• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #171

DeletedUser

Gast
Haaltje
De stilte, die zoals gewoonlijk 's nachts in Wakkerdam heerste, werd ruw verstoord door een snerpende kreet. Verscheidene inwoners van Wakkerdam zaten direct, met bonzend hart, rechtop in hun bed. Maar omdat de stilte verder niet verbroken werd en 's nachts buiten zijn sowieso gevaarlijk is, vervolgde iedereen uiteindelijk maar weer zijn nachtrust of deed daar pogingen toe.
Het was de melkboer die er de volgende morgen achter kwam wat voor verschrikkingen zich die nacht hadden afgespeeld. Omdat Imrahil niet voor hem opendeed, gluurde de man door het raam en wat hij toen zag, deed hem de adem benemen. Wat er binnen was gebeurd, was duidelijk.
Blijkbaar is de oude legende uitgekomen en zijn de weerwolven terug in Wakkerdam! De inwoners moeten er alles aan doen om ze te vinden en uit te schakelen. Om te beginnen besluiten ze een burgemeester te kiezen - die als eerste taak meteen de begrafenis van Imrahil kan regelen.


Basis instellingen
Aantal spelers: max. 25
Claimen: Aan
Netwerken: Uit, maar de geliefden mogen wel met elkaar netwerken
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Nee
BM-opvolging: Oude BM kiest nieuwe. Was-ie geen goedje, dan nieuwe stemming.*
Manier van stemmen: In het topic
Eindtijd stemmen: Wisselend, maar elke dag tussen 20:00:00 en 20:04:59. Ik zal elke dag op een random bepaald tijdstip hiertussen 'DEADLINE' plaatsen. Alle stemmen die na dat moment komen, tellen niet meer.
* Is er bij de nieuwe stemming een zuiver gelijke stand, d.w.z. niemand heeft de meeste BM-stemmen en van de spelers met de meeste BM-stemmen heeft niemand de minste lynchstemmen, dan kiest de oude BM wèl de nieuwe.


Rollen

Let op: de heks zit er niet meer in en de welp kan alleen nog op de alternatieve manier welpen.

Goedjes


Burger

De burger is een onschuldige inwoner van Wakkerdam.


Bijziende ziener (nieuwe rol)

De bijziende ziener mag elke dag de kant van een speler opvragen middels een PM aan de spelleiding. Hij krijgt dan na de lynch/lunch te horen of deze speler goedje was, of deze speler slechtje was, of dat deze speler was afgeschermd (zie welp). De verliefde burger wordt gezien als goedje.


Slaapengel

De slaapengel kan elke nacht één speler beschermen tegen de lunch middels een PM aan de spelleiding. Deze persoon is die nacht beschermd tegen de lunch mits hij/zij die nacht slaapt: dat wil zeggen dat de speler 's nachts geen ziener-, welp- of slaapengelactie uit mag voeren. Slaapt deze speler 's nachts en wordt hij/zij door de wolven ingestuurd als lunch, dan gaat de lunch niet door zonder dat iemand weet waarom. Ook de slaapengel zelf zal dan niet weten of hij nou de werkelijke oorzaak was van het niet doorgaan van de lunch. Hij kan niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon beschermen. Hij kan ook niet zichzelf beschermen, omdat hij daarvoor moet opblijven.


Dorpsoudste

De dorpsoudste heeft al veel gevaren overleefd en zal ook éénmalig de weerwolvenlunch kunnen overleven. Maar als alle dorpsoudsten dood zijn, verliezen alle slaapengelen hun krachten zonder dit te weten. Nadat alle dorpsoudsten dood zijn, kunnen de slaapengelen dus nog steeds acties insturen, maar zullen ze geen effect meer hebben.


Slechtjes


Wolf

De wolven mogen elke nacht iemand happen. Omnomnom!


Welp (nieuwe rol)

De welp is een slechtje, maar de wolven en hij kennen elkaar niet.

