• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #149: Tγfus in Wakkerdam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Verhaal

1310, Wakkerdam

De Middeleeuwen waren een harde periode in onze geschiedenis. Overleven was lastig en wie daar moeite mee had, zag zich soms genoodzaakt zich als laatste redmiddel aan zijn medemens te vergrijpen. Ook weten we allemaal dat het met de hygiene in deze middeleeuwse steden slecht gesteld was en dat er mensen als bij bosjes stierven aan de pest, cholera en vele andere verschrikkelijke ziektes.

In het dorp Wakkerdam was het gilde van alchemisten zeer arm. Zoals wij nu weten, kan lood niet in goud veranderd worden en zodoende hadden deze mensen grootse moeite om brood op tafel te krijgen. Maar zij hadden een andere ontdekking gedaan, een ontdekking die hen in staat stelden om een duivels plan uit te voeren.

De alchemisten hadden een drank ontdekt die ervoor zorgde dat het lichaam bestand was tegen de tyfus. Wanneer iemand die deze drank dronk, werd besmet door de tyfus, was dat niet aan deze persoon te zien zolang deze levend was. Maar hij of zij zou wel heel makkelijk anderen kunnen besmetten. De alchemisten besloten zichzelf te besmetten met gigantische hoeveelheden tyfus en de rest van Wakkerdam te besmetten. Daarna konden ze al het brood van de bakker, al het vlees van de slager en niet te vergeten al het goud van de rijken zelf komen halen!

Een verschrikkelijke tijd brak aan in Wakkerdam. Velen werden besmet met de tyfus en omdat de lijven van de alchemisten ervan barstten, stierf bijna eenieder die 's nachts door hen werd besmet diezelfde nacht nog. De personen die de alchemisten kenden werden natuurlijk als eersten besmet en stierven dus ook als eersten. Het duurde een lange tijd voor de inwoners van Wakkerdam de opzet van de alchemisten doorhadden, maar op dat moment was er niemand meer in leven die de alchemisten kende.

De bewoners besloten overdag ver uit elkaars buurt te blijven en elke dag door gezamenlijke stemming iemand op te hangen aan de galg. Hopelijk konden zij zo de alchemisten er uit plukken en Wakkerdam redden van de ondergang (en de tyfus)...

Basis info
Aantal spelers: zo veel mogelijk
Claimen: Ja
Netwerken: Nee, er heerst tyfus en niemand wil besmet worden
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Ja
BM-opvolging: Oude BM kiest nieuwe
Manier van stemmen: Topic
Eindtijd stemmen: 20.00


Rollen

Goedjes

Al deze rollen kunnen meerdere keren, maar ook helemaal niet, voorkomen in het spel!

Burger
Dit is een burger.

Monnik (Ziener, nieuwe versie)
De monnik kan lezen en heeft beperkte toegang tot de archieven van het dorp. Elke nacht kan hij er heen sluipen om van één inwoner te achterhalen of deze een alchemist(leerling) is of niet. Hij werkt dus als een Ziener V1, behalve dat hij alleen van spelers kan zien of ze goed of slecht zijn, en niet hun werkelijke rol. Als de speler die de ziener wil zien, afgeschermd is door de wolven, krijgt hij diens kant niet te weten

Dokter (Beschermengel V2)
De dokter kan elke nacht bij iemand op bezoek gaan. Als diezelfde nacht deze persoon is besmet met de tyfus, zal de dokter hem of haar nog kunnen redden. Vreemd genoeg zullen beide de volgende dag wel het hele voorval zijn vergeten. Als de dokter wordt besmet met de tyfus, is hij te zwak om zichzelf te genezen, dus de dokter kan zichzelf niet helpen. Hij mag ook niet twee opeenvolgende dagen naar dezelfde patiënt gaan.

Adellijke (nieuwe rol)
De adellijke heeft een gezond gestel en zal zodoende niet direct sterven als hij is besmet door de tyfus. Als de alchemisten hem 's nachts willen doden, zal hij pas de volgende nacht sterven. Hij zal dan een PM krijgen waarin hij te horen krijgt dat hij tyfus heeft en nog maar een dag te leven heeft.
Als de adellijke samen met 1 alchemist overblijft en de adellijke heeft de tyfus, dan is de adellijke zo verzwakt dat de alchemist hem in zijn eentje kan vermoorden, ook als de adellijke burgemeester is.

Slechtjes

Alchemist (Wolf)
De alchemisten sluipen elke nacht bij iemand naar binnen om deze dodelijk te besmetten met de tyfus.

Let op: Afscherming zieneringen
De welp zal hier niet inzitten. In plaats daarvan krijgen de wolven de optie om elke nacht 1 persoon af te schermen tegen zieneringen. Dit mag niet twee nachten achter elkaar een wolf zijn.

Let op: Geen PMs delen
PMs en andere dingen die ik aan jullie schrijf, blijven geheim. Dat houdt bijvoorbeeld in dat de inhoud van door mij verstuurde PMs niet gedeeld mag worden.

Spelerslijst
1. Conceptation Dokter, inactiviteit dag 2
2. Tristan Alchemist, inactiviteit dag 2
3. Neus -> Initia
4. Aeneas -> Ydeger
5. SignLady
6. Artifex Dokter, lynch dag 1
7. Marco -> Heir

Gebeurtenissen en deadlines
Dag 1
Dag 2: Zondag 20:00
Dag 3: Maandag 20:00

Jullie kunnen posten, veel speelplezier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wat een genot. Neus die geen 'first' roept in de eerste post binnen het topic.

