• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #172 - De ridders van de vierkante tafel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
WvW #172 - De Ridders van de Vierkante Tafel

Schloss_Lichtenstein_04-2010.jpg

Aantal spelers: 4
Claimen: Aan
Netwerken: Beperkt, indien anders vermeld: UIT
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Nee
Koning-opvolging: Na rebellie volgt nieuwe verkiezing, gelijktijdig met lynch.
Manier van stemmen: In het topic
Eindtijd stemmen: 21.30 uur
Verhaaltjes? In dichtvorm.
Rollen: Onbekend.

Extra, nuttige informatie


Hieronder volgt de info die je nog nodig hebt, die niet standaard of gebruikelijk is.

De koning

Op de eerste dag wordt in plaats van voor een burgemeester voor een Koning gestemd.
De persoon met de meeste stemmen wordt tot Koning gekroond. De Koning kan niet gedood worden, tenzij door de lynch of tenzij hij zou worden afgezet.
Daarnaast telt zijn stem voor 1.5 stemmen. Is er na de stemming toch een gelijkstand? Dan beslist de Koning toch en mag hij kiezen wie van de 2 personen gelyncht wordt.
Hij kan dus gelyncht worden zoals ieder ander. Dit is dan ook de enige mogelijke doodsoorzaak voor de Koning.
Als hij wordt afgezet, verliest hij zijn immuniteit en koningschap en speelt hij gewoon zo verder.

Rebellie

Daarnaast kan de Koning nog worden afgezet. Er kan op een bepaald moment een rebellie ontstaan. Als deze ontstaat zal je via pm binnen de 24 uur moeten laten weten of je de Koning wilt afzetten of niet. Als er bij een rebellie meer mensen mij laten weten dat ze de Koning willen afzetten dan mensen die de huidige Koning willen houden, dan zal de Koning afgezet worden. Wanneer zo'n rebellie ontstaat weet je niet, dit wordt vermeld in het topic en deze duurt 24 uur. Tijdens een rebellie gaan er ook geen acties door (geen lynches of nachtacties (wel eventuele acties die tussen de deadlines gebeuren)). Deze worden uitgesteld, niet afgeschaft. Na de rebellie gaat alles terug normaal door en is er tegen de volgende lynchdeadline ook een koningsstem-deadline.

Rechterhand

Naast zijn onsterfelijkheid heeft de Koning ook een mogelijkheid om een adviseur, een rechterhand aan te stellen. Elke Koning stelt bij het betreden van de troon zijn Rechterhand aan. Deze persoon blijft zijn Rechterhand tot één van beide sterft. Sterft de Koning? Dan is het Rechterhand zijn bijrol kwijt. Sterft de Rechterhand, dan kan de Koning na een periode van 1 speldag rouw een nieuw Rechterhand verkiezen.

De Koning en zijn Rechterhand mogen heel het spel door voor zolang ze deze bijrollen hebben, pm-contact hebben. Voor de rest heeft deze bijrol geen enkele meerwaarde of betekenis.

Het Kasteel

In dit spel spelen we ook met ruimtes. Deze ruimtes zijn plaatsen waar je met elkaar kan praten. Iedere speler begint in de Troonzaal, bij de Koning. Iedereen heeft altijd zicht op de discussie in de Troonzaal. Echter is er heel veel rumoer in de Troonzaal. Je kan dus geen privécommunicatie voeren naar andere mensen die ook in de Troonzaal zijn. Daarom kan je je elke lynchdeadline verplaatsen. Je stuurt tegen de lynchdeadline op via pm naar welke ruimte je wilt vertrekken na de lynch. Je zal van die lynch- tot de volgende lynchdeadline dan naar die ruimte gaan. Je krijgt een pm wie er allemaal naar die ruimte trekt. Met deze spelers kan je dus via pm contact leggen (of via skype ofzo.) Enkel deze spelers. Niet met anderen. Het topic blijft ten allen tijden wel beschikbaar uiteraard.