Als de wolven de welp lunchen en de lunch slaagt (dwz., de welp wordt niet beschermd door de slaapengel terwijl hij 's nachts geen actie uitvoert), dan sterft de welp niet, maar komen de wolven achter zijn identiteit. De welp krijgt dit niet te weten. Omdat dit potje netwerken UIT staat, mogen de wolven in dit geval GEEN contact opnemen met de welp!

Als de welp opgroeit tot wolf, wordt dat niet vermeld. De welp kan om de volgende redenen opgroeien:
1. Zodra de wolven besluiten dat ze dat willen. De welp groeit dan direct op.
2. Als alle wolven dood zijn, krijgt de welp dat te horen. Vanaf dan kan hij, zodra het hem uitkomt, er voor kiezen om op te groeien.

Elke nacht kan de welp een totaal van 4 spelers afschermen tegen zieneringen; hij mag ook zichzelf afschermen.


Overig


Verliefde burger met charmes

Deze burger is wanhopig verliefd op een andere speler, maar heeft gelukkig charmes genoeg om de ander succesvol aan zich te binden. De verliefde burger met charmes stuurt op dag 1, vóór de lynch/lunch, de naam van een andere speler op aan de spelleiding. Op dat moment worden de verliefde burger met charmes en de andere speler geliefden. Wanneer één van de beide spelers dood gaat, zal de andere speler ogenblikkelijk ook sterven uit liefdesverdriet. Wanneer de verliefde burger met charmes zichzelf koppelt aan een goedje, winnen hij en zijn geliefde mee met de goedjes. Wanneer de verliefde burger met charmes zichzelf koppelt aan een slechtje, vormt het koppel een derde partij die moet winnen door als laatste over te blijven.


Spelerslijst
1. Jaspenia
2. Latdekat (BM)
3. Kyraco
4. 't Konijn Lynch dag 2, Slaapengel
5. Nissassa Lynch dag 1, Burger
6. Alice
7. Ydeger Lynch dag 3, Slaapengel
8. Marcoknight Lunch dag 2, Burger
9. Heir of carthago
10. Gekko
11. Heartlion Inactiviteit dag 2, Ziener
12. DonFrank
13. Der Pantzerwagen Inactiviteit dag 2, Burger
14. Araluen Inactiviteit dag 3, Dorpsoudste


Gebeurtenissen en deadlines
Dag 0
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4: Dinsdag > 20:00

Op elke dag, behalve dag 0, zal er een lynch en lunch zijn en kunnen speciale rollen hun acties uitvoeren. Op dag 0 is er alleen een burgemeesterverkiezing, maar kunnen we alvast lynchstemmen geplaatst worden voor de volgende dag.


Veel plezier! Jullie kunnen posten!​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21356

Gast
Veel succes iedereen! :)

E: Ydega!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Veel plezier allemaal, ik ga mijn BM stem geven aan degene die ik het actiefst en best denkend vind, dus dat kan ik nog niet gelijk plaatsen.
 

DeletedUser21204

Gast
Latdekat is tenminste actief.

Ik weet dat dit geen beste start is, maar morgen heb ik mijn eindexamenstunt, en ben ik er dus echt de hele dag niet.
Ik beloof dat ik het inhaal (als ik dan nog leef), en jullie weten dat ik dat ook echt doe :D

P.S. Succes iedereen!
 

latdekat

Harpij
Euhm, omdat ik het ben??????

Yolo. Succes allemaal!

Omdat jij het bent zouden wij je allemaal BM moeten maken? Ik weet nu wel dat je een grapje maakte, maar omdat ik het ben, zou ik wel BM moeten worden, niet?

Latdekat is tenminste actief.

Ik weet dat dit geen beste start is, maar morgen heb ik mijn eindexamenstunt, en ben ik er dus echt de hele dag niet.
Ik beloof dat ik het inhaal (als ik dan nog leef), en jullie weten dat ik dat ook echt doe :D

P.S. Succes iedereen!

