• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #190 - Weerwolven van Catan

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
WvW 190 - Weerwolven van Catan

0fadf0d8297849fa894a7493f50a079f.png


Je wordt wakker. Je bent alleen. Je kijkt rond je. Groene velden voor zover het zicht reikt. Je hebt geen idee waar je bent of wie je bent. Je dwaalt wat rond. Je vindt op het eiland verschillende soorten gebieden. Je komt ook anderen tegen. Ze lijken op het eerste zicht wel aardig. Samen proberen jullie een nieuwe samenleving op te bouwen. Maar niet iedereen is daar even goedgezind bij.

Claimen: Aan
Netwerken: Aan
BM-opvolging: Oud kiest nieuw.
BM-keuze: Kiest bij gelijkspel, ongeacht zijn/haar stem.
Manier van stemmen: Topic, Rood en Groen
Eindtijd stemmen: 22.00 uur
Rollen: Onbekend
Er is een link met Kolonisten van Catan. Zowel in het spel/rollen als in het verhaal. Wordt vervolgd.

Start
Ik start wanneer het huidige potje is afgelopen. Ten vroegste donderdag
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Spelbord + Uitleg
De Burgemeester is dit spelletje vrij belangrijk. De burgemeester zal alle spelers die geen stemmen hebben een plaatsje mogen geven op het bord. Deze mensen worden eerst geplaatst, daarna zullen de overige spelers op basis van het aantal BM-stemmen een plek mogen kiezen. Indien evenveel stemmen, mag de persoon het hoogste op de spelerslijst als eerste kiezen. Beschouw het als een beloning voor de mensen die snel inschrijven. Wanneer iedereen een plaatsje heeft, ten laatste bij de eerste lynchdeadline, schiet het speelbord in werking.

De stippen met jouw kleur zijn jouw dorpen. Per deadline wordt er naar jouw dorpen gekeken. Elk grondstoffenvakje (dus zo'n symbooltje) dat aan een van je dorpen grenst, zal gelden voor jou en jou 1 van die grondstof opleveren. Dus je moet zorgen dat je aan zoveel mogelijk van die vakjes grenst. Meerdere dorpen die aan eenzelfde symbool grenzen zijn niet per se meer waard.


52fc983844da4014a36b889ce40aefd8.png
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Grondstoffen + Uitleg
Je krijgt dus dorpen en dergelijke. Je krijgt elke deadline ook een overzicht van jouw grondstoffen enzo. Hieronder een overzicht wat je juist kan kopen met je grondstoffen;

- Hout + Steen = Straat
Je kan op een van de zijden van de zeshoeken een straat bouwen. Straten mogen enkel aan jouw dorpen grenzen. Als je een straat ergens zet, kan iemand anders niet een dorp bouwen die aan die straat grenst, zonder dat hij/zij een straat heeft die daaraan grenst. Dus dat betekent dat het ander stipje waar die straat aan grenst een straat moet bouwen die ook aan die stip grenst, als hij daar een dorp wil bouwen. Voor de rest doet een straat niets.

- Steen + Graan + Wol = Gewoon Dorp
Je kan dit dorp enkel bouwen op een stipje dat grenst aan een straat van jou. Dus als je een straat ergens naartoe bouwt, kan je dit gewoon dorp daaraan vast hechten.

- Steen + Hout + Graan + Wol + Erts = Nieuwe Nederzetting
Dit is ook een dorp. Enkel kan je dit eender waar op de kaart zetten, op elk mogelijk stipje. Wel mogen er dan geen straten grenzen aan dat stipje. Want dan kan je daar geen dorp meer bouwen.

- Hout x 3 + Graan x 3 + Erts x 3 = Stad (Niet zichtbaar op de kaart)
Je kan een dorp altijd upgraden tot een stad. Een stad produceert elke deadline 1 extra grondstof in een soort waar de stad aan grenst. Daarnaast win je het spel indien je een vierde stad kan bouwen. Je kan geen dorp upgraden in dezelfde deadline dat je dat dorp zou bouwen.

- Graan + Wol + Erts = Cadeau
Als je deze grondstoffen betaalt, krijg je een gratis cadeau'tje. Elk 3e, 5e en 10e cadeau dat (verspreid over alle spelers) wordt uitgedeeld is krachtiger en specialer dan andere cadeau's.

Bouwen kan enkel tijdens de deadlines. Je kan overdag insturen, en op volgorde dat ik het heb ontvangen worden de bouw-acties uitgevoerd. Mislukt jouw actie omdat iemand eerder die deadline in de weg ging lopen, dan heb je pech. Je krijgt je grondstoffen terug, maar je actie mislukt en moet tot de volgende deadline wachten. Houd de kaart dus goed in de gaten.
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Handelen en andere regels
Je kan grondstoffen verhandelen. Je kan niet ruilen, enkel schenken. Je kan dus enkel grondstoffen doorgeven door middel van een pm. Je stuurt een pm aan mij met daarin de dingen die je wilt geven. Ik geef deze door aan die andere persoon. Maar ook dit gebeurt bij de deadline. Waardoor stabben zo heerlijk mogelijk is. De grondstoffen worden eerst doorgegeven, vooraleer er gebouwd wordt. Let er dus goed op dat je dit niet opfuckt, maar gewoon doorstuurt. Hierbij is het niet van belang wie als eerste doorstuurde, er worden gewoon allemaal tegelijk grondstoffen door gegeven.

Nachtvolgorde;
- Lynch
- Acties
- Grondstoffenruilen
- Acties
- Bouwen
- Acties
- Lunch
- Acties

Daarnaast zijn dit de regels. Rollen komen er binnen het uur aan. Voor de rest veel succes en nuja veel speelplezier. Vragen mogen altijd gesteld worden.

BM-deadline - Zaterdag 22.00 uur
Lynch + Lunch - Zondag 22.00 uur
Lynch + Lunch - Maandag 22.00 uur
Lynch + Lunch - Dinsdag 22.00 uur
Lynch + Lunch - Woensdag 22.00 uur
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Spelerslijst + Overzicht deadline/posts
1. Heartlion
2. Kyraco
3. Gekko
6. Ilja
8. Dasios
9. Nissassa
14. Jaspenia


4. Ijzer, Lunch 2 - Grondstoffenopzichter(goed)
5. Jivilium, Lynch 2 - Beschermheer(goed)
7. Graecus 001, Lynch 1 - Grondstoffenopzichter(goed)
10. Ydeger, Lunch 3 - Dief(Goed)
11. Latdekat, Lynch 3 - Grondstoffenopzichter(goed)
12. Kapitein Henk, Lunch 1 - Beschermheer(goed)
13. Salyger, Inactief 3 - Grondstoffenopzichter(goed)


BM-deadline - Zaterdag 22.00 uur

Lynch + Lunch - Zondag 22.00 uur
Lynch + Lunch - Maandag 22.00 uur
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Veel plezier gewenst allemaal!

Twee spellen geleid, nog een leerweg te gaan maar hoop dat ik daarmee kan bewijzen dat ik best een goede BM zou zijn. Punctualiteit, spelkennis (door rollen en acties), eerlijk spelverloop (niet de rolverdeling dus) en creatief.

Ik stel me dus kandidaat.
 

latdekat

Harpij
Veel succes!

In een normaal potje zou ik je waarschijnlijk meteen mijn BM-stem geven als bedankje voor de twee potjes, Jivilium, maar deze keer is het een speciaal potje en ga ik nog even zien.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik ben wederom beschikbaar als jullie lieve burgemeester die spelers erop wijst niet zo inactief te doen x)
 
Bovenaan