Dus hoe mag je communiceren?
- Altijd in het topic.
- Wanneer je in een ruimte bent ook via pm met de personen die zich ook in die ruimte bevinden. Ik stuur je altijd de volledige lijst. Kijk dit goed na. Als je iets verkeerd stuurt, leidt dit onmiddellijk tot sancties. Goed dubbelchecken en pm'en op eigen risico.
- De Koning en het Rechterhand mogen ook altijd pm'en.

Troonzaal

Dit is dus de ruimte waar iedereen zich op dag 1 in bevind. En dan ook de meest saaie. Als je niets instuurt, ga je automatisch naar de Troonzaal. Maar dit is wel een belangrijke zaal. In deze zaal staat de Graal. Als er in de Troonzaal enkel slechtjes zitten, dan zullen de slechtjes winnen. Hou dit dus goed in de gaten!

De muren

Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op alle landerijen buiten de muren van het kasteel. Perfecte plaats voor een selfie, of voor het smeden van een stiekem plannetje?

2lnkfgl.png
[/center]
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Alle mogelijke rollen​

Walewein, de beschermer
Alliantie: Goed, Ridder van de Vierkante Tafel
Rolomschrijving: Walewein is iemand die zijn koning en zijn familie voor altijd trouw is en zal blijven. Hij zal elke nacht dan ook waken over zijn mederidders. Elke lunchdeadline mag hij 1 medespeler opsturen. Als 1 van deze medespelers de lunch blijkt, zal hij die te hulp schieten. Deze nacht zal er geen lunch zijn, Walewein zal te horen krijgen dat hij een van zijn medespelers succesvol heeft geholpen de verraders te verslaan. Echter zal Walewein of de persoon die hij beschermde hierbij doodgewond geraken. Deze persoon krijgt dat ook te horen en de volgende lunchdeadline zal deze toch aan zijn verwondingen overlijden. Tot dan spelen beide personen verder alsof er niets gebeurd is. Wanneer Walewein doodgewond is, is zijn doelwit dus niet op de hoogte. Als het doelwit dodelijk gewond is, zijn ze beiden op de hoogte.

Galahad, de pure
Alliantie: Goed, Ridder van de Vierkante Tafel
Rolomschrijving: Galahad is de puurste en zuiverste van alle Ridders. Dit betekent ook dat hij een bevoorrechte plaats heeft wat de graal betreft. Zolang Galahad in het spel zit, kan de graal niet gestolen worden. Het is wel verboden om in dit spel Galahad te claimen. Doe je dit toch, dan val je dood. Dus, eender waar Galahad zit, zolang hij in het spel zit en niet geconverteerd is, kan de graal niet gestolen worden. Als hij geconverteerd wordt, kan de graal enkel door slecht gestolen worden.

Agravain, de verrader
Alliantie: Goed, Ridder van de Vierkante Tafel
Rolomschrijving: Lycantroop

Ywain, en de leeuw
Alliantie: Goed, Ridder van de Vierkante Tafel
Rol: De beul wordt bekend gemaakt. Beulactie dmv pm naar mij.

Bors, de trouwe
Alliantie: Goed, Ridder van de Vierkante Tafel
Rolomschrijving: Jij bent en blijft goed. Jij zal altijd goed zijn en kan niet geconverteerd worden. Niet door de Tempeliers, niet door de slechtjes. Daarbovenop vertrouwt Arthur jou de sleutels van de Kerker toe. Je bent dus hierbovenop ook Cipier. Dit betekent dat jij elke lynchdeadline iemand kan opsluiten. De persoon zal na de lynchdeadline niet naar een ruimte kunnen bewegen maar zal naar de Kerker worden gestuurd, hij zal tot en met de volgende lynchdeadline geen acties kunnen uitvoeren maar zal ook niet geraakt kunnen worden door acties. Jij en jouw gevangene mogen tijdens deze tijd ook overleggen dmv prive-communicatie. Hij kent jou echter niet, dus de keuze ligt bij jou. Jij kan ondertussen wel nog naar een extra ruimte verplaatsen als je dat zou willen. Ook krijgt jouw gevangene nog steeds toegang tot het Troonzaal-topic.

