• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #137 - Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser21674

Gast
WvW Basic

Wakkerdam. Wakkerdam never changes. Voor de 137ste keer bereidde het pittoreske dorpje aan de voet van de Oostenrijkse alpen zich voor op een slachtpartij van formaat. Het personeel was nog bezig de bebloede lijken, in verscheidene stadia van ontbinding, die van het vorige toernooi waren blijven liggen op te ruimen. De pas net geplante bomen en de bosdieren, die ter decoratie voor het vorige potje in het dorp geplaatst waren, werden weer weggehaald. De bewoners van Wakkerdam konden zich weer verheugen op een spektakel. Na een lange en vaak moeizame zoektocht waren ze er immers in geslaagd voldoende suïcidale idioten te vinden die in ruil voor de belofte van chaos, heroïek en eindeloze vergaderingen tot diep in de nacht bereid waren hun leven weg te gooien voor het amusement van de bewoners.


Die ochtend was de bus met deelnemers aangekomen. De tijdelijke inwoners verzamelden zich op het marktplein van het dorpje, vanwaar ze zicht hadden op de monumentale witgekalkte wand die alle deelnemers mochten gebruiken voor grafitti en het gemeentehuis waar de burgemeester mocht logeren zolang hij leefde. In de verte doemde ook de executieheuvel op, waarop de galg en de brandstapel al klaar stonden.
De nieuwelingen begonnen al spijt te krijgen van hun beslissing naar het afgelegen gehucht te komen, toen ze twee gemaskerde figuren zagen naderen. De knapste en langste van de twee gesluierde gedaantes nam het woord. Hij richtte zich in zijn diepe, ontzagwekkende stem tot de deelnemers en sprak hen toe: "Waarde nieuwkomers, u bent hier allen om deel te nemen aan de meest spectaculaire wolvenjacht in de geschiedenis van dit prachtige dorpje. Ik hoop dat u met gepaste trots en met het nodige respect voor het roemruchte verleden van Wakkerdam zult vergaderen, manipuleren en moorden. Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat het amusant wordt voor de toeschouwers en dat de democratie gehandhaafd wordt. Herhaalt u daarom na mij: 'panem et circenses!'."


Hoewel niemand in de groep wist wat die gemaskerde schim bedoelde, herhaalden ze de woorden zoals hij ze had uitgesproken. Daarna nam de kleinere gestalte het woord. Met zijn hoge piepstemmetje riep hij: "Goed zo, dan is het officieel! Nu moeten jullie allemaal je oogjes dichtdoen en dan geef ik jullie een rol. Niet afkijken!



Aantal spelers: zo veel mogelijk
Claimen: aan
Netwerken: aan
Hints: uit
Afscheidsbrief: uit
Klaagmuur: aan
BM-opvolging: oude kiest nieuwe
BM-Keuze: BM kiest op dl
Manier van stemmen: in topic BM groen & Lynch rood
Eindtijd stemmen: 20:30 (kan afwijken)



Goedjes
Burgers
Burger: Je bent een burger deal with it.
Jager
Jager: Je bent een burger, maar met een pistool ;o. Je kan iemand doodschieten als je zelf ook dood gaat. Na je dood stuur je beide spelleiders een berichtje wie je wilt dood schieten.
Heks
Heks: Je bent een heks herkenbaar aan een grootte neus met een wrat daar op.
De heks heeft doodsdrankjes en/of levensdrankjes. De spelleider geeft aan hoe veel van elk. Deze drankjes kan de heks inzetten.
Met het levensdrankje kan de heks éénmalig iemand die is gedood door de wolven tijdens de lunch weer tot leven wekken. De heks geeft van tevoren aan welke spelers zij zou willen redden voor de lunch: is één van deze spelers lunch, dan wordt-ie gered. Het lunchslachtoffer blijft dan leven, en de heks weet wie ze heeft gered. Ze kan niet zichzelf redden.
Met het doodsdrankje kan de heks éénmalig overdag een speler vermoorden. Er verschijnt dan in het topic dat een bepaalde speler is gedood door een heks, maar de naam van de heks wordt niet genoemd. De heks kan het doodsdrankje alleen ’s nachts gebruiken, en niet overdag.
Beul
Beul: Je bent een soort burger, alleen heb je in het boos een grote Bijl gevonden, waarmee je iemand kan vermoorden (eenmalig). Je zet dik gedrukt de naam van de persoon die dood moet in het topic (en je zegt dat je hem beult), vanaf dit moment is deze persoon dood.
Bescherm engel
Bescherm engel: Je bent uit de hemel gegooid door god omdat hij je niet mocht, hij heeft echter een fout gemaakt toen hij je krachten af pakte en je kan nu dus iedere avond een iemand beschermen voor de lunch. Je mag maximaal 1x achterelkaar iemand beschermen (hij mag zichzelf beschermen)
Bijziende Dorpsgek
Bijziende dorpsgek: Je bent was een dood normale dorpsgek, maar je bril is kapot gegaan nu heb je moeite met zien.
De bijziende dorpsgek bekijkt elke nacht 3 spelers. Hij krijgt dan de horen hoe veel van deze spelers goedje zijn; neutraaltjes zoals Cupido’s tellen daar niet bij mee. Ziet hij bijvoorbeeld een burger, een Cupido en een wolf, dan krijgt hij te horen dat één van de spelers die hij zag goedje was. De zienering mislukt als de bijziende dorpsgek de gelynchte speler wil zien. Vanaf het moment dat er minder dan 6 spelers in het spel zitten, mag hij zichzelf of de gelynchte speler toch zien.
Slet
De slet kan er op elke nacht voor kiezen bij een andere speler te gaan slapen (iykwim). Wanneer de wolven de slet dan willen lunchen, is zij niet thuis en zal de lunch dus niet doorgaan. Als echter de speler waarbij zij gaat slapen juist de lunch is, zal zij wel sterven, tenzij die speler beschermd wordt door een cherubijntje of beschermengel. Wanneer de slet bij een wolf op bezoek gaat, zal zij wel sterven als zij lunch is, en ook als de witte wolf desbetreffende wolf doodt. Als de slet bij iemand gaat slapen, kan zij zelf niet meer beschermd worden door een cherubijntje of beschermengel, maar de heks en martelaar kunnen haar wel helpen.


Neutraaltjes
Cupido
Cupido V1: Ook jou mocht god niet, toen hij je pijlen af pakte had je er echter 2 verstopt die je nu kunt gebruiken om 2 mensen mee te beschieten.
Cupido koppelt op dag 1 twee spelers naar keuze aan elkaar (mag ook zichzelf), door hun namen op te sturen aan de spelleiding. Deze krijgen dan te horen dat ze geliefden zijn (zie Geliefden) en welke Cupido ze heeft gekoppeld.
Twee geliefden zijn gekoppeld aan elkaar. Als één van de spelers uit dat koppel sterft, sterft de ander ook. De geliefden winnen met de goedjes mee als ze G-G (allebei goedje) of C-G (Cupido V1 + goedje) zijn en met de slechtjes mee als ze S-S (allebei slechtje) of C-S (Cupido V1 + slechtje) zijn. Als ze G-S (allebei van een andere partij) zijn, zijn ze een onafhankelijke partij en kunnen ze alleen winnen als ze alleen of met Cupido overblijven. Cupido wint altijd met de geliefden mee. Als een derde-partij-neutraaltje geliefde is, gelden er aparte regels die bij de rol zelf vermeld staan. Als de geliefden een onafhankelijke partij waren en ze zijn dood, kan Cupido niet meer winnen en sterft dan als consequentie daarvan.

Slechtjes
Wolluf
Wolf: gewoon zo eentje die heel boos is en iedere nacht probeert te lunchen.
Welp
Welp V2a: De welp is een slechtje dat de wolven niet kent. Tijdens een door de spelleiding vastgestelde nacht (dit potje geheim) groeit hij op en is vanaf dat moment wolf.
De welp kan elke nacht een speler ‘welpen’. Dat doet hij door de naam van een speler en een rol op te sturen. Als de opgestuurde speler dezelfde rol heeft als de rol die de welp heeft opgestuurd, wordt deze speler ‘gewelpt’ en sterft hij. Burgers en spelers die zijn bewezen door de spelleiding (zoals een beul die zijn actie heeft gedaan) kunnen niet gewelpt worden. De welp kan nog welpen op de dag dat hij opgroeit.
Infectiewolluf
V1: De infectiewolf kan op een door de spelleiding vastgestelde nacht (meestal nacht 3) een speler infecteren. Deze speler verliest dan zijn oude rol en wordt gewone wolf. De infectie is in plaats van de lunch en wordt vermeld.
Dodenzanger
Iedere nacht moet je bij de spelleiding een persoon opgeven waar je voor wilt zingen, je kan echter zo slecht zingen dat deze persoon dan zal dood gaan. Echter mag je alleen voor personen zingen die niet hebben gestemd. Indien je zelf vergeet te stemmen (BM of Lynch) zal je voor je zelf zingen en zal je dus dood gaan.

Voor vragen kunnen jullie altijd terecht bij mij en sammy
 

DeletedUser2057

Gast
1. Wouter --> WWG beul
2. Jaspenia Wolf
3. Rabbid
4. Kyraco
5. Ydeger Bengel
6. Neus jager
7. Rutger --> WhiteRabbit-> again?again. -> Araluen
8. Ilja heks
9. Heir Burger
10. batbeetje45 --> Virus Spreader cupido
11. Mineos452 bijziende dorpsgek
12. Aeneas
13. Genie -> MoonMonkey slet
14. PartOfTheGame Infectiewolf
15. AriChibi beschermengel



3. Rabbid
4. Kyraco
7. Rutger --> WhiteRabbit-> again?again. -> Araluen
12. Aeneas
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21674

Gast
Gebeurtenissen:
Dag 1:
BM
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2057

Gast
Eerste deadline: vrijdag 20u30: bm.
Daarna: zaterdag 20u30: lynch en nacht.


Niet posten voor je je rol hebt. Doe je dat wel gebeuren er dingen.

stemmen doe je in het topic, met rood en groen.
Acties worden verstuurd naar beide spelleiders. Liefst in pm, skype mag ook indien u dat graag doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
Allereerst; succes iedereen.

Omdat de spelleiders zo nodig in minder dan 24 uur al 1 deadline moeten gooien, en ik er morgen niet ben, ben ik genoodzaakt nu al mijn BM-stem neer te zetten. Logischerwijs heb ik nog geen enkel idee wie mij goed lijkt en wie niet, en dus gaat hij gewoon op mijzelf. Sorry, jongens.
Kyraco

Uiteraard stel ik mij verkiesbaar voor BM, maar gezien ik verder niets ga posten deze deadline zie ik hierin geen kans van slagen, maarja, ik meld het toch even :p
 

DeletedUser

Gast
Het lijkt me logisch dat iedereen zijn BM stem op mij zet aangezien ik een bewezen goedje ben
 

DeletedUser18363

Gast
AUB niet voor mij stemmen voor BM, veel te lui voor.
Verder succes plebs.
 

DeletedUser

Gast
Genius.
Yde meteen zeer aanvallend, ik vertrouw dit boeltje niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan