• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #208 - Trump vs Mexi&co

DeletedUser18003

Gast
Ten eerste; ik zie dat er een aantal keer opgemerkt is dat ik me vrij afzijdig houd. Dat klopt, maar dat heeft met externe redenen te maken. Ouders zijn sinds kort verhuisd, ik was daar dit weekend met alleen mijn telefoon (WiFi doet het nog niet :( ) en heb daar de hele tijd dozen lopen uitpakken. Dus niet veel tijd/energie/ruimte gehad voor WvW, my apologies. Vandaar ook niet de meest geweldige stemmen in de wereld en weinig eigen theoriën, maar ik ben blij dat onze speciaaltjes er wel wat slechtjes uitgehaald hebben. Maar, ben net een half uur geleden weer thuis gekomen en nu dus weer in het topic aanwezig :) Feel free om me ook op Skype te porren, mocht ik vannacht overleven.

Wat betreft de post van Kalgar; een compliment van mijn kant dat je eindelijk eens een keer iets post wat duidelijk en uitgebreid beargumenteerd is, in plaats van 'zo en zo lynch ik, daarom'. Keep it up, zou ik zeggen!

Verder, mijn eigen input (thank god, ik kan eindelijk fatsoenlijk quoten):
Mooi gedaan Solar! Ik had nog niet van hem gehoord dat hij alleen op oneven dagen een actie mocht uitvoeren. Goede priester actie dus!
Verder snap ik de tweede zin van je post waarbij je op mij stemt (oranje stem) niet helemaal: dus moeten we kijken naar wie op dag 2 infectie werd, en dan kijk ik toch naar ofwel sanhal, gezien de activiteit van sanhal om te beschermen, neig ik toch naar sanhal. Ik denk dat je zegt dat ik geïnfecteerd bent door mijn activiteit?
Slet is idd makkelijk te claimen voor wolven, maar als goedje heeft het geen nut om iets anders te claimen. Bij mijn eerste post na de dl van gisteren, heb ik expres geclaimed zodat jullie het volledige verhaal weten.
Over die dikgedrukte zin heb ik een vraag, en ik kon het niet terugvinden in wat er al gezegd is; als jij niet wist dat hij op alleen oneven dagen een actie uit mocht voeren, maar juist op alle dagen, waarom heb je er dan geen vraagtekens bij gezet dat hij het niet op de tweede dag heeft gedaan? De rest van het verhaal klinkt wel enigszins geloofwaardig, maar hier zit er toch een gat voor mij. Ik zou me toch af gaan vragen waarom ie dat dan niet gelijk de tweede dag gedaan heeft. Of ligt dat aan mij?

Ik vind het een mooi toneelstukje hoor, van jou en Niss, Sanhal, maar jullie zijn nu helaas wel door de mand aan het vallen. Er zitten gewoon té veel gaten in het verhaal, die Kalgar ook al aangeduid heeft, plus mijn eigen toevoeging.

Verwijt het mezelf ook dat ik Niss heb laten wegkomen met de oneven smid claim, maar ik zat nog een beetje in de instelling 'Met Ari, acht ik alle rollen mogelijk'. Mijn eigen rol was namelijk ook zo'n rare combinatie dat ik bereid was alles te geloven. Naïef, I know.

Wat betreft mijn stem op Gekko gister, hij was inderdaad last-minute, maar als ik echt wolf was geweest, had ik wel de tijd genomen om, ondanks mijn mobiel, de stemmen te tellen en was ik alsnog op Niss gegaan, om mezelf vrij te pleiten ;)
 

DeletedUser25931

Gast
Oke, ik vind t wel apart dat cynth wel on was voor mijn wijwatering, en ik heb haar later nog gezien, maar ze niet heeft gereageerd. Op basis van het voor gezegde en dit ga ik op dutchgirl, ik heb het gevoel alsof kalg en san de waarheid spreken en allebei goed zijn, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
 

DeletedUser

Gast
Sorry voor mijn inactiviteit. Alleen mobiel aanwezig, provider problemen dus slecht internet en gisteren de hele dag niet thuis geweest (verjaardag)

ik zie nu twijfel tussen Sanhal en mogelijke infectie. Dus tis een gok voor mij, sorry. Dit potje ben ik niets waard geweest x)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
giphy.gif
 

DeletedUser25931

Gast
Cynth, ik vind je heel verdacht hoe jij telkens wel actief bent in topic enzo de dag door, maar je mening over de lynch pas geeft continu 5 min voor de dl . Dat is wel heeeeeel erg makkelijk om zo weinig kritiek te krijgen.
 

DeletedUser26715

Gast
Tis wel echt een beetje lastig dat dutch en aeneas niet veel online konden komen. Zo krijg je niet veel kanten van het verhaal te zien.
 

AriChibi

Hydra
Dag 4:
Het leek erop alsof (bijna) iedereen het wel gehad had met die vreselijke SJW, van een Sander. Deze arme voormalige opperlyncher werd genadeloos aan zijn eigen paal gehangen en vermoord. Het laatste wat er van hem overbleef, was een formele brief waarin stond dat Voetbal de nieuwe opperlyncher zou worden.


Sander (Social Justice Warrior, originele rol - goed):
Sander vindt de rechten van alle mensen en dan ook zéker Mexicanen erg belangrijk, daarom doet hij erg zijn best om speeches door het hele land te geven en mensen wakker te schudden uit deze racistische en discriminerende tijden! Hij kan iedere avond bij een speler aanbellen om ze de oren van het lijf af te zeiken en ze hopelijk te overtuigen van zijn visie. Hierdoor kan hij zelf niet geluncht worden, tenzij zijn target die nacht geluncht wordt (zie 'slet' in rollen). Tevens kan zijn slachtoffer die nacht geen acties uitvoeren, omdat hij diegene niet met rust zal laten tot zijn monoloog van +/- 8 uur gegeven en begrepen is.
Actie (in PM):
Je kunt er iedere nacht voor kiezen om bij een andere speler op bezoek te gaan, waardoor deze speler die nacht geen acties uit kan voeren (lunch/zienering/bescherming etc). Tijdens dit bezoek kun je zelf niet geluncht worden, maar als de speler waarbij je op bezoek gaat geluncht wordt, zullen jullie allebei sterven.



Verder werden er twee luie burgers het land uit gesmeten, omdat ze geen belasting betaalden aan de arme spelleider in de vorm van rode stemmen. Genius, Derdepartijstemmer en Neus, Radicale Mexicaan mogen hun gezicht niet meer in de USA vertonen.

Clarice (Derdepartijstemmer, originele rol - neutraal):
Clarice stemde voor Bernie Sanders en ook al kan ze zich niet in de huidige twee partijen plaatsen, voelt ze zich alsnog schuldig voor alles wat er nu gebeurt. Nochtans wilt ze niet door Trump het land uitgezet worden en daarom heeft ze 3 vlaggen van Trumps hoofd aangeschaft. Deze vlaggen kan ze iedere nacht voor haar raam hangen zodat Trump en zijn volgers haar niet het land uit kunnen zetten, maar iedere ochtend zal die vlag verbrand worden door de haters en zal ze als Trumpsupporter gezien worden (Lycantroop). Clarice wilt gewoon dat ze weer normaal haar leventje kan leiden en wint dus met iedere partij mee mits ze aan het einde van het spel nog in Amerika woont.
Actie (in PM):
Je kan ervoor kiezen om drie nachten een vlag van Trump op te hangen. Deze nachten kun je niet geluncht worden, maar je zal deze nachten door zienende rollen als slecht of Trumpsupporter gezien worden. Jouw doel is tot het einde van het spel overleven en je zal dan dus met de winnende partij mee winnen.



Carlos (Radicale Mexicaan, originele rol - goed):
Carlos heeft de laatste tijd naar zelfmoordterroristen gekeken en kan zich wel vinden in het motto 'go big or go home'. Hij heeft daarom een bomgordel aangeschaft en is daar erg trots op. Toch is hij bang om zichzelf echt op te blazen in de strijd om Trump te verslaan en staat die bomgordel in de kast dus stof te vangen. Zo nu en dan droomt hij er nog steeds wel over om het lynchplein op te rennen en de president eens met een knal het land uit te krijgen. 's Nachts kan hij dus soms die bomgordel omdoen om zichzelf in de spiegel te bekijken en zich voor te stellen hoe het zou zijn. Als er tijdens deze nacht echter iemand bij hem op bezoek komt, zal hij uit schrik alsnog aan het touwtje trekken en zichzelf én de bezoeker opblazen.
Actie (in PM):
Je mag iedere nacht ervoor kiezen om je bomgordel aan te passen. Als er tijdens deze nacht een actie op je wordt uitgevoerd, zullen jij en de uitvoerder van de actie allebei sterven. Tijdens een lunch op jou zal de lunchende wolf dus sterven, maar als je die nacht bijvoorbeeld gezienerd word, zal de ziener ook sterven. Wees dus voorzichtig met wanneer je je gordel aandoet.



Verder werd de zeergeliefde Mexicaanse Aartsbisschop die vanmiddag Trump om het leven had gebracht harteloos het land uitgezet door Trumps achterban. Solarwolf zou nooit meer in zijn rooms-katholieke kerk te vinden zijn.

José Horacio Gómez (Aartsbisschop, originele rol - goed):
José is allang geen gewone priester meer. Deze aartsbisschop van Mexicaanse afkomst mag iedere nacht zijn rooms-katholieke kerk als toevluchtsoord aanbieden en één speler in het heiligdom beschermen. Hij kan echter niet zichzelf beschermen, want Trump weet dat deze aartsbisschop zich in zijn eigen kerk verschuilt (Beschermengel V2). Wél is José immuun tegen alle andere doodsoorzaken (exclusief lynch), zoals jagerschoten, doodsdrankjes etc (IJzeren Hein V1a). Ook kan José ervoor kiezen om eenmalig het heilig katholieke water van zijn kerk over een andere speler te gooien. Dit water zal Trump en zijn directe handlangers doden, omdat zij gereformeerd zijn, maar overige spelers zullen ongedeerd blijven (Priester V1).
Actie 1 (in PM):
Je mag iedere nacht een naam opsturen van een speler die je die nacht wilt beschermen. Diegene zal die nacht dus niet geluncht kunnen worden. Ook als jij geluncht wordt tijdens een nacht, zal de beschermde speler alsnog blijven leven. Je mag hierbij niet je eigen naam opgeven.
Actie 2 (in topic met notificatie naar mij):
Je mag eenmalig wijwater over een andere speler gooien, e.g. in een post als 'ik gooi mijn water over persoon A'. Vergeet het bericht niet af te sluiten met @AriChibi zodat ik snel terugkoppeling kan geven. Door dit drankje zullen lunchende slechtjes doodgaan, maar bij overige slechtjes, neutraaltjes en goedjes zal er niks gebeuren.



Stemmen:
Sanhal (4): Voetbal, Kalgar, DutchGirl en Aeneas

DutchGirl (2): Solarwolf en Sanhal

Klaagmuur:
niks

 

DeletedUser18003

Gast
Cynth, ik vind je heel verdacht hoe jij telkens wel actief bent in topic enzo de dag door, maar je mening over de lynch pas geeft continu 5 min voor de dl . Dat is wel heeeeeel erg makkelijk om zo weinig kritiek te krijgen.
Mee eens; ik heb hierboven mijn reden van afwezigheid op het forum aangegeven en vind het zelf ook vervelend dat het zo loopt. Had vandaag dan ook gepland om 8 uur thuis te zijn, maar vertraging gehad rond Den Bosch... NS, "jah we zetten bussen in", je weet het wel. Op Skype af en toe reageren gaat dan wel, maar ik wil ook niet op het forum posten zonder echt wat bij te dragen. Post die ik zojuist heb getypt duurde, samen met bijlezen, ook ruim 20 minuten, wat langer dan gepland :')

Lynches van de afgelopen dagen waren ook zulke welles-nietes verhalen dat ik het 10x over heb gelezen voor de deadline en toen maar heb besloten de argumentatie te volgen van wat in mijn ogen het beste aanvoelde. Niet de manier waarop ik graag WvW, maar ik ben er nu voor de eindsprint :) Wellicht zijn we er wel als Neus en Mats dood zijn en was Niss de enige nog actieve wolf.