Merlijn, de wijze
Alliantie: Goed
Rol: Wijze Burger. Vragen moeten met Ja, Nee of een getal te beantwoorden zijn. Mogen niet over personen gaan en hun rol. Ik kan elke vraag afkeuren. Je stelt je vraag voor elke lunchdeadline.

Leerling van Merlijn
Alliantie: Goed
Rol: Priester. Jouw drankje doodt alle slechtjes.

Sir Kay, de intimiderende
Alliantie: Goed, Ridder van de Vierkante Tafel
Rol: Exorcist. Eenmalig kan je in pm opsturen naar mij dat je iemand zijn krachten wilt afnemen. Dit is een onmiddelijke reactie en je moet dus niet wachten tot de lunch- of lynchdeadline. Gewoon een pb naar mij sturen. Vanaf dat exact moment is de persoon in kwestie zijn krachten kwijt. Hij behoudt alliantie en stemrecht.

The Lady of the Lake
Alliantie: Goed
Rolomschrijving: Slaapengel. Deze rol lijkt op de beschermengel. Hij geldt als de gewone versie van de beschermengel. Maar er is echter 1 uitzondering. De slaapengel haar krachten werken enkel als haar doelwit echt slaapt. Als haar slachtoffer die nacht een actie uitvoert, zal de bescherming niet gelden. Acties van de beul en de exorcist gebeuren overdag en tellen dus niet mee.

De Rebel
Alliantie: Goed
Rol: Wanneer het echt fout gaat, kan deze rebel voor een rebellie zorgen. Van zodra er 1 Ridder van de Vierkante Tafel is gestorven, krijgt deze persoon toegang tot de rebellie. Hij kan dit eenmalig in het spel doen, door dit in een pb naar mij te sturen. De rebellie gaat onmiddellijk door en de volgende lynch of lunch wordt met 24 uur uitgesteld.

De Dame van Lichte Zede
Alliantie: Goed
Rol: Nachtwaker, niet tweemaal bij dezelfde speler op bezoek. Je kan niet op bezoek gaan bij de gevangene van de cipier. In dat geval mislukt je actie. Je krijgt niet te horen dat je actie mislukte. Maar hij mislukt gewoon.

De Schoonmaker van de Vierkante Tafel
Alliantie: Goed
Rol: Deze burger krijgt elke dag een willekeurige ridder van de Vierkante tafel die in het spel zit te horen.

King Lot
Alliantie: Slecht
Rol: Wolf, wordt gezien als goed.

Morgause
Alliantie: Slecht
Rol: Jij krijgt elke lunchdeadline enkele rollen te horen. Elke nacht zal jij 1/2 van de rollen te horen krijgen die in het spel zitten. En ook 1/2 van de rollen die niet in het spel zitten. Zo weet je na nacht 2 dus perfect welke rollen wel/niet in het spel zitten.

Slechte leerling van Merlijn
Alliantie: Slecht
Rol: Ketter. Pm naar mij.

Verrader
Alliantie: Slecht
Rol: Weerwolf

De Herrieschopper
Alliantie: Slecht
Rol: Om herrie te schoppen kan ook jij voor een rebellie zorgen. Je kan dit eenmalig in het spel doen. Wel moet er al eerder een persoon zijn gestorven. Vanaf dat er iemand sterft, krijg jij toegang tot deze krachten. zie 'Rebel' voor meer info.

Verrader met aanleg tot magie
Alliantie: Slecht
Rol: Hij beschermt tegen elke nacht 2 personen van alle zieneringen. Pm naar mij.

Voorwerp: De Heilige Graal
Deze Graal bevindt zich in de Troonzaal. De slechtjes willen deze graal maar al te graag bemachtigen en zullen deze proberen te veroveren. Wanneer er enkel slechtjes in de Troonzaal zitten, krijgen ze de Graal en winnen ze.
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Openingsverhaaltje​

Merlijn kwam op een zonnige dag de Troonzaal ingelopen,
sluit de deuren, sluit de ramen, niets mag open.

In ons midden zitten verraders die een vreselijk plan aan het beramen zijn.
Onder onze neus, openlijk en bloot hier op het plein.

We moeten de schurken en bandieten niet langer door laten gaan met hun plan,
maar hier binnen het kasteel beginnen met het vernietigen daarvan.

We zullen het onder ons moeten oplossen,
willen we dit kasteel van hen verlossen.

Schaart u zich achter mij,
weldra is het kasteel dan weer helemaal vrij.

We hakken ze eerst intern in de pan,
kijken daarna naar de rest van het land voor een verder plan.

Sluit alles af,
We jagen de zwarte vlekken in het kasteel op tot in hun graf.

Eerste Deadline:
Koningsstemming + Nacht (zonder lunch) - Zaterdag 21.30 uur.
Tegen dan ook verplaatsingen aub
 

DeletedUser21575

Gast
Bij voldoende stemmen op Nissassa als koning, volgt er na de kroning voor heel het volk een beloning!
Nissassa is niet alleen ijverig, dat beseft hij zich, hij is ook lief, actief en beslist een echte hartendief.
Dus stem je op Nissassa als koning dan krijg je van mij zoete honing en je eigen woning.
Dit lijkt mij ontzettend sportief, stem je niet op mij wat is je motief? Wees creatief en weerleg je grief.
Doe je dat niet, dan zeg je zelf "ik ben wolf". Dan mag je gelyncht worden door onze beul Dolf.
Eenmaal geuit als wolf door onze beul Dolf nodig ik je graag nog uit voor een rondje midgetgolf.
Ondertussen raak ik aardig uit geijld maar mijn punt is gemaakt, ik zal de laatste zijn die dit potje staakt.
Hierdoor ben en blijf ik de beste keus, dus word niet nerveus en houd het allemaal mysterieus.
Ook al vond ik dit erg ingenieus word het nu pretentieus dus stop ik serieus nu met deze leus.

Tevens beschikbaar in het Oud Hollandsch:
Bij voldoende stemmen op Nissassa alsch koningh, volgt er na de kroningh voor heel 't volck eene beloningh!
Nissassa sijt niet alleen ijverig, dat beseft hij sich, hij sijt evenzeer lief, actief ende beslist eene egte hartendief.
Dusch stem je op Nissassa alsch koningh dan krijgh je van mij soete honingh ende je eijgen woningh.
Dit lijkt mij ontzettent sportief, stem je niet op mij wat sijt je motief? Weesch creatief ende weerlegh je grief.
Doe je dat niet, dan segh je self "ick ben wolf". Dan magh je gelyngt worden door onsche beul Dolf.
Eenmael geuijt alsch wolf door onsche beul Dolf nodigh ick je graegh nogh uijt voor eene rondje midgetgolf.
Ondertussen raeck ick aerdigh uijt geijjlt maer mijn punt sijt gemaekt, ick sal de laetste sijn die dit potje staekt.
Hierdoor ben ende blijf ick de beste keus, dusch wort niet nerveusch ende hout 't allemael mysterieus.
Oock alreedsch vont ick dit ergh inghenieusch wort 't heden pretentieusch dusch stop ick serieusch heden met desche leus.
 

latdekat

Harpij
Bij voldoende stemmen op Nissassa als koning, volgt er na de kroning voor heel het volk een beloning!
Nissassa is niet alleen ijverig, dat beseft hij zich, hij is ook lief, actief en beslist een echte hartendief.
Dus stem je op Nissassa als koning dan krijg je van mij zoete honing en je eigen woning.
Dit lijkt mij ontzettend sportief, stem je niet op mij wat is je motief? Wees creatief en weerleg je grief.
Doe je dat niet, dan zeg je zelf "ik ben wolf". Dan mag je gelyncht worden door onze beul Dolf.
Eenmaal geuit als wolf door onze beul Dolf nodig ik je graag nog uit voor een rondje midgetgolf.
Ondertussen raak ik aardig uit geijld maar mijn punt is gemaakt, ik zal de laatste zijn die dit potje staakt.
Hierdoor ben en blijf ik de beste keus, dus word niet nerveus en houd het allemaal mysterieus.
Ook al vond ik dit erg ingenieus word het nu pretentieus dus stop ik serieus nu met deze leus.

En wat voeg je hier precies mee toe, buiten dat je erg hard benadrukt dat je goed bent, koning wil worden en dat iedereen die niet op je stemt wolf is? Benadruk je niet een beetje hard dat je goed bent?
 

