• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #187 - Got Killed!

DeletedUser

Gast
Wel, helaas wil dit nog niets zeggen, Ilja kan namelijk nog steeds een ketter/ketterwolf zijn.
 

DeletedUser9104

Gast
Als je wil weten waarom ik niet eerder m'n priesteractie gebruikt heb? Ik ben twee dagen niet thuis geweest, ben speciaal voor de deadlines aanwezig geweest.

Door deze actie kon ik de zieke waarvan ik zeker was dat hij zieke was, Fireas, bewijzen. Ook omdat ik de claim van lat vreemd vond. Op basis daarvan schoot Kyra lat en hij blijkt ook zieke te zijn. Shit happens
 

DeletedUser

Gast
Dus waar we momenteel staan:
- Fireas zijn rol als Zieke is nog niet bewezen doordat:
- Ilja nog altijd ketter(wolf) kan zijn
- Dasios nog steeds verdacht is als wolf

Ben ik trouwens de enige die het raar vind dat Kyra Dasios niet heeft geschoten aangezien ze op hem stemde voor ze op Imrahil ging stemmen?
 

DeletedUser9104

Gast
Is het ook Jivilum, maar ik denk vanwege de claims van mij en Fireas. Ik denk dat ze wel goed zat met Dasios als wolf.
 

DeletedUser

Gast
Dasios moet zich de volgende keer iets beter inlezen.
Niet zo handig om ziener te claimen in een potje zonder zienende rollen.

Ook dit vind ik een vreemd feit, waarom claim je ziener in zoals het al zegt een potje zonder zieners? Graag uitleg Dasios?
 

DeletedUser

Gast
Door deze actie kon ik de zieke waarvan ik zeker was dat hij zieke was, Fireas, bewijzen.

Wat ik me afvraag is is waarom je Fireas wilde bewijzen? Ik denk het volgende. Jij bent de ketter en je bent door cupido gekoppeld aan Fireas. Omdat je dus met Fireas samen speelt weet je zijn rol en of deze nu goed is of niet, je flesje als ketter doet niets. Dat zou in onze ogen dan uitzien als een priesteractie die goed uit komt en dus 2 mensen als goedje laten zien.

Het is in mijn ogen een schijnvertoning om over te komen als goed, maar daadwerkelijk gewoon slecht zijn, Waarom anders nu ineens deze actie en waarom met Fireas waarom niet met mij of Dasios? Zeker omdat je zoals je hierboven aangeeft ook Dasios verdacht vind.

Omdat ik dit hele zaakje door bovenstaande reden niet vertrouw stem ik momenteel voor Ilja
 

DeletedUser9104

Gast
Ik moest mijzelf en Fireas bewijzen. Anders zou een van ons geschoten worden door Kyra. Om ons beide te bewijzen had ik weinig keus. Daarnaast had ik verwacht dat Kyra dan haar belangrijkste verdachte, Dasios, zou schieten. Helaas koos ze voor Latdekat.
 

DeletedUser9104

Gast
Laat ik mijn verdenking maar kracht bijzetten met een lynch-stem: Dasios.
Waarom? Ik zei al een stuk eerder in dit potje dat als Dasios wolf was, shoving dat ook is. Nu is Shoving al een paar dagen dood en hij was wolf, verder claimt Dasios ziener. Wat helemaal niet kan in dit potje. Vandaar dat ik hem nu mijn lynchstem geef.
 

DeletedUser

Gast
Voor wie tellen kan, de goedjes beschermend staan op 20%, 15 spelers delen door 100 x 20% is 3 spelers van de 15. Graecus als bengel is 1, latdekat als zieke is 2, dan kunnen Ilja 'claim priester' en Fireas 'mogelijk zieke' nooit kloppen, dat zou namelijk een aantal van 4 goedjes beschermend geven wat niet kan. Ilja's verhaal rammelt aan alle kanten.

Vandaar dat ik mijn stem laat staan op Ilja
 

DeletedUser

Gast
Je begrijpt t random systeem denk ik niet (zie de bovenste link in de beginpost). We spelen met 15 spelers. Er zijn dan 6 standaard punten voor beschermende goedjes. Verder zijn er nog 10 punten die random over goedjes verdeeld worden. per punt is er 20% kans dat dit punt bij de beschermende goedjes terecht komt. Dus goede kans dat er in totaal 8 punten zijn, maar t zou ook 7 of 9 kunnen zijn.
Een beschermengel is 4 punten. Een zieke 2. Dus in totaal zouden er dan 6 punten zijn voor graecus en lat samen. Ik ben ook zieke dus komt t dan op 8 punten. T is idd vreemd en toevallig. Aangezien de kans op 2 zieke erg klein is, maar t is echt zo en wat jij zegt dat t onmogelijk is, klopt sowieso niet.

Verder ben ik ervan overtuigd dan dasios een infectiewolf is, zoals ik in een eerdere post ook al zei. Anders zou Imra zich nooit zo opofferen.
 

DeletedUser27427

Gast
Wie had ik moeten besmetten? Ik ben gewone wolf. Jij, Fireas bent echter een g/s koppel met Ilja.

Ijzervreter, als je mij lyncht, blijf je over met Jivilium, Fireas en Ilja. Ilja en Fireas zullen als koppel niet op elkaar stemmen. Het is dan het koppel tegen jou en Jivilium, 2 tegen 2. Omdat Fireas bm is, zullen Ilja en hij echter winnen. Als je echter Ilja stemt, is er echter nog een winkans, ondanks dat ik wolf ben. Als Fireas mij geen burgemeester maakt, zul je in dat geval nog winnen.
 

DeletedUser

Gast
Wie had ik moeten besmetten? Ik ben gewone wolf. Jij, Fireas bent echter een g/s koppel met Ilja.

Ijzervreter, als je mij lyncht, blijf je over met Jivilium, Fireas en Ilja. Ilja en Fireas zullen als koppel niet op elkaar stemmen. Het is dan het koppel tegen jou en Jivilium, 2 tegen 2. Omdat Fireas bm is, zullen Ilja en hij echter winnen. Als je echter Ilja stemt, is er echter nog een winkans, ondanks dat ik wolf ben. Als Fireas mij geen burgemeester maakt, zul je in dat geval nog winnen.

Ik snap dat je zo dichtbij je overwinning bent na Imra zijn opoffering. Maar het is echt gewoon een g/g koppel en je begrijpt prima wat ik met infectie bedoel ;)
 

DeletedUser27427

Gast
Ik snap dat je zo dichtbij je overwinning bent na Imra zijn opoffering. Maar het is echt gewoon een g/g koppel en je begrijpt prima wat ik met infectie bedoel ;)
Als je ongelijk hebt, verliezen Ijzervreter, Jivilium en ik sowieso.
 
Bovenaan