E: Nvm :(
 

DeletedUser

Gast
Normaal speel ik ook absoluut niet op deze manier, maar deze provider problemen zijn echt uit het niets gekomen en monteur komt morgen pas (en dan kan ik nog alleen mobiel aanwezig zijn, want laptop in de maak). Daarnaast had ik gisteren een verjaardag en bleven we daar langer dan verwacht... (ruim 8 uur weggeweest) dus kon de DL niet halen. Volgend potje zal ik hopelijk mijn laptop weer terug hebben (ik verwacht/hoop a.s. week) en worden de problemen opgelost.
 

DeletedUser26715

Gast
Oke we zijn dus met zijn vieren over met voetbal als bewezen goedje...
 

AriChibi

Hydra
Afscheidsbrief Solarwolf:

Allereerst, deze gif is wel een goede samenvatting van dit potje ( thanks @Sanhal )
giphy.gif

Ten tweede, san wou me bm maken zodat een heilige, iemand die pas ECHT goed weet hoe hij mensen moet tevredenstellen de macht kan grijpen , en you know,
31248435.jpg


En nu over op het serieuze gedeelte. Voetbal, ik weet dat je rare acties doet, maar pls doe het goede en save us :eek: .
En hoewel dit echt een spel is van als een kip zonder kop rondlopen, vergeet niet dat niet alle kippen de kop zijn omgedraaid :eek:

Tot slotte, thanks kalgar voor het helpen komen op nissassa, maar ik blijf er wel bij dat ik je af en toe Zieke trekjes vind hebben dat ik je totaal niet begrijp, zeker niet omdat je claim uiteindelijk toch wel moeilijk te bewijzen is

Maargoed, screw you guys, ik was net een mooie OP rol en nu ga ik dood :(
 

AriChibi

Hydra
Afscheidsbrief Sanhal:

Er zit dus nog 1 wolf in; degene die Didier geïnfecteerd heeft toen Yde doodging. Ik heb nog eens na lopen denken, en ik denk dat het mijn schuld is; tijd om op te biechten...
Ik heb de hele tijd gezegd dat ik bij voetbal geslapen heb op dag 3, maar ik ben super stom geweest; ik was op dag 3 vergeten mijn actie in te sturen. Ik was er echter zo van overtuigd dat voetbal nog steeds goed was, dat ik maar gedaan heb alsof het wel zo was. Zeker nadat Niss dood was en wolf bleek, had ik niet het idee dat voetbal geïnfecteerd zou zijn. Maar nu hij mij eruit heeft gelyncht, heb ik toch zo mijn twijfels of mijn falen niet de dood van de goedjes is geweest...
Maar Kalgar, jij geniepige ***wolf. Met je wall of text die waarschijnlijk niemand écht gelezen heeft en die er ook niet in stond, maar waardoor je wel weer even deed alsof je goed was. Heeft Didier weer je handje vastgehouden, net zoals vorig potje? Jammer dat ie dood is. Jij straks, als het aan mij ligt, ook. Voetbal is immers nog op een moment bewezen geweest, maar jij nooit. Waarom gelooft iedereen je dan zo makkelijk?
social_justice_superstar_button-r21b9d844a19f48cf93a2ef0b9a499353_x7j3i_8byvr_324.jpg
 

DeletedUser

Gast
Met dank aan voetbal heb ik een laptop geregeld aangezien ik een stem zie zonder argumentatie. Nu neem ik aan dat dit komt door netwerken, dus zou ik graag een laatste poging willen doen om te winnen.

Mijn claim is: Hierro Enrique diplomaat van Mexico in Amerika. Vanwege mijn diplomatieke immuniteit kan ik niet gearresteerd/vervolgd o.i.d. worden.
Mijn rol beschrijving in Grepo taal is dan ook - Ijzeren Hein (kan niet doodgaan aan goedjeskracht, en die zijn er genoeg...)

Momenteel zijn er 2 slechtjes dood en 2 neutraaltjes. Verhoudingsgewijs kunnen we er dus vanuit gaan dat er nog maar 1 wolf inzit.

Ik heb nog eens gekeken naar de stemmen en die zijn als volgt:
SpelerBM stemLynch1Lynch 2Lynch 3
KalgarvoetbalheartgekkoSanhal
VoetbalvoetbalheartNissSanhal
DutchdutchheartgekkoSanhal

Er is hier 1 opvallende afwijking te zien. De stem van voetbal op Niss, een slechtje.
Nu is het zo dat voetbal bewezen goed is door zijn beul actie, en omdat hij hier meehelp met de dood van een slechtje weten we zo goed als zeker dat voetbal goed is.

Daarnaast hebben we nog de afscheidsbrief van Sanhal. Hierin vindt hij Kalgar en Voetbal verdacht, en aangezien ik niet genetwerkt heb / niet online ben geweest ga ik hierin mee. Voetbal daarentegen is voor mij bewezen, en voor de rest ook. Alleen Kalgar niet.

Ik zou graag willen weten wat jullie redenen zijn om elkaar te geloven, en mij niet te verdenken?
Daarnaast, ik weet van voetbal dat hij beul is door zijn actie, maar wat ben jij Kalgar?

Ik stel voor dat we allemaal onze claims in het topic gooien met nog maar 1 wolf te gaan.
 

DeletedUser26715

Gast
Dus jij zegt dat je niet gelyncht kan worden?

Ik ben
Dirty Sanchez (Zieke - goed):
Dirty Sanchez heeft zijn bijnaam te danken aan het feit dat hij teveel chipotle eet. Hierdoor is zijn darmkanaal niet de... beste die er bestaat. Als Sanchez het land uitgesmeten wordt, schijt hij in alle kleuren door de hele straat waardoor er de volgende dag geen uitzetting plaats kan vinden. Die geur is namelijk zo erg dat zelfs Trump niet in staat is om zijn werk goed te doen.
Actie:
Je hoeft niks in te sturen, maar als je geluncht wordt, kunnen de wolven de opvolgende nacht geen lunch uitvoeren.

Vragen over je eigen rol mogen ofc altijd :p
 

DeletedUser18003

Gast
Brenda (Tumblr Feminazi, originele rol - goed):
Brenda, they/them pronouns, non-binary pansexual lionkin. Brenda kan er nog steeds niet mee leven dat Clinton niet heeft gewonnen en doet er alles aan om Trump dwars te zitten. Ze kan namelijk iemand bij haar laten onderduiken en zelf de consequenties ondervinden (Martelaar). Daarbij kan ze als ze uitgezet wordt er ook nog voor kiezen om een andere speler aan te klagen voor mishandeling en deze met haar mee te laten wegvoeren (Jager V2).
Acties (in PM):
1. Je kan iedere nacht de naam van een speler opsturen die je wilt beschermen. Als deze speler dan geluncht wordt, zul jij in zijn plaats sterven.
2. Je mag ook iedere dag een naam opsturen van de speler die je zou willen vermoorden als je die dag zelf sterft. Doe je dit een dag niet, neem ik aan dat je bij je vorige keuze blijft.

Dus jij zegt dat je niet gelyncht kan worden?
Lees het Regels- & Rollentopic.
 

DeletedUser27931

Gast
Mijn claim is: Hierro Enrique diplomaat van Mexico in Amerika. Vanwege mijn diplomatieke immuniteit kan ik niet gearresteerd/vervolgd o.i.d. worden.
Mijn rol beschrijving in Grepo taal is dan ook - Ijzeren Hein (kan niet doodgaan aan goedjeskracht, en die zijn er genoeg...)


Zoals we allemaal weten heeft er 1 iemand een verkeerde claim en om mijn stem toch nog even te beargumenteren. Alle rolen zijn in de 3e persoon geschreven, maar die van jou in de eerste. En als je een pc had had je het wel gekopieerd. Dus je valt door de mand.... Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat jij een wolf bent...
 

AriChibi

Hydra
Ik zal de DL vervroegen naar 20u als jullie zeker zijn van jullie stemmen tegen die tijd. Heb namelijk zelf nog een DL voor een paper vannacht en moet er morgen vroeg uit.
 
Bovenaan