DeletedUser21575

Gast
En wat voeg je hier precies mee toe, buiten dat je erg hard benadrukt dat je goed bent, koning wil worden en dat iedereen die niet op je stemt wolf is? Benadruk je niet een beetje hard dat je goed bent?

Neuh, ik doe gewoon mijn best om een beetje leuk voor de dag te komen.
Een simpele: 'Stem op mij als BM', of nog erger, een random BM stem vond ik nogal useless in zo'n intiem potje (4 spelers).

Edit:
Stemmen in blauw is goed!
Ik zag het er al niet bij staan, dus ik had gekozen voor de meest conventionele kleur.

Edit2:
[12:08:12] Kyra: Didier
[12:08:17] Kyra: Geweldig gedicht x)
[12:08:20] Kyra: @WvW
[12:18:30] Kyra: Lat neemt het veel te serieus
[12:18:34] Kyra: Dat gedicht is geniaal
[12:18:41] Kyra: Mijn stem had je direct gehad :p
Dit was de intentie ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
En wat voeg je hier precies mee toe, buiten dat je erg hard benadrukt dat je goed bent, koning wil worden en dat iedereen die niet op je stemt wolf is? Benadruk je niet een beetje hard dat je goed bent?

Om eerlijk te zijn, het is een opening, een eerste post, die iig wat zegt en waarmee er een beetje leven is met 4 personen.

Succes allemaal!
 

DeletedUser21575

Gast
Om eerlijk te zijn, het is een opening, een eerste post, die iig wat zegt en waarmee er een beetje leven is met 4 personen.

Succes allemaal!
Ik probeerde inderdaad het spel gewoon even een start te geven. Alleen: "veel succes" typen voegt immers niets toe aan het spel. Ik waardeer het dat je in je afgelopen potjes veel redeneert, maar je kunt ook te veel achter iets proberen te zoeken :p In dit geval was ik hier gewoon leuk aan het rijmen a.d.h.v. het topic. Of ik nu goed of slecht was geweest, het rijmpje was hetzelfde gebleven. Het is niet mijn speelstijl om het e.o.a. dikker of juist voorzichtiger aan te duiden wanneer ik een specifieke rol heb. Door consistent te blijven in je gedrag kun je elk potje meespelen zonder jezelf direct weg te geven als x-rol. Als je duidelijk anders gaat spelen als ziener, wolf of premiejager ofzo, dan faal je in mijn ogen best wel.
 

latdekat

Harpij
Ik probeerde inderdaad het spel gewoon even een start te geven. Alleen: "veel succes" typen voegt immers niets toe aan het spel. Ik waardeer het dat je in je afgelopen potjes veel redeneert, maar je kunt ook te veel achter iets proberen te zoeken :p In dit geval was ik hier gewoon leuk aan het rijmen a.d.h.v. het topic. Of ik nu goed of slecht was geweest, het rijmpje was hetzelfde gebleven. Het is niet mijn speelstijl om het e.o.a. dikker of juist voorzichtiger aan te duiden wanneer ik een specifieke rol heb. Door consistent te blijven in je gedrag kun je elk potje meespelen zonder jezelf direct weg te geven als x-rol. Als je duidelijk anders gaat spelen als ziener, wolf of premiejager ofzo, dan faal je in mijn ogen best wel.

Ja, alhoewel je subtiel meegeeft dat je goed bent, geloof ik best dat je dat gewoon als mooie openingspost gebruikt hebt. Het was ook mooi. Maar ik merkte gewoon op wat me opviel, en dat was dat je subtiel meegaf dat je goed was.
 

DeletedUser21575

Gast
Ja, alhoewel je subtiel meegeeft dat je goed bent, geloof ik best dat je dat gewoon als mooie openingspost gebruikt hebt. Het was ook mooi. Maar ik merkte gewoon op wat me opviel, en dat was dat je subtiel meegaf dat je goed was.