Veel succes alvast! Ook aan alle anderen die hun examens moeten afleggen!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20542

Gast
Omdat jij het bent zouden wij je allemaal BM moeten maken? Ik weet nu wel dat je een grapje maakte, maar omdat ik het ben, zou ik wel BM moeten worden, niet?
Vorig potje, en niet alleen toen, is wel gebleken dat bijna alle BM-stemmen worden uitgedeeld op basis van wie het was, want Jasper is Jasper en Nissassa is Nissassa. Dus het lijkt nog niet zo gek dat iedereen stemt op iemand 'omdat die het is' lijkt me zo.
 

latdekat

Harpij
Vorig potje, en niet alleen toen, is wel gebleken dat bijna alle BM-stemmen worden uitgedeeld op basis van wie het was, want Jasper is Jasper en Nissassa is Nissassa. Dus het lijkt nog niet zo gek dat iedereen stemt op iemand 'omdat die het is' lijkt me zo.

Jaja, ik start ook maar een discussie hoor. Je hebt gelijk dat BM vaak op basis van vorige potjes/kwaliteit van een speler wordt gekozen. Ik wacht dit potje nog even. Wat niet betekent dat het waarschijnlijk ook geen stem gaat zijn op een persoon omwille van zijn/haar kwaliteit.
 

DeletedUser10470

Gast
Latdekat is tenminste actief.

Ik weet dat dit geen beste start is, maar morgen heb ik mijn eindexamenstunt, en ben ik er dus echt de hele dag niet.
Ik beloof dat ik het inhaal (als ik dan nog leef), en jullie weten dat ik dat ook echt doe :D

P.S. Succes iedereen!

Wauw, die heb ik morgen ook al x)

Succes allemaal! 't Konijn vanwege z'n coole naam.
 

DeletedUser

Gast
Jaja, ik start ook maar een discussie hoor. Je hebt gelijk dat BM vaak op basis van vorige potjes/kwaliteit van een speler wordt gekozen. Ik wacht dit potje nog even. Wat niet betekent dat het waarschijnlijk ook geen stem gaat zijn op een persoon omwille van zijn/haar kwaliteit.
Als het ook maar een beetje mogelijk is, is het eigenlijk altijd gewoon beter om te wachten op te stemmen voor bm zodat je ziet wie er wat actief zijn. Maar ach, vriendjespolitiek hoort er ook bij en daarom stemmen mensen op anderen, voordat ze uberhaupt weten of diegene actief is(*kuch* Gekko *kuch*).
Ik vind toch dat het gewoon een slecht idee is om te stemmen op basis van vorige potjes/kwaliteit, want dat zegt helemaal niets over zijn rol of het gedrag wat diegene aanhoudt in het potje. Tis natuurlijk moeilijk dat in te zien op dag 0, maar activiteit zegt er toch wel wat over.
P.s.:examenstunts zijn stom D:
 

DeletedUser21575

Gast
Vorig potje, en niet alleen toen, is wel gebleken dat bijna alle BM-stemmen worden uitgedeeld op basis van wie het was, want Jasper is Jasper en Nissassa is Nissassa. Dus het lijkt nog niet zo gek dat iedereen stemt op iemand 'omdat die het is' lijkt me zo.

En in dat potje had je er ook al commentaar op, dus waarom is het in dit geval wel prima? :p
 

DeletedUser

Gast
En in dat potje had je er ook al commentaar op, dus waarom is het in dit geval wel prima? :p

Ik denk dat het antwoord wel duidelijk is: Omdat hij er dit keer voordeel van heeft doordat hij stemmen krijgt. Laten we eerlijk zijn, mensen zijn wel vaker hypocriet over dit soort dingen, als het hen de ene keer nou eenmaal goed uitkomt.
 

DeletedUser20542

Gast
En in dat potje had je er ook al commentaar op, dus waarom is het in dit geval wel prima? :p
Marco heeft wel een beetje gelijk.

Ik leg alleen maar uit aan Lat de kat dat Gekko geen rare actie doet, want het is hier normaal om zonder nadenken op iemand te stemmen. Ik zie mezelf nergens zeggen dat ik dat leuk vind. Kijk maar weer: 20 posts in bijna een dag. Dat noem ik geen normale discussie.
 
Bovenaan