• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #206 - High School'd

DeletedUser

Gast
De rol van DutchGirl (meeloper Riley) was onzinnig. Zij kon gewoon helemaal niet stemmen, alleen met goed geluk (als we op dezelfde persoon stemden). Daarnaast is het geen netwerk potje en wist ik niet dat zij zo afhankelijk was van mij. Daarmee heb je haar eigenlijk helemaal uit het spel gehaald. Daarnaast, als ik doodga en ze blijft geen stem hebben is misschien nog wel erger...

Verder vond ik de rol de fatkid ook veel te onzinnig, maar om tegengestelde reden. Het was een combinatie van zieke/welping/heks in 1 x)

De rest van de rollen / balans zag er wel prima uit, maar daar heb ik verder niet heel veel ervaring mee.

Daarnaast: een teacher claim maakte Rabbid juist verdacht, omdat er tot nog toe alleen maar studenten inzaten. Dat zou een wolf niet doen. Die had gewoon een willekeurige student claim verzonnen + eentje die nog niet aanwezig was in het potje -> oprechte claim.

Dasios is wolf - de kans op 2 sletten leek me niet echt aanwezig. Vooral niet in dit potje, no clue waarom Rabbid dat nog een soort van verdedigde.
Artifex was confirmed engel door velen (o.a. Ari) en die zat er sowieso nog in -> ari laatste wolf. Aangezien haar claim dan niet zou kloppen, want de laatste niet slechte rol was Riley - DutchGirl.
 

DeletedUser

Gast
Er werd officieel maar 1 speler geluncht, maar omdat de goedjes niet meer konden winnen vanwege overmacht door slechtjes, wonnen de slechtjes automatisch. In het verhaaltje schoten ze dan het laatste goedje ook dood.
 

DeletedUser21356

Gast
Ik snap nog altijd niet waarom ik neergeschoten werd. :( Was dat gewoon omdat ik als eerste op je stemde, Voetballer?
 

DeletedUser27931

Gast
Totaal niet. Puur een gokje, maar blijkbaar was je een slechtje dus had ik goed gegokt :p

Ik had ook iemand anders kunnen kiezen....
Er is geen reden waarom ik jou koos.
 

DeletedUser22926

Gast
Ik vond meeloper Riley zolang de popular girl nog leefde echter niet heel slecht lijken hoor. Ze kon volledig open kaart spelen van dag 1 en de leiding nemen over de goedjes, omdat ze al soortvan sowieso goed was. Niemand verzint namelijk zon rol en niemand luncht zo'n rol. Daarnaast was dit misschien slechter dan een burger, maar dacht ik van tevoren dat het wel leuker zou zijn dan burger, omdat je niet alleen de taak hebt om te stemmen, maar ook de popular girl moet zoeken. Dit bleek dus blijkbaar niet zo :p. Het was idd een matige rol, maar dat kwam vooral door een ding. Ik had haar zeker burger moeten maken als popular girl dood ging. Nu kon ze idd niks en dat was heel kut. Gelukkig was je nog bm.. Deze rol was tot stand gekomen doordat ik de connectie meeloper-popular girl niet te op wilde maken.

Ik vond de fat kid daarnaast niet eens zo heel overpowered. Hij kon een teamgenoot doodlaten gaan voor 2 drankjes die niet zeker waren. Een heks op grote achterstand dus. De zieke erop maakte hem op, maar het viel echt wel mee naar mijn idee. Ik heb hem niet goed zien spelen door inactiviteit dus verder kan ik er niet over oordelen hoe beinvloedend hij daadwerkelijk zou kunnen zijn.

Bedankt voor de feedback, Dutch en Aeneas.

Wat ik verder nog graag had gezien was dat de stoner tot het eindspel in leven bleef, want dat zou een tactisch meesterspel kunnen worden, met random claims over en weer. Ik vind het een hele balancerende rol die ervoor zorgt dat pech bij of de goedjes of de slechtjes nog niet een instant loss betekent.
 
Bovenaan