Ehm. Dat is de hele bedoeling van het spel. In de publiekelijke algeheelheid geeft iedereen aan dat ze goed zijn. Zowel de goedjes, als de slechtjes. Als je publiekelijk aan zou geven dat je slecht bent word je gelyncht. Je kunt natuurlijk ook niets zeggen. Maar het hoort voor mij een beetje bij het RPG gedeelte van het spel. Is niets subtiels aan verder. Ik probeer het namelijk niet onder stoelen of banken te schuiven o.i.d. . Het is geen subtext die in je achterhoofd moet blijven zitten. Het is gewoon part of the game.
 

latdekat

Harpij
Ehm. Dat is de hele bedoeling van het spel. In de publiekelijke algeheelheid geeft iedereen aan dat ze goed zijn. Zowel de goedjes, als de slechtjes. Als je publiekelijk aan zou geven dat je slecht bent word je gelyncht. Je kunt natuurlijk ook niets zeggen. Maar het hoort voor mij een beetje bij het RPG gedeelte van het spel. Is niets subtiels aan verder. Ik probeer het namelijk niet onder stoelen of banken te schuiven o.i.d. . Het is geen subtext die in je achterhoofd moet blijven zitten. Het is gewoon part of the game.

Door zo in je eerste post al te zeggen dat je goed bent? Het is behoorlijk verleidelijk om jou nu koning te maken, maar of dat een goede keus is? Puur omdat je begonnen bent met een gedicht? Maar wat mij is opgevallen bij het teruglezen van vorige potjes is dat voornamelijk slechtjes meegeven dat ze goed zijn. Goedjes weten dat dat niet speciaal moet omdat iedereen goed is tot het tegendeel bewezen is.
 

latdekat

Harpij
Maar toch: Nissassa, is tenminste actief. Ik heb momenteel vrij weinig om me op te baseren, maar mijn stem gaat naar hem.
 

DeletedUser23442

Gast
Nissassa voor Koning, hoewel hij als hofnar ook niet zou mistaan :p

Reden: met zo weinig spelers is de koning best wel belangerijk. Door Nissassa te kiezen hebben we 3/4 kans dat een goedje koning is (uitgaande van 1 slechtje)

Als ik op iemand anders zou stemmen dan heeft het slechtje nog een kans om zelf de macht te grijpen.
Daardoor dat Nissassa een ietsjepietsje safere keuze is, maar het blijft gokken

werd gestoord dus nog maar net op tijd D:, maak post met uitleg zo af
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21575

Gast
Door zo in je eerste post al te zeggen dat je goed bent? Het is behoorlijk verleidelijk om jou nu koning te maken, maar of dat een goede keus is? Puur omdat je begonnen bent met een gedicht? Maar wat mij is opgevallen bij het teruglezen van vorige potjes is dat voornamelijk slechtjes meegeven dat ze goed zijn. Goedjes weten dat dat niet speciaal moet omdat iedereen goed is tot het tegendeel bewezen is.
Knap dat je 180 potjes hebt teruggelezen. Echter maakt het in deze situatie uit hoe 'ik' me in het verleden gedraag, niet de andere spelers. Zoals ik al aangaf, ik verander niet van stijl :) Althans, niet aan de hand van mijn rol, er kunnen wel eens andere factoren zijn. Zoals het aantal spelers, de tijd die ik te besteden heb etc.

Nissassa voor Koning, hoewel hij als hofnar ook niet zou mistaan :p

Reden: met zo weinig spelers is de koning best wel belangerijk. Door Nissassa te kiezen hebben we 3/4 kans dat een goedje koning is (uitgaande van 1 slechtje)

Als ik op iemand anders zou stemmen dan heeft het slechtje nog een kans om zelf de macht te grijpen.
Daardoor dat Nissassa een ietsjepietsje safere keuze is, maar het blijft gokken

werd gestoord dus nog maar net op tijd D:, maak post met uitleg zo af

Dat is incorrect. Vanuit jouw positie is het of 66,6% kans dat ik een goedje ben, of 100% (aangenomen dat er 1 slechtje in zit, 2 lijkt me onmogelijk). Je weet immers je eigen rol, dus dan blijven er nog maar 3 keuzes over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Ik ga naar kamer 1

Iedereen die graag wil kletsen is ook welkom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan