze. Daar geldt inderdaad dat de koppeling simpelweg is tussen twee geliefden. Je probeert logisch te redeneren in een potje dat "chaos" heet.

Echter in dit potje is de koppeling zoals ik probeerde uit te leggen:

edit: Eros is in deze kwestie dan speler 4 die ik buiten beschouwing laat. Eros koppelt speler 2 en 3.

Speler 1 doet actie op speler 2
Speler 2 ontvangt actie en is gekoppeld met speler 3
Speler 3 ontvangt door deze koppeling dezelfde actie die speler 1 op speler 2 heeft gedaan.

Maargoed ik zeg ook al 2 posts dat ik gewoon nieuwsgierig was en een vraag stelde. Nee ik probeer niet aandacht op je vestigen, Ik probeer je ook niet aan te vallen. Ik probeer alleen meer info te verkrijgen over de gang van zaken. Ik zie je ook niet als verdachte hoor. Maar door dit heen en weer gepraat zorgt misschien wel voor misverstanden waar anderen dan gewoonlijk makkelijk op meelopen net lynchstemmen.

Klopt, ook niets mis mee. Ik heb echter het gevoel dat je eromheen blijft praten en zoals jij ook zegt ben ik er bang voor dat anderen dit wellicht als reden gaan oppakken om op één van ons te stemmen.
 

DeletedUser18003

Gast
Zo vergezocht is het toch helemaal niet? Er staat niets in mijn rolbeschrijving waardoor ik een PM zou moeten krijgen met de rol van de dode speler erin, dus daar kan het niet aan liggen. Dus er zijn drie opties:
1. Het heeft met een Orde/Chaos mechanic te maken
2. Er is een speler die iemand kan laten zien wat de rol was van de gestorven persoon en die heeft zijn actie op mij uitgevoerd.
3. Gekko heeft mij en iemand anders gekoppeld als Eris. Er is een speler die iemand kan laten zien wat de rol was van de gestorven persoon en die heeft zijn actie op mij/de ander uitgevoerd. In dat geval zou er nog iemand moeten zijn die de rol ontvangen heeft.

Aangezien er maar 7 spelers in de pot zitten, is die laatste optie niet eens zo onwaaarschijnlijk. Ik snap de hele discussie dus niet zo x)
 

DeletedUser21204

Gast
Wat Aeneas zegt, klinkt imo hartstikke logisch. Er is obviously iets op Dutchgirl uitgevoerd waardoor ze de rol van Gekko te zien kreeg, en wat op haar uitgevoerd is, is ook op iemand anders uitgevoerd. Dit is er vanuit gaande dat Gekko inderdaad Dutchgirl heeft ingestuurd. Wat ik betwijfel, gezien niemand bevestigd.
 

DeletedUser21575

Gast
Het had ook geen discussie hoeven zijn. We gingen allebei wat te enthousiast door op onze eigen beelden.

(Nog even laatste toevoeging over waarom ik geen 3e speler in de berekening meenam is omdat Eros daar niet voor zorgde. De kans bestaat immers dat speler 2 en 3 niet getarget worden. Dus ik zou daar persoonlijk in de actie van 4 zelf niet direct van uitgaan dat er een speler 1 actie. Ook al is dat wel ofc het doel van je actie. Maargoed. Verwarrend dus ik kap met de discussie idd xD)
 

DeletedUser21575

Gast
Wat Aeneas zegt, klinkt imo hartstikke logisch. Er is obviously iets op Dutchgirl uitgevoerd waardoor ze de rol van Gekko te zien kreeg, en wat op haar uitgevoerd is, is ook op iemand anders uitgevoerd. Dit is er vanuit gaande dat Gekko inderdaad Dutchgirl heeft ingestuurd. Wat ik betwijfel, gezien niemand bevestigd.
Ja dat haalde ik dus ook eerder aan. er moeten veel dingen op rij gebeuren om de situatie te verklaren die hierboven geschetst was. Maar het kan ofc wel.
 

DeletedUser

Gast
Ik ging niet te enthousiast door op mijn eigen beeld. Ik zeg simpelweg wat de rol doet en jij blijkt dat niet te willen erkennen/zien of iets anders.
Zelfs Kyraco en DutchGirl snappen mijn punt, blijkbaar :p

Ik had het daarbij niet eens over het feit of het in deze kwestie gebeurd is of niet en aangezien er niemand is die het kan bevestigen.
 

DeletedUser21575

Gast
Mijn punt ging erover dat de theorie redelijk ver gezicht was. Mede doordat er ook een aantal dingen moesten gebeuren dan. Maar we lopen nu over meerdere dingen tegelijk te praten geloof ik. En ik begin de draad een beetje kwijt te raken nu mobiel.

Maar wat onze visies op de rol van Gekko en de PM aan Dutchgirl nu ook zijn, dat helpt ons niet om dichterbij een goed Lynch target te komen. Nu zijn we alleen maar een rol aan het bespreken die een speler eventueel kan hebben die hier niet mee naar voren komt of nog niet online is geweest sinds deze discussie. (Of het is een (random? ) onderdeel van de chaos regels van de pot.
 

DeletedUser

Gast
Het zou goed kunnen inderdaad dat er een aantal dingen door elkaar lopen nu, dus laten we dat maar achter ons.
Het kan inderdaad net zo goed een 'chaos regel' zijn wat betreft het bericht dat DutchGirl kreeg. We weten het niet, aangezien er niemand mee naar voren gaat komen, als het al een rol is.

De deadline is gelukkig pas over 1 uur, dus we hebben nog wat tijd. Ik ben eigenlijk nog altijd benieuwd naar een reactie van Ydeger omtrent het BM-schap. Hopelijk komt hij nog online.
 

DeletedUser21204

Gast
Het is overigens wel goed nu om in gedachten te houden dat het nu Gekko dood is mogelijk is dat niet alle acties meer bij de juiste personen komen.
 
Bovenaan