Over het argument moet ik echter nog wel even nadenken. Amsterdammer zijn is een zeer sterk argument tegen Tristan, maar of het sterk genoeg is weet ik nog niet.

Verder succes iedereen!
 

DeletedUser

Gast
Veel succes allemaal en tristan is wolf, hij is smerig én een smerige amsterdammer, genoeg redenen lijkt mij zo.
 

DeletedUser199

Gast
Ik report jullie allemaal bij Kroenuh voor schelden (!)(!)
En Joel liegt, want hij is zwart, dus je moet hem niet geloven.
 

DeletedUser

Gast
Ik report jullie allemaal bij Kroenuh voor schelden (!)(!)
En Joel liegt, want hij is zwart, dus je moet hem niet geloven.
Oh nee, nu ben ik pas écht bang!
En daar heb je wel gelijk in, de smerige aziaat dat hij is moet je niet geloven, maar ik ben geen smerige aziaat óf smerige amsterdammer, dus mij moet men wel gewoon geloven.
 

DeletedUser9104

Gast
Succes iedereen!
En ja... Amsterdammer als reden om iemand te vermoorden is natuurlijk perfect.
 

DeletedUser25006

Gast
Even alle gekheid op een stokje,

Ik vind het raar om iemand vanwege zijn woonplaats te beschuldigen tot alchemist zonder ook maar een specifieke reden?
Maar om die reden denk ik ook dat Neusje geen alchemist is gezien hij dan op een makkelijkere manier van hem af zou kunnen komen?

Waarom marcoknights reactie zo behoorlijk heftig is inspelend op het amsterdam-alchemist stukje?? Ik denk omdat hij zo makkelijk kan meedoen met de groep door zich aan te sluiten en dus niet iets hoeft te verzinnen...

ander punt... wie kan onze stad vertegenwoordigen? Door het bericht dat niet meteen gespamd werd over rapporteren en amsterdammers zijn alchemisten kies ik Conceptation voor Burgemeester
 

DeletedUser9104

Gast
Hmmm... Artifex... Daar stond eerst iets anders. Dat je het er wel mee eens was kon ik me herinneren?
Anyway.

Omdat het zo goed als random is vanavond... Artifex en mwah... Tristan
 

DeletedUser

Gast
Dag 1


Dit is echt slecht.
33bdb82.gif

Uiteraard blijf ik bij mijn principes en ga ik geen deadlines verzetten!
Ook wordt er (nog) niemand vervangen, want iedereen heeft wel gewoon gepost. Iedereen die niet gestemd heeft, heeft wel een waarschuwing.


Lynch

De stemmen van de Wakkerdammers waren als volgt verdeeld:

Conceptation ->
Tristan ->
Neus ->
Aeneas ->
SignLady -> Artifex, Tristan
Artifex -> Marco, Conceptation
Marco ->

De random getallen generator besluit dat Tristan de nieuwe burgemeester van Wakkerdam wordt.
Tristan mag kiezen tussen Artifex en Marco als lynch.


Lunch

Alle Wakkerdammers lagen deze nacht angstig in hun bedje, uit angst door de algemisten en de tyfus gepakt te worden. Maar deze schenen niet toe te slaan, want de volgende nacht waren alle inwoners nog in leven...


Klaagmuur

De volgende dag zagen de Wakkerdammers dat er 's nachts een muur was volgekliederd. In grote letters stond er:

De activiteit is echt om te janken.
 

DeletedUser

Gast
De lynch is Artifex. Deze dag hingen de Wakkerdammers een dokter op die erg nuttig zou zijn geweest in de strijd tegen de tyfus...
 

DeletedUser24090

Gast
Te laat, i know (maar ik denk er nog tenminste aan hehe). Tristan aangezien de activiteit om te janken is en er dus nog niks "opmerkelijks" is gebeurd, moet ik dus random stemmen.
 

DeletedUser

Gast
Dag 2


Dit is nog veel slechter.
33bdb82.gif



Lynch

De stemmen van de Wakkerdammers waren als volgt verdeeld:

Conceptation ->
Tristan ->
Neus ->
Aeneas ->
SignLady ->
Artifex ->
Marco ->

Zoals te zien heeft niemand vandaag een stem uitgebracht. Dus is er ook geen lynch.


Lunch

Om onbekende redenen werd er vandaag ook geen dode burger in bed aangetroffen.


Klaagmuur

Er waren geen nieuwe berichten op de muren zichtbaar.


Inactiviteit

De volgende spelers hebben twee opeenvolgende dagen niet gestemd en vallen in ongenade:
- Conceptation
- Tristan
- Neus
- Aeneas
- Marco
Twee van deze spelers vallen dood en de drie anderen worden vervangen. Wie wat overkomt wordt bepaald met behulp van de random getallen generator.

Neus wordt vervangen door Initia.

Aeneas wordt vervangen door Ydeger.

Marco wordt vervangen door Heir of Carthago.

Conceptation sterft. Hij was
Dokter
Tristan sterft. Hij was
Alchemist
SignLady leeft nog, krijgt een waarschuwing omdat ze vandaag niet gestemd en niet gepost heeft.


Burgemeester

Omdat de burgemeester aan inactiviteit is gestorven, kan er op dag 3 naast een lynchstem ook een BM-stem worden uitgebracht.


EDIT: Helaas, je was te laat, Conceptation. Ten tijde dat je 'stemde', was deze post al klaar en ik kan er dan niets meer